Rinkos analitikai sako, kad pagrindinė augusių kainų priežastis yra didesnė šokolado paklausa Kinijoje ir kitose Azijos rinkose. Paklausa taip pat yra stipri Šiaurės Amerikoje ir Europoje, aiškino „EcoBank“ analitikas Edwardas George'as.
Kita priežastis – sausas dulkinas vėjas, kuris gruodį pradėjo pūsti daugumoje kakavą auginančių Vakarų Afrikos valstybių. Vėjas šį sezoną yra aršesnis nei paprastai.
Kakavos medžiai taip pat kentėjo nuo grybelio, pakenkusio derliui.
Praėjusį mėnesį tona kakavos vidutiniškai kainavo 2,9 tūkst. dolerių. Kaina buvo didesnė nei prieš metus, tačiau mažesnė nei piko metu rugpjūtį (3,27 tūks. JAV dolerių).
„Hershey“, „Mondelez International“ ir „Lindt & Sprüngli“ pernai pakėlė produkcijos kainas maždaug 8 proc. tam, kad amortizuotų augusias išlaidas kakavai.
Tyrimų kompanijos „Nielsen“ duomenimis, pernai amerikiečiai įsigijo 1,2 proc. daugiau šokolado nei prieš metus, o suma, kurią jie sumokėjo už tuos saldumynus, išaugo 2,6 proc. iki 13,6 mlrd. dolerių.
„Mondelez“ Europoje pirmoji pakėlė kainas, tačiau konkurentai paskui nepasekė. Tai lėmė „Mondelez“ nuostolius – kadangi šokoladas brango, jo pardavimai sumažėjo.
E.George'as sakė, kad kai kurios kompanijos buvo šokiruotos fakto, kad žmonės labai lengvai, pabrangus šokoladui, tiesiog pradėjo vartoti pigesnį šokoladą.
Kai kurioms kompanijoms pasisekė labiau vien dėl to, kad jos perka kakavą iš kitų valstybių. Pavyzdžiui, „Madécasse“ perka kakavos pupeles ir Madagaskaro. Jame užauginama nedaug kakavos – vos 6–8 tūkst. tonų pupelių, tačiau jos yra labiau įvairios.
Pavyzdžiui, jų auginama „Criollo“ kakavos rūšis yra atsparesnė daugeliui kakavos medžius puolančių ligų. Neatspari yra „Forastero“ kakavos rūšis, kuri sudaro apie 85 proc. pasaulio kakavos pasiūlos.