ŽŪM: žemės ūkio produktų eksportas šiemet augs bent 5 proc.

Nepaisant koronaviruso krizės, Lietuvos žemės ūkio ir maisto pramonės produkcijos eksporto rezultatai išliko pakankamai geri, todėl Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) prognozuoja, kad šiemet eksportas gali augti 5 proc., arba apie 300 mln. eurų.
Kombainas laukuose
Kombainas laukuose / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak viceministro Evaldo Gusto, po spartaus eksporto augimo pernai buvo sunku tikėtis jo tolesnio augimo esant pandemijai, tačiau pirmojo pusmečio rezultatai teikia optimizmo.

Anot jo, stabilūs ar padidėję žemės ūkio ir maisto produktų srautai rodo, kad gamintojai yra įsitvirtinę pasaulinėje tiekimo grandinėje ir gali konkuruoti.

Statistikos departamento išankstiniais duomenimis, sausį–liepą iš Lietuvos eksportuota žemės ūkio ir maisto produktų už 3,1 mlrd. eurų arba 4,9 proc. daugiau, importuota – už 2,4 mlrd. eurų – 0,4 proc. daugiau nei per tą patį 2019 metų laikotarpį.

Pirmąjį pusmetį šių produktų eksportas sudarė 20,1 proc. viso Lietuvos prekių eksporto. Per metus jo dalis padidėjo 2,5 punkto. Importas sudarė 14,9 proc. viso importo, jo dalis padidėjo 2,2 punkto.

Lietuviškos kilmės produktų eksportas pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, padidėjo 4,2 proc. Pagal eksporto vertę pirmoje vietoje šiemet buvo tabako gaminai, antroje – javai, trečioje – pienas ir jo produktai.

Beveik 14 proc. išaugo gaminių iš javų, miltų, krakmolo, miltinių konditerijos gaminių, 13 proc. – vaisių ir riešutų, 10 proc. – įvairių maisto produktų eksportas, taip pat 6 proc. padidėjo gaminių iš mėsos, žuvies arba vėžiagyvių eksportas bei 4 proc. – nealkoholinių ir alkoholinių gėrimų bei acto eksportas.

Pagrindine lietuviškų žemės ūkio ir maisto produktų eksporto rinka išlieka Europos Sąjunga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis