100 premjerų: kitą savaitę Ženeva taps Europos naujų automobilių rojumi

Kovo 8 d. viso pasaulio automobilių mėgėjų akys nukryps į Šveicariją – Ženevoje vyks kasmetinė automobilių paroda, dėl savo neutralumo patinkanti įvairių šalių gamintojams, o dėl kompaktiškumo – žiūrovams bei žurnalistams.
„Porsche 911 GT3“ Ženevos automobilių parodoje
„Porsche 911 GT3“ Ženevos automobilių parodoje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Visame pasaulyje priskaičiuojama šimtai automobilių parodų, apie dešimt galima įtraukti į didžiųjų sąrašą – jų stengiasi nepraleisti daugelis gamintojų. Nuo 1905-ųjų viena tokių vyksta ir brangiame, nedideliame mieste, o visą parodos plotą galima pereiti per keliolika minučių. Tai – Ženevos automobilių paroda, arba Salon International de l‘Automobile. Nepaisant kompaktiškumo, būtent ši paroda neretai vadinama pačia svarbiausia visame pasaulyje.

Nuo garo variklių iki „Audi 80“

Ženevoje pasirodė daugybė premjerų: nuo garais ar vandeniliu varomų modelių, tautovežiais tapusių „Audi 80“ iki tokių kultinių automobilių kaip „Alfa Romeo 8C 2300“, „Jaguar E-Type“ ar „Maserati Bora“. Šioje parodoje yra apsilankęs kiekvieno automobilių gamintojo vadovas, pasirodyti nevengia ir kiti žymūs asmenys. Ženevos parodų rūmai yra idealioje vietoje keliaujantiems žmonėms: jie įsikūrę prie pat pagrindinės į Prancūziją vedančios magistralės ir Ženevos oro uosto. Šalia – daugybė viešbučių.

„Jaguar E-Type“ elektromobilis
„Jaguar E-Type“ elektromobilis

Todėl čia parduodama nemažai superautomobilių. Prieš atveriant parodos vartus visiems smalsuoliams, viena diena yra skirta tik žurnalistams, kita – žurnalistams ir VIP svečiams.

Trys Europos didžiosios automobilių parodos

Europoje yra trys didžiosios automobilių parodos: kiekvieną kovą vykstanti Ženevos ir kas antrus metus rugsėjį besikeičiančios Frankfurto bei Paryžiaus. Panašu, kad greitu metu tik vieną iš jų bus galima vadinti didžiąja: Ženevos nepraleidžia nė vienas gamintojas, net ir tie, kurie iš esmės neturi ką naujo pristatyti, o kai kurie gamintojai renkasi tik vieną iš likusių dviejų – Frankfurtą arba Paryžių.

Pasirodymas pastarosiose yra labai brangus: Frankfurte didžiausius ir prabangiausius stendus įrengia vokiečių gamintojai, Paryžiuje – prancūzų. Norėdami būti neužgožti vietinių žvaigždžių, svetimšaliai gamintojai privalo investuoti vieną kitą milijoną į dalyvavimą parodoje. O jeigu neturi joje ką parodyti ir tik atveži senus modelius arba vieną kitą facelift‘ą? „Neapsimoka“ – nusprendė „Ford“, „Mazda“, „Nissan“, „Peugeot“, „Volvo“ ir dar keli gamintojai, pasirinkę dalyvavimą tik dviejose iš trijų didžiausių parodų senajame žemyne. Ir visi jie aukojo arba Paryžiaus, arba Frankfurto parodas.

Kitas svarbus niuansas – Šveicarijos neutralumas. Šalyje nėra automobilių pramonės, tad vienodas dėmesys skiriamas tiek prancūzų, tiek vokiečių, tiek japonų gamintojams. Parodų rūmų erdvė labai ribota, tad gamintojai turi labai ribotas galimybes išsiskirti savo stendais. O tai jiems patiems patinka, nes kainuoja mažiau.

Kas, kur, kada

2018-ųjų Ženevos automobilių paroda vyks kovo 8–18 dienomis. Joje turėtų būti parodyti naujos kartos „Audi A6“, BMW 8, „Ferrari 488 Pista“, „Hyundai Santa Fe“, „Jaguar I-Pace“, „Kia Ceed“, „Lancia Stratos II“, „Lexus UX“, „Mercedes-Benz A-Class“, „Mercedes-Benz X-Class“, „Mercedes-AMG G63“, „Peugeot 508“, „Peugeot Rifter“, „Porsche 718 GT4“, „Range Rover SV Coupe“, „SEAT Ateca Cupra“, „SsangYong Musso“, „Volvo V60“, daugybė atnaujintų, koncepcinių modelių ir galbūt dar kažkas, ko gamintojai iš anksto atskleisti nenori. Iš viso – per 100 premjerų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais