Daržininkystė ir sodininkystė tradiciškai yra populiarus lietuvių laisvalaikio praleidimo būdas. Štai dar 2018 m. tyrimų agentūros „Kantar“ atlikta gyventojų apklausa atskleidė, kad 27,7 proc., arba 600 tūkst., šalies gyventojų savo laisvalaikį leido lysvėse.
2021 m. atlikta identiška apklausa atskleidė, kad daržininkų ir sodininkų gretos dar padidėjo – tuo užsiima jau 694,9 tūkst. gyventojų, arba net 33,6 proc. Lietuvos populiacijos nuo 16 iki 74 metų.
Šiais metais, panašu, lietuviai į daržus ir sodus grįžta su nauja jėga.
Kaip 15min informavo „Moki Veži“ rinkodaros vadybininkė Ivona Sidorovič, šiais metais prekyba sodo ir daržo prekėmis, lyginant su pernai, yra gerokai suaktyvėjusi.
„Aiškiai juntamas sodo sezonui aktualių prekių, tokių kaip sėklos, daigyklos, prekybos pagyvėjimas. Kelis kartus išaugę pardavimai valgomųjų kultūrų, tokių kaip vaismedžiai, vaiskrūmiai, daržovių sėklos, svogūnų sėjinukai“, – komentavo ji.
Kovo mėnesį parduotuvėse taip pat fiksuoti gerokai didesni trąšų, sodo technikos, šiltnamių plėvelės pardavimai.
Tiesa, kaip primena ir patys „Moki Veži“ atstovai, praėjusių metų pirmąjį ketvirtį fizinės parduotuvės buvo uždarytos dėl karantino ir prekyba nevyko, todėl didesnis pagyvėjimas greičiausiai didele dalimi yra nulemtas laisvesnės prekybos tvarkos.
Vis dėlto lyginant su priešpandeminiais 2019 m., kai kuriose kategorijose pastebimas aiškus šuolis – sodo prekių pardavimai yra 36 proc. didesni nei 2019 I ketvirtį, trąšų pardavimai – 51 proc., žemių pardavimai – 17 proc., o sodo rankinių įrankių pardavimai – 51 proc. didesni.