Nepalankūs orai ir bakterijos pradangino tonas alyvuogių aliejaus

Alyvuogių aliejaus kainos praėjusiais metais pakilo penktadaliu po didžiulės sausros ir ligų, nuniokojusių didžiulius Europos alyvuogių laukus. Ekspertai perspėja, kad šiais metais galima tikėtis panašaus kainų augimo, rašo cnn.com.
Viduržemio dietos pagrindas – alyvuogių aliejus
Viduržemio dietos pagrindas – alyvuogių aliejus / „Shutterstock“ nuotr.

Tarptautinės alyvuogių tarybos (TAT) duomenimis, 2015 m. pasaulinės alyvuogių aliejaus produkcijos gamybos apimtys sumažėjo trečdaliu.

Ne ką geresnė alyvuogėms buvo ir praėjusių metų vasara.

Ispanijoje, pagaminančioje apie 40 proc. pasaulio alyvuogių aliejaus, 2014 m. vasara buvo ypač karšta ir sausa. To pasekmė – blogiausias alyvuogių derlius beveik per du dešimtmečius.

Ne ką geresnė alyvuogėms buvo ir praėjusių metų vasara. Pavyzdžiui, liepą tris savaites tęsėsi karščiai, lėmę pernelyg greitą alyvuogių sunokimą.

TAT prognozuoja, kad šiemet Ispanijoje bus pagamintos 1,2 tonos alyvuogių aliejaus – gerokai mažiau, nei įprastai, kuomet šis rodiklis siekia 1,8 tonos.

Bloga situacija susiklostė ne tik Ispanijoje. Milijonai Italijos, gaminančios 20 proc. pasaulio alyvuogių aliejaus, alyvmedžių nukentėjo nuo mirtinos bakterinės ligos.

Gerokai išaugusios šios rūšies aliejaus kainos jau privertė dalį pirkėjų ieškoti alternatyvų. Iš viso praėjusiais metais alyvuogių aliejaus suvartojimas sumenko 7 proc.

Pasaulyje tradicinis Viduržemio jūros regiono virtuvės produktas pastaraisiais metais ypač išpopuliarėjo vartotojams ieškant sveikesnių alternatyvų už įprastinį kepimo aliejų.

Nors pastarojo meto alyvuogių derlius Europoje ir buvo ypač blogas, tačiau vienoje šalyje šio aliejaus gamyba kaip tik auga.

2014–2015 m. alyvuogių derlius buvo rekordinis Tunise ir dabar ši Šiaurės Afrikos valstybė yra antra pagal dydį alyvuogių aliejaus gamintoja po Ispanijos.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis