Visame pasaulyje priskaičiuojama šimtai automobilių parodų, apie dešimt galima įtraukti į didžiųjų sąrašą – jų stengiasi nepraleisti daugelis gamintojų. Nuo 1905-ųjų viena tokių vyksta ir brangiame, nedideliame mieste, o visą parodos plotą galima pereiti per keliolika minučių. Tai – Ženevos automobilių paroda, arba Salon International de l‘Automobile. Nepaisant kompaktiškumo, būtent ši paroda neretai vadinama pačia svarbiausia visame pasaulyje.
Nuo garo variklių iki „Audi 80“
Ženevoje pasirodė daugybė premjerų: nuo garais ar vandeniliu varomų modelių, tautovežiais tapusių „Audi 80“ iki tokių kultinių automobilių kaip „Alfa Romeo 8C 2300“, „Jaguar E-Type“ ar „Maserati Bora“. Šioje parodoje yra apsilankęs kiekvieno automobilių gamintojo vadovas, pasirodyti nevengia ir kiti žymūs asmenys. Ženevos parodų rūmai yra idealioje vietoje keliaujantiems žmonėms: jie įsikūrę prie pat pagrindinės į Prancūziją vedančios magistralės ir Ženevos oro uosto. Šalia – daugybė viešbučių.
Todėl čia parduodama nemažai superautomobilių. Prieš atveriant parodos vartus visiems smalsuoliams, viena diena yra skirta tik žurnalistams, kita – žurnalistams ir VIP svečiams.
Trys Europos didžiosios automobilių parodos
Europoje yra trys didžiosios automobilių parodos: kiekvieną kovą vykstanti Ženevos ir kas antrus metus rugsėjį besikeičiančios Frankfurto bei Paryžiaus. Panašu, kad greitu metu tik vieną iš jų bus galima vadinti didžiąja: Ženevos nepraleidžia nė vienas gamintojas, net ir tie, kurie iš esmės neturi ką naujo pristatyti, o kai kurie gamintojai renkasi tik vieną iš likusių dviejų – Frankfurtą arba Paryžių.
Pasirodymas pastarosiose yra labai brangus: Frankfurte didžiausius ir prabangiausius stendus įrengia vokiečių gamintojai, Paryžiuje – prancūzų. Norėdami būti neužgožti vietinių žvaigždžių, svetimšaliai gamintojai privalo investuoti vieną kitą milijoną į dalyvavimą parodoje. O jeigu neturi joje ką parodyti ir tik atveži senus modelius arba vieną kitą facelift‘ą? „Neapsimoka“ – nusprendė „Ford“, „Mazda“, „Nissan“, „Peugeot“, „Volvo“ ir dar keli gamintojai, pasirinkę dalyvavimą tik dviejose iš trijų didžiausių parodų senajame žemyne. Ir visi jie aukojo arba Paryžiaus, arba Frankfurto parodas.
Kitas svarbus niuansas – Šveicarijos neutralumas. Šalyje nėra automobilių pramonės, tad vienodas dėmesys skiriamas tiek prancūzų, tiek vokiečių, tiek japonų gamintojams. Parodų rūmų erdvė labai ribota, tad gamintojai turi labai ribotas galimybes išsiskirti savo stendais. O tai jiems patiems patinka, nes kainuoja mažiau.
Kas, kur, kada
2018-ųjų Ženevos automobilių paroda vyks kovo 8–18 dienomis. Joje turėtų būti parodyti naujos kartos „Audi A6“, BMW 8, „Ferrari 488 Pista“, „Hyundai Santa Fe“, „Jaguar I-Pace“, „Kia Ceed“, „Lancia Stratos II“, „Lexus UX“, „Mercedes-Benz A-Class“, „Mercedes-Benz X-Class“, „Mercedes-AMG G63“, „Peugeot 508“, „Peugeot Rifter“, „Porsche 718 GT4“, „Range Rover SV Coupe“, „SEAT Ateca Cupra“, „SsangYong Musso“, „Volvo V60“, daugybė atnaujintų, koncepcinių modelių ir galbūt dar kažkas, ko gamintojai iš anksto atskleisti nenori. Iš viso – per 100 premjerų.