Tai yra gerai žinomas gamintojas, tačiau egzistuoja ne vienas faktas, kurio šios markės gerbėjai nežino. Pateikiame dešimt faktų, kurie pretenduoja pagilinti žinias apie šio išskirtinių automobilių gamintojo istoriją.
BMW logotipas
Vienas dažniausių mitų apie BMW – jo logotipo kilmė. Kadangi BMW pirmoje praėjusio šimtmečio pusėje buvo žinomas ne tik kaip automobilių, bet ir kaip variklių gamintojas lėktuvams, šiandien šio logotipo kilmę daugelis sieja su propeleriu.
Tačiau tai netiesa. Tikroji BMW logotipo kilmė – Bavarijos, kur įsikūręs šis gamintojas, vėliava.
Grotelės
Išskirtinės grotelės ant BMW automobilių atsirado toli gražu ne pernai. Pirmasis į dvi dalis padalintas groteles jau 1933-aisiais turėjo BMW 03. Jų pavadinimas taip pat neeilinis – „kidney grill“ (liet. inksto grotelės).
Plati veikla
BMW priklauso keli automobilių gamintojai kaip „Rolls-Royce“ bei MINI, o BMW paženklintos transporto priemonės yra įveikusios Dakaro ralį, dalyvavusios F-1 čempionate, Le Mano ir kitose 24 val. lenktynėse, kitose lenktynių serijose ir įvairiose motociklų varžybose.
Pasaulio aukščio rekordas
BMW yra pasiekusi rekordų automobilių pramonėje, tačiau 1919-aisiais užfiksavo lėktuvų pramonės rekordą. Tais metais nedidelis biplanas, turintis BMW variklį, pakilo į 32 tūkst. pėdų aukštį (9753 m).
4 cilindrai
Galvojate, kad BMW garsus dėl galingų variklių? Ne visiškai. Tikruoju BMW varikliu galima vadinti 4 cilindrus turinčias jėgaines, kuriais vokiečių gamintojas didžiuojasi ir tobulina ilgus metus. Netgi BMW administracinis pastatas Miunchene yra keturių cilindrų formos dangoraižis.
To priežastis paprasta – M10 jėgainė, montuota į BMW automobilius nuo 1962-ųjų ir tuomet išvysčiusi 75 AG. 1983-aisiais „Formulės-1“ inžinieriai stipriai modifikuotą, tačiau iš pagrindų nepakeistą M10 variklį išspaudė iki 1400 AG, o neeilinį bolidą vairavęs Nelsonas Piquet tapo F-1 pasaulio čempionu.
BMW ir „Mercedes-Benz“
Prieš beveik šešias dešimtis metų du dideli vokiečių gamintojai vos nesusijungė. Tiksliau, „Mercedes-Benz“ vos neįsigijo BMW įmonės. Tuometinis BMW akcininkas Herbertas Quandtas nepritarė prastus laikus išgyvenusios įmonės pardavimui „Mercedes-Benz“ ir pats įsigijo kontrolinį BMW akcijų paketą. Jo šeima ir šiandien kontroliuoja didžiąją dalį BMW akcijų.
BMW M1
Pats pirmasis M serijos BMW buvo pavadintas M1. Šiandien prieš keturis dešimtmečius pagamintas modelis yra kiekvieno automobilių kolekcininko svajonė. Pagal pirminę idėją, šį automobilį kurti vokiečiai turėjo kartu su „Lamborghini“, tačiau italai paskutinę akimirką atsisakė projekto.
BMW 1602
BMW gamina elektromobilius daugiau nei 40 metų. Turbūt sunku tuo patikėti, tačiau pirmasis BMW elektromobilis pasirodė 1972-ųjų Miuncheno olimpinių žaidynių atidarymo ceremonijoje ir buvo sukurtas ant BMW 1602 platformos. Jis išvystė 40 AG – dvigubai mažiau, nei analogiškas automobilis su benzininiu varikliu.
BMW motociklas
278 km/val. greitis šiandien neatrodo stebuklingas, tačiau BMW motociklas jį galėjo pasiekti 1937-aisiais. Tuomet tai buvo pripažintas pasaulio rekordas.
BMW Z1
Jeigu vyktų išskirtiniausių automobilio durelių rinkimai, pirma vieta juose būtų rezervuota BMW Z1. Kodėl, žiūrėkite žemiau esančiame vaizdo įraše. Tai nebuvo brangus ir galingas superautomobilis, tačiau jų buvo pagaminta vos 8000.