Pieno perdirbėjai ragina Vyriausybę didinti paramą pieno gamintojams

Didžiosios pieno perdirbimo įmonės palaiko ūkininkų raginimą Vyriausybei didinti nacionalinę paramą visiems pieno gamintojams ir dėl to kreipėsi į Žemės ūkio ministeriją, pranešė pieno perdirbėjų asociacija Pieno centras.
Prie Žemės ūkio ministerijos ūkininkai dalina pieną
Prie Žemės ūkio ministerijos ūkininkai dalina pieną / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Siekiant užtikrinti pieno sektoriaus tvarumą, nacionalinės paramos lėšos turi pasiekti ne tik smulkius, bet ir vidutinius bei stambius ūkius, turinčius potencialo didinti pieno kiekį“, – teigiama ketvirtadienį išplatintame Pieno centro pranešime.

Asociacijos rašte ministerijai teigiama, kad pieno perdirbimo įmonės turi pakankamus gamybinius pajėgumus, tačiau trūkstant žaliavos daugiau nei 30 proc. pieno jos turi pirkti iš aplinkinių šalių.

Pasak Pieno centro vadovo Egidijaus Simonio, dėl besitęsiančios geopolitinė įtampos ir sudėtingos pasaulinės ekonominės situacijos eksporto rinkose smukus pieno produktų kainoms kartu nukrito ir žaliavinio pieno kainos.

„Sudėtinga situacija įtakoja pieno sektoriaus sąstingį ir paspartina ūkininkų pasitraukimą iš pieno gamybos, stabdo pieno gamintojų investicijas ir plėtrą“, – pranešime teigė E.Simonis.

Jo teigimu, iš rinkos traukiantis smulkiems pieno gamintojams, o vidutiniams ir stambiems ūkiams nespėjanti didinti žaliavinio pieno gamybos Lietuvoje kasmet mažėja pieno kiekis.

Pasak pieno perdirbėjų, į užsienio rinkas eksportuojama 70 proc. šalyje perdirbamo žaliavinio pieno produktų, todėl jo kainas Lietuvoje lemia situacija eksporto rinkose.

Pieno centro teigimu, Lietuvos pieno sektorius sukuria apie 2 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), jame dirba daugiau nei 80 tūkst. žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis