„Mūsų verslo pradžią įkvėpė asmeninis poreikis maitintis kokybiškais, vietiniais produktais. Įsigyti Lietuvos ūkininkų produkcijos prekybos centruose buvo beveik neįmanoma, todėl kilo mintis įkurti e. parduotuvę – surinkinėti produktus iš vietinių augintojų bei pristatyti miestų gyventojams“ – prisimena „Pilno puodo“ vadovas ir bendraįkūrėjas Edgaras Šičkus.
Pirmas produktas, kuriuo prekiauti internetu pradėjo e. parduotuvė buvo afrikinis šamas. Tuo metu verslininkas bendradarbiavo su žuvininkystės ūkiu ir žmonėms vesdavo degustacijas, kurių metu turėjo galimybę pasakoti apie šviežios žuvies svarbą ir visas geras savybes, gaunamas valgant ją šviežią.
„Vėliau leidomės į kitų ūkių ir platesnio asortimento paieškas, nes iš klientų dažnai sulaukdavome klausimų, ar turime ir mėsos, gal galime atvežti ir kiaušinių. Tai parodė, kad žmonės turi poreikį valgyti sveikai, o galimybių patogiai įsigyti Lietuvos ūkininkų produkcijos yra gana mažai“, – pasakoja E.Šičkus.
Svarbus žingsnis – klientų edukacija
Smulkus verslas sėkmingai gyvuoja jau daugiau nei dešimt metų ir šiandien prekiauja ne tik žuvimi, mėsa, pieno produktais, bet sezono metu siūlo ir vaisius bei daržoves. Tačiau nuo veiklos pradžios „Pilnam puodui“ teko įveikti ne vieną iššūkį.
„Pradžioje priimdavome užsakymus ir telefonu, nes ne visi mokėdavo naudotis internetine parduotuve. Dabar žmonių informacinis raštingumas tikrai išaugęs, tokių problemų jau nekyla. Tačiau vienas iš pagrindinių iššūkių nuo pat verslo pradžios išlieka tas pats – klientų edukacija“, – pasakoja verslininkas.
Pasak jo, šiandien esame įpratę, kad e. prekyba vyksta greitai – prekę užsisakome šiandien, o gauname jau rytoj. Tačiau norint gauti tikrai patį šviežiausią produktą, savo pirkinių krepšelį reikia planuoti iš anksto ir apsišarvuoti kantrybe. „Pilno puodo“ prekės nėra laikomos sandėlyje ir tik gavus užsakymą ūkininkai pradeda prekę gaminti ar surinkinėti.
Pagrindinis iššūkis – logistika
Pandemijos metai itin pakeitė žmonių požiūrį į pirkimą internetu, tą pajautė dauguma elektroninių parduotuvių, taip pat ir „Pilnas puodas“. Įmonė išplėtė ne tik savo klientų ratą, bet ir asortimentą, dabar ji dirba su daugiau nei 40 skirtingų ūkių bei gamintojų. Nenuostabu, kad toks augimas atneša ir naujų sunkumų.
„Pagrindinis verslo plėtros stabdys buvo logistika, nes mes produktus pristatyti iki šiol galėdavome tik į didžiuosius šalies miestus. Esame smulki įmonė, o pristatymams reikia daug personalo bei specialių sąlygų transportuoti maistą“, – sako E.Šičkus.
Pasak verslininko, įmonė jau kurį laiką ieškojo partnerių, kurie galėtų išvežioti maisto produktus į mažesnius miestelius. Deja, tokios paslaugos, kad maistas būtų pristatomas neužšaldytas ir išvežiojamas pritaikius tinkamą temperatūrinį rėžimą, ilgą laiką nebuvo.
„Tai padėjo išspręsti „DPD Fresh“ paslauga, kurios labai laukėme. Kurjeriai iš įvairių Lietuvos ūkininkų, gamintojų bei kitų platintojų surenka maisto produktus bei pristato juos šviežius klientams visoje Lietuvoje. Vos pradėjus veikti šiai paslaugai, mes tapome vieni pirmųjų ją išbandžiusiųjų“, – teigia E.Šičkus.
Pasak jo, tokia paslauga ne tik nuima pristatymo naštą nuo mūsų pečių, tačiau ir padeda auginti pirkėjų gretas. Šiuo metu klientų ratas sparčiai plečiasi, ypač iš didmiesčių rajonų, kurių anksčiau aptarnauti nepavykdavo.