K. Navickas: savitarpio pagalbos fondas padėtų pieno gamintojams jaustis saugiau

Žalio pieno gamintojų privalomas savitarpio pagalbos fondas padėtų ūkininkams jaustis saugiau, teigia žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas. Tokio fondo steigimą jis penktadienį aptarė su šio sektoriaus atstovais.
Prie Žemės ūkio ministerijos ūkininkai dalina pieną
Prie Žemės ūkio ministerijos ūkininkai dalina pieną / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Žemės ūkio ministerija siūlo nustatyti, kad įnašus į tokį fondą mokėtų tiek pieno gamintojai, tiek supirkėjai, proporcingus parduoto ir supirkto pieno kiekiui.

„Žemės ūkis yra viena iš rizikingiausių veiklos sričių, kurią veikia tiek gamtinės sąlygos, tiek rinkos svyravimai, todėl ūkininkai neretai patiria netikėtų nuostolių. Deja, bet yra sričių, nuo kurių draudimas nedraudžia, tad savitarpio pagalbos fondai taptų realia pagalba susidūrus su sunkumais, padėtų pieno gamintojams susidoroti su svyravimais rinkose ir skatintų ūkių stabilumą bei ilgalaikę plėtrą“, – pranešime sakė K. Navickas.

Fondo pajamų šaltiniai be narių įnašų būtų ir parama iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos (ES) fondų lėšų, kredito įstaigų palūkanos, mokamos už jose saugomas lėšas, juridinių ir fizinių asmenų savanoriški įnašai, pajamos iš investavimo ir kitos lėšos.

ES parama tokio fondo nariui būtų skiriama tik siekiant padengti nuostolius, viršijančius ribą, kurią sudaro bent 20 proc. ūkininko vidutinės metinės produkcijos ar pajamų per paskutinius trejus metus, arba vidutinės trejų metų produkcijos ar pajamų, apskaičiuotų remiantis paskutinių penkerių metų laikotarpiu.

 Anot ministerijos pranešimo, Pieno tarybos nariai palankiai sutiko siūlomą privalomo fondo modelį. 

Ūkininkų atstovai nuogąstavo, kad perdirbėjai, žinodami apie kompensavimo galimybes, galėtų tuo piktnaudžiauti mažindami supirkimo kainas. Diskusijos dėl fondo steigimo bus tęsiamos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis