Seimui pristatomas siūlymas dėl tiesioginių išmokų lubų

Seimui ketvirtadienį teikiamas 35-ių Seimo narių siūlymas iki 150 tūkst. eurų riboti tiesiogines išmokas stambiesiems ūkininkams. Prognozuojama, kad tai sutaupytų apie 10 mln. eurų – šie pinigai galėtų būti paskirstyti keliems tūkstančiams smulkių ir vidurinių bei jaunųjų ūkininkų, ekologiškų ūkių savininkų.
Kombainas laukuose
Kombainas laukuose / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Jei Seimas priims Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo pataisas, jos įsigaliotų nuo 2022 metų.

Tokiu atveju didžiausios žemės ūkio bendrovės, pavyzdžiui, Ramūno Karbauskio valdomas „Agrokoncernas“, „Linas Agro Group“, „Auga Group“, valdančios po dešimtis tūkstančių hektarų, netektų milijonų eurų išmokų.

Pakeitimų iniciatorių duomenimis, „Agrokoncernas“ galėtų netekti 2,78 mln. eurų pagrindinių tiesioginių išmokų, „Auga Group“ – apie 2,77 mln. eurų, „Linas Agro Group“ – apie 1,2 mln. eurų.

„Šiaurės vilkas“ netektų 850 tūkst. eurų, Valdas ir Aušra Lebedos su verslo partneriais – 757 tūkst. eurų, „Litagra“ – 5404 tūkst. eurų, Jolanta Blažytė („Vikondos“ koncernas) – 282 tūkst. eurų, „Groward Group“ – 253 tūkst. eurų, Hansas Christianas Nissenas – 174 tūkst. eurų, o 10-uką baigiantys Laima ir Aleksandras Stonkai – 154 tūkst. eurų.

Lubos būtų taikomos tik išmokoms už dirbamą žemę – dabar ši išmoka siekia 74,7 euro už ha, pernai buvo 68,2 euro. Šiemet išmokoms skirta 220 mln. eurų.

Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas sako, kad lubų efektą lems, kokie susijusių žemės ūkio įmonių ar ūkininkų kriterijai bus taikomi.

ES vadovams 2020 metų liepos pabaigoje patvirtinus 2021-2027 metų ES biudžetą, šalių vadovai paskelbė, kad tiesioginės išmokos stambiems ūkininkams turėtų būti apribotos iki 100 tūkst. eurų, tačiau sprendimas paliktas valstybėms narėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis