Kanados pienininkai kritikuoja naują prekybos sutartį su JAV

Kanados pienininkai pirmadienį neslėpė pykčio premjero Justino Trudeau vyriausybei už tai, kad prekybos derybose ji nusileido JAV reikalavimui suteikti amerikiečių gamintojams didesnę prieigą prie iki šiol atidžiai saugotos Kanados pieno ir sūrio rinkos.
Pienas
Pienas / 123rf.com

Otava Vašingtonui nusileido paskutinėmis derybų su JAV valandomis. Šalys dėl Šiaurės Amerikos laisvosios prekybos sutarties (NAFTA) derėjosi metus, o sekmadienį baigėsi dalyvių nustatytas terminas deryboms. Susitarimą šalys pasiekė paskutinėmis valandomis.

Tačiau Kanados pienininkų asociacija kritikavo naująją JAV, Meksikos ir Kanados prekybos sutartį bei perspėjo, kad Otavos sprendimas nusileisti, dėl kurio amerikiečių ūkininkai gaus papildomą 3,59 proc. Kanados pieno rinkos dalį, turės „dramatišką įtaką ne tik pienininkams, bet visam sektoriui“.

„Tai nutiko nepaisant to, kad mūsų vyriausybė tikino, jog ji nepasirašys blogos sutarties kanadiečiams. Mes neįžvelgiame, kaip ši sutartis gali būti gera 220 tūkst. kanadiečių šeimų, kurių pragyvenimas priklauso nuo pieno sektoriaus“, – sakoma asociacijos pranešime.

Pieno rinkos apsaugojimas buvo politiškai svarbus pačiam J.Trudeau, kurio liberalų partijos kitais metais laukia rinkimai.

Tačiau JAV prezidentas Donaldas Trumpas primygtinai reikalavo Kanados atverti savo pieno sektorių, kitu atveju grasindamas palikti Otavą naujosios Šiaurės Amerikos laisvosios prekybos sutarties (NAFTA) užribyje.

Kanados tiekimo valdymo sistema, kontroliuojanti pieno ir vištienos gamybos apimtis bei kainas, užtikrina stabilias pajamas kanadiečių ūkininkams, todėl šie yra itin nepatenkinti rinkos atvėrimu užsienio produkcijai.

Kanados pieno sektoriaus vertė iš viso sudaro 20 mlrd. Kanados dolerių (16 mlrd. JAV dolerių).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis