„Elektromobilis – naujas puslapis „Porsche“ istorijoje. Technologijos pasaulyje nuolat keičiasi ir „Porsche“ visada yra jų priešakyje – tai įrodo ilgametis dominavimas sportinių automobilių gamyboje, pergalės „Le Mano“ 24 val. lenktynėse su „919 Hybrid“, itin galingų hibridinių automobilių gama, o nuo šių metų – ir labai greitas elektromobilis „Taycan“.
Milijardinės investicijos demonstruoja, jog „Porsche“ į elektromobilių tobulinimą žiūri labai rimtai, o tą vertina ir mūsų klientai – susidomėjimas „Taycan“ viršija net mūsų pačių lūkesčius“, – sakė sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Pavadinimo legenda
„Taycan“, kaip ir kitų „Porsche“ modelių pavadinimai, neatsirado iš niekur. Tai – simbolinis pavadinimas, reiškiantis jauną, stiprų žirgą. 1952 m. „Porsche“ pradėjo revoliuciją sportinių automobilių pasaulyje ir įmonės logotipas, kurio centre – šuoliuojantis žirgas – greitai tapo žinomas. Naujasis „Taycan“ įkūnija automobilių ateitį, tai – tarsi naujas puslapis gamintojo istorijoje. Tai – greitas, ištvermingas, aštrus ir didžiausią vairavimo malonumą užtikrinantis automobilis, jo pavadinimas turėtų pabrėžti „Porsche“ tradicijas ir modernumą.
Rinkodaros specialistai pasirinko „Taycan“ – išvertus iš tiurkų kalbos, tai reikštų jauno, dvasingo žirgo sielą. Tai idealiai atspindi pirmąjį „Porsche“ elektromobilį: jis judrus, energingas, modernus, tačiau pavaldus visoms „Porsche“ tradicijoms.
Iki „Taycan“ šis modelis buvo žinomas kodiniu „Mission E“ vardu.
Pradžia – 2015 m.
Prieš ketverius metus elektromobilių infrastruktūra dar buvo menkai išvystyta, o pačios technologijos pažengusios kur kas mažiau. Tačiau „Porsche“ tų metų Frankfurto automobilių parodoje pristatė „Mission E“ koncepcinį modelį – itin greitą ir daug kilometrų viena įkrova galintį įveikti elektromobilį. 2019 m. šis jau „Taycan“ pavadinimu žinomas modelis bus pradėtas gaminti serijiniu būdu – pro gamyklos Cufenhauzene vartus kasmet išvažiuos apie 40 tūkst. elektromobilių.
Rekordininkas
Elektromobilis dar nėra gaminamas serijiniu būdu, tačiau jo vardas jau įrašytas rekordų knygose. Vokietijoje įrengtoje galingoje įkrovimo stotelėje „Porsche Taycan“ baterijos buvo pildomos 400 kW galia, kai daugelis kitų elektromobilių pasiekia 40–80 kW įkrovimo galią. Tokia sparta užtikrina, kad „Taycan“ bateriją per 4 minutes galima įkrauti tiek, kiek užteks 100 kilometrų nuvažiuoti.
Patrauklus darbdavys
„Taycan“ gamyba sukurs 1 500 darbo vietų, į kurias jau pretenduoja 160 000 žmonių. Iš jų bus atrinkta vos 0,7 proc. – tai įrodo „Porsche“, kaip įmonės, patrauklumą darbo rinkoje.
„Porsche“ 2018 m. pabaigoje dirbo daugiau nei 32 000 žmonų – 8,5 proc. daugiau nei prieš metus. Lyginant su 2011 m., darbuotojų skaičius gamyklose ir administracijoje išaugo daugiau nei du kartus.
Nežabota galia
„Taycan“ turi du elektrinius variklius, tačiau jam būdingos tos pačios savybės kaip ir kitiems „Porsche“ automobiliams – greitis, dinamika ir vairavimo aštrumas. Elektromobilis turės kelis galios lygius, o pats galingiausias modelis pasieks daugiau nei 600 AG. Greičiausia versija iki 100 km/val. įsibėgės per 3,5 sek., iki 200 km/val. – per 12 sek. Techniniai duomenys įspūdingi, kaip ir kitų „Porsche“ automobilių, tačiau „Taycan“ stebina ir elektromobilių mėgėjus. Automobilio elektrinės sistemos įtampa – 800 V, vienu įkrovimu jis gali įveikti 500 km.
Įkrovimo stotelių tinklas visoje Europoje
„Porsche“ Lietuvoje derasi su partneriais – sporto klubais, restoranais bei viešbučiais – dėl 22 kW galios įkrovimo stotelių įrengimo. Tos vietos bus įtrauktos į „Porsche“ tinklalapį ir siūlomos planuojant savo maršrutą. Pačias stoteles įvairioms vietoms „Porsche“ suteikia nemokamai, tačiau su viena sąlyga – šio gamintojo elektromobiliai bei „plug-in“ tipo hibridai turės būti kraunami taip pat nemokamai. Visoje Europoje šių įkrovimo stotelių tinklas jau pasiekė 49 tūkst., jis veikia 12-oje valstybių.
Ankstyvi pirmieji užsakymai
Pirmasis „Porsche“ elektromobilis yra nepaprastai populiarus. Dar net nepaskelbus galutinio automobilio dizaino, jau buvo daugybė jį įsigyti norinčių žmonių. Lietuvoje išankstinių užsakymų gausa taip pat didelė – jų jau kelios dešimtys. „Taycan“ elektromobilius pirmieji klientai užsisakė jo nematę. Galutinė jo kaina dar nėra skelbiama, tačiau elektromobilis kainuos kiek mažiau nei „Panamera“, mat priklauso mažesnių automobilių segmentui.
Daugiau kėbulo tipų
„Taycan“ debiutuoja kaip ketverių durų kupė, tačiau po metų turėtų prisijungti didesnio pravažumo versija. Pirmą kartą ji buvo parodyta Ženevos automobilių parodoje 2018 m. kaip koncepcinis modelis, tačiau didžiulis klientų susidomėjimas paskatino „Porsche“ pradėti serijinę „Taycan Cross Turismo“ elektromobilio gamybą.
Ekologiška gamyklos rekonstrukcija
„Porsche“ širdis plaka Cufenhauzene, todėl ir naujajam elektromobiliui buvo pasirinkta būtent ši gamykla. Ji rekonstruota taip, kad galima būtų gaminti elektromobilius ir tą daryti maksimaliai ekologiškai. 42 000 kvadratinių metrų ploto gamyklos stogas bus apsėtas augalais, įvairiose vietose pasodinti medžiai. Tai leis Cufenhauzeno gamyklą paversti anglies dvideginio į aplinką neišmetančiu pastatu – kiek CO2 išmetama, tiek pat čia bus ir sugeriama.
Hibridai – visoje gamoje
Nors „Taycan“ žymį istorinį „Porsche“ lūžį, beveik visa „Porsche“ automobilių gama turi „plug-in“ iš tinklo įkraunamų hibridų versijas. Gali būti, kad ir legendinis 911 modelis bus pasiūlytas kaip „plug-in“ hibridas.
„Porsche“ vadovas Oliveris Blume interviu žurnalui „AutoZeitung“ užsiminė, jog spartus baterijų technologijų tobulėjimas juos nuteikia optimistiškai ir jeigu 911 kada nors turės papildomą elektrinį galios šaltinį, tai bus pats galingiausias ir sportiškiausias kada nors pagamintas 911.