Internetinėje erdvėje daugiausia kauniečių pranešimų apie nusidriekusias spūstis vienoje ar kitoje miesto vietoje galima buvo aptikti pirmąją iššūkio dieną.
Informaciniai kelio ženklai, įspėjantys apie uždarytą žiedą bei tiltą, jau anksčiau buvo išdėlioti daugelyje Kauno vietų.
Skundų yra
Vis dėlto, ne vienas vairuotojas gegužės 17 dieną socialiniuose tinkluose burbėjo: „mūsų laiko, sugaišto kamščiuose, niekas neskaičiuoja, o turėtų“; „normalioje valstybėje naktimis dirbtų, kad greičiau padarytų, o dabar iki rudens...“; „kam uždarius vieną tiltą, prie kito Varnių gatvėje dar imti krapštyti, juk ir taip srautas ten 1,5 karto išaugo?“;
„Centre gyvenantiems tikrai nepavydžiu, pusmečio spūstis kasdien“; „kada baigs virti darbai Taikos prospekte, Raudondvario plente, nes jau antrus metus verda, ar nepervirs?“; „nulis planavimo: pabandykit važiuoti nuo Ateities plento iki pilies – vien remontai, nebaigia vienur, jau ardo kitur“; „pirma gal reikėjo atverti remontuojama Kalpoko gatvę?“.
Kiti, reaguodami į nusidriekusias spūstis, laidė juokelius: „net pritrūko ženklų „Kaunas tvarkosi“, nes visas perkastas“, „po pusmečio finansavimą gaus „Kauno vandens“ arba „Kauno energija“ ir pradės vamzdžius Pilies žiede keisti, vėl viską perkas, nes tokiu principu dirbama Kaune“; „reikia užsipilti degalų, kad užtekčiau spūstyje stovėti“; „Savanorių prospektas parkingu virto“.
Viena vairuotoja tikino, kad kelionė iš sūnaus darželio Varniuose į Akademiją per Raudondvario plentą, kur dirba, truko 45 minutes.
O štai Senamiesčio gyventojai iki šiol nežino, kaip, įsibėgėjus remontams uždaryto žiedo prieigose, jie grįš į namus, kur reiks palikti automobilius.
„Karščiausi“ eismo taškai
Po kelių dienų situacija mieste, rodos, normalizavosi.
Itin didelis transporto srautas persikėlė ant artimiausio uždarytajam Varnių tilto, kuriuo naudojasi susisiekiantys tarp Šilainių, Vilijampolės ir Centro. Pirmosiomis dienomis situaciją šioje vietoje sunkino ir vykstantys šaligatvių remonto darbai, tačiau savivaldybė sureagavo ir priėmė vairuotojų kasdienybę kiek palengvinantį sprendimą.
Dažniausiai automobilių eilės piko metu nusidriekia Nuokalnės, Utenos, Parodos gatvėse, ir taip jau apkrautuose Savanorių, Karaliaus Mindaugo, Europos prospektuose, o kur dar ilgą laiką besitęsiantys ir niekaip nebaigiami remonto darbai Taikos prospekte.
Gerokai intensyvesnis eismas fiksuojamas ir Užnemunės gatvėje, vykstant link Marvelės. „Kemšasi“ ir vakarinis aplinkkelis „Megos“ kryptimi.
Vairuotojai net ėmė juokauti, kad reikia keisti Kauno herbą – vasarą jame turėtų būti atvaizduotas didelis butelio kamštis.
Situacija įtempta
Jau antrąją dieną po Pilies žiedo uždarymo buvo „nuimamas“ nusidėvėjęs asfalto sluoksnis.
15min pasidomėjo, kas nuveikta per 10 dienų. Galbūt darbų užsakovą – savivaldybę, užplūdo kauniečių pastabos dėl apsunkinto eismo kitose miesto vietose? O gal pastarųjų dešimtmečių didžiausias eismo iššūkis atvėrė kitų problemų Kauno gatvėse, teko koreguoti srautus?
Kaip teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, praėjusią savaitę (pirmąją darbų savaitę) buvo stebima ir analizuojama situacija Kauno mieste, teikiami papildomi siūlymai eismo sąlygoms pagerinti, vertinami įgyvendinti pasiruošiamieji darbai.
Didžiausi eismo srautų apkrovimai buvo numatyti Varnių tilto mazguose, Utenos gatvės sankryžose su Tvirtovės alėja ir Savanorių prospektu, Savanorių prospekto ir Žemaičių gatvės sankryžoje, Vytauto Didžiojo tilto kairiojo prietilčio transporto mazge.
„Pirmoji savaitė po tokių kardinalių eismo organizavimo pakeitimų buvo įtempta, tačiau valdoma. Greitai ir laiku reaguodamas į spūstis Eismo valdymo centras Kaune įrengė papildomas eismo stebėjimo kameras, organizavo papildomus budėjimus piko valandomis, bendradarbiavo su policija bei kitomis institucijomis“, – teigė savivaldybės atstovas.
Sustabdė kai kuriuos darbus
Didžiausias apkrovimas eismo intensyvumo prasme, anot jo, teko Utenos gatvei, Savanorių prospektui bei K.Petrausko gatvei. Kritinėse vietose buvo įgyvendintos netradicinės eismo valdymo priemonės – štai Nuokalnės gatvėje ties Tvirtovės alėja įrengti laikini apribojimai pirmoje eismo juostoje, pagerinant išsukimą Varnių tilto link.
„Visose sankryžose, kuriose pastebėtas padidėjęs eismo intensyvumas dėl pasikeitusių kelionių maršrutų, įvestas perkoordinuotas šviesoforinių įrenginių valdymas. Didelio gyventojų kreipimosi su pastebėjimais ar pastabomis savivaldybė nesulaukė, tačiau kiekvienas logiškas pasiūlymas atidžiai vertinamas“, – patikino M.Matusevičius.
Jis informavo, kad šiuo metu ilgai laukti šaligatvių remonto darbai ties Varnių tiltu, dėl ko gauta skundų iš vairuotojų, piko valandomis sustabdyti.
„Norime padėkoti kauniečiams už kantrybę ir viliamės, kad įgyvendinus visus šiuo metu daromus pakeitimus viena iš pagrindinių Kauno miesto arterijų bus laidesnė, saugesnė ir patogesnė visiems eismo dalyviams“, – patikino jis.
Paklaustas, ar yra naujienų Senamiesčio gyventojams, pavyzdžiui, kaip į namus teks važiuoti gyvenantiems A.Mapu gatvėje, M.Matusevičius patikino, kad šiuo metu patekti į A.Mapu gatvę galima apsisukus ties M.Daukšos gatve, tačiau artimiausiu metu bus sudaryta galimybė sukti į A.Mapu gatvę tiesiai iš Šv. Gertrūdos gatvės.
Prioritetas – viešajam transportui
15min primena, kad gegužės 17 dieną prasidėję darbai tęsis iki rugsėjo 1-osios.
Tvarkymo planas apima net keletą zonų: remontuojamos P.Vileišio tilto deformacinės siūlės, atnaujinamos Kauno pilies žiedo, Šauklių bei Šv. Gertrūdos gatvių važiuojamosios dalys ir šaligatviai. Taip pat numatyta keisti kontaktinį troleibusų tinklą.
Po atnaujinimo pagerės susisiekimas viešuoju transportu – suplanuota papildomą A juostą įrengti dar prieš įvažiuojant į sankryžą Šauklių gatve nuo Šv. Gertrūdos gatvės. Dėl to autobusams ir troleibusams nebereikės stovėti vienoje eilėje su automobiliais. Kauno pilies stotelė taps kur kas erdvesnė viešajam transportui ir keleiviams.
Taip pat bus padidintos saugumo salelės ties žiedine sankryža. Jų funkcija – užkirsti kelius pavojingam ir neleistinam transporto priemonių manevravimui žiedu.
Vykdant kapitalinį remontą pajėgas jungs bendrovės „Kauno vandenys“ ir „Kauno energija“ – pokyčių sulaukusioje teritorijoje bus atnaujinti šilumos bei nuotekų tinklai. „Kauno autobusai“ dėmesį skirs kontaktiniam tinklui atnaujinti, o „Kauno gatvių apšvietimas“ įrengs modernius LED šviestuvus.
Kur kas daugiau patogumų bus ir pėstiesiems – platės šaligatviai Šv. Gertrūdos gatvėje nuo Šauklių gatvės iki pat Laisvės alėjos.
Permainų sulauks Šv. Gertrūdos ir Šauklių gatvių sankirta – pėsčiųjų perėja bus perkelta į saugumo salelę, taip sukuriant patogų susisiekimą ir neįgaliesiems bei dviratininkams. Iki šiol šiems eismo dalyviams kliūtimi tapdavo prieš pat perėją įrengti laiptai.
Be to, naujovės numatytos ir Šv. Gertrūdos bei Gimnazijos gatvių sankryžoje: nusukimas į dešinę, Karaliaus Mindaugo prospekto link, bus susiaurintas nuo dviejų iki vienos eismo juostos, įrengiant nereguliuojamą pėsčiųjų perėją. Tiek vienu, tiek kitu atveju numatyti pokyčiai užtikrins ir didesnį transporto priemonių pralaidumą.
Taip smarkiai iki šiol dar nėra buvę.
Dėl Pilies žiedinės sankryžos remonto darbų nuo gegužės 17 dienos pakito ir beveik dvi dešimtys viešojo transporto maršrutų bei jų eismo tvarkaraščių.
Kapitalinį remontą, kurio vertė sieks apie 3 mln. eurų, atlieka konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „Kauno tiltai“.
„Tai yra vienas judriausių transporto mazgų Kaune, todėl jo sustabdymas taps nemenku iššūkiu visam miestui. Turbūt galima drąsiai sakyti, kad taip smarkiai iki šiol dar nėra buvę. Esame gyvendinę įvairaus masto remonto bei rekonstrukcijos projektus Kaune, tačiau šie darbai ties pilies žiedu dėl jų sukeliamų kliūčių tikrai gali būti laikomi sudėtingiausiais per pastarąjį dešimtmetį.
Tikslas – viską atlikti iškart – kompleksiškai ir per maksimaliai trumpą laiką, užbaigiant iki rudens, kad ateityje ši vieta ilgus metus tarnautų nereikalaudama papildomo tvarkymo“, – taip Kauno pilies žiedo ir P.Vileišio tilto remontą apibūdino Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.