Pieno produktų eksportas 2013 m. spalio mėn., palyginti su 2012 m. spalio mėn., mažėjo 18,8 proc. Tokį mažėjimą labiausiai lėmė 46,2 mln. Lt arba 46,4 proc. sumažėjęs sūrių ir varškės eksportas. Kaip ir tikėtasi, labiausiai mažėjusi rinka buvo Rusija, kuri sumažėjo 76,8 proc. arba 39 mln. Lt. Tačiau nagrinėjamu laikotarpiu išaugo Lenkijos bei Estijos rinkos: pieno produktų eksportas į Lenkiją didėjo daugiau kaip 8 kartus arba 2,1 mln. Lt, o Estijos rinka augo 68,4 proc. arba 0,7 mln. Lt.
Sviesto eksportas 2013 m. spalio mėn., palyginti su 2013 m. rugsėjo mėn., labiausiai išaugo į Uzbekistaną – 9,8 mln. Lt.
Pasak „Verslios Lietuvos“ vyr. analitiko Vadimo Ivanovo, į Rusijos rinką Lietuvos pieno perdirbimo bendrovės iš pieno produktų daugiausiai eksportuodavo sūrių, varškės ir įvairių gaminių iš sūrio bei varškės (apie 90 proc. viso pieno produktų eksporto į Rusiją), todėl natūralu, kad spalio mėn. augo būtent šių (be visų kitų) pieno produktų eksportas į kitas eksporto rinkas: Lenkiją, Estiją, Baltarusiją ir kitas.
V.Ivanovas pastebi, kad tokius produkcijos kiekius, kiek buvo vežama į Rusiją, sunku per keletą savaičių perorientuoti į naujas rinkas. Anot jo, tikėtina, tai ir buvo viena priežasčių, kodėl ženkliai išaugo (palyginti ir su 2012 m. spalio mėn., ir su 2013 m. rugsėjo mėn.) sviesto eksportas (atitinkamai ir gamyba), kuris per metus padidėjo beveik 5 kartus nuo 3,4 mln. Lt iki 16,8 mln. Lt.
Sviesto eksportas 2013 m. spalio mėn., palyginti su 2013 m. rugsėjo mėn., labiausiai išaugo į Uzbekistaną – 9,8 mln. Lt (rugsėjo mėn. į šią šalį sviesto nebuvo eksportuojama, o 2012 m. spalio mėn. eksportas siekė 0,2 mln. Lt). Sviesto eksportas į Nyderlandus didėjo beveik 1,6 karto (12,5 karto palyginti su 2012 m. spalio mėn.) iki 2,84 mln. Lt, taip pat sviesto eksportas augo į Latviją, Azerbaidžaną, Vokietiją.
Pasak V.Ivanovo, sviesto eksporto augimas į šias šalis skaičiuojamas palyginti ne tik su 2012 m. spalio mėn., bet ir su 2013 m. rugsėjo mėn., todėl manoma, kad tokiu būdu Lietuvos pieno perdirbėjai, siekdami mažinti nuostolius dėl praradimų Rusijos rinkoje, ne tik iš dalies perorientavo gamybą, bet ir ieškojo pieno produktams naujų eksporto rinkų, kurios ateityje gali kompensuoti ir prarastus eksporto į Rusiją kiekius.