Stiklų užšalimas iš išorės. Norėdami greitai atitirpdyti stiklą, naudokite specialų koncentruotą ledo tirpiklį. Apšerkšnijusio priekinio stiklo nerekomenduojama valyti purškiant langų plovimo skystį. Tai nepadės, tik skystis bus išeikvotas veltui.
Prieš žiemą apskritai svarbu atsakingai rinktis stiklų skystį, atkreipiant dėmesį į jo užšalimo temperatūrą: ji turėtų būti bent -20 laipsnių. Tik pakankamai žemoje temperatūroje užšąlantis efektyviai panaikins ant priekinio stiklo žiemą kartais susidarančią druskų, suodžių ir pan. plėvelę. Taip pat būtina prisiminti, kad skiedžiant stiklų skystį vandeniu jo užšalimo temperatūra kyla.
Stiklų užšalimas iš vidaus. Taip nutinka, kai drėgmės koncentracija salone pasidaro didelė. To galimos priežastys – į kilimėlius prisigėręs vanduo ar susidėvėjęs salono filtras. Drėgmės kiekį sumažinti gali padėti specialūs drėgmės surinkėjai, guminiai salono kilimėliai arba tiesiog filtrų pasikeitimas.
Durų gumų užšalimas. Nuo nemalonios patirties, kai atrakinus automobilį durų atplėšti neįmanoma, apsaugo gumų sutepimas specialiu silikonu, kurio galima rasti bet kuriame didesniame prekybos centre. Tik svarbu prieš tepant gumas gerai nuvalyti ir nusausinti.
Spynelės užšalimas. Daugelyje parduotuvių galima įsigyti buteliukų su specialiu skysčiu. Jį papurškus ant spynelės ši greitai atitirpsta. Tik svarbu prisiminti, kad tokio buteliuko nederėtų palikti automobilyje, kad skystis neužšaltų.
Išsikrovęs akumuliatorius. Jei akumuliatorius išsikrovė nuo šalčio, padėti gali jo parsinešimas namo ir panardinimas į karštą vonią iki pusės. Tik svarbu jokiu būdu nesušlapinti kontaktų. Kitas variantas – ant jo uždėti karšto vandens prileistą pūslę.
Prieš užkuriant automobilį verta porai sekundžių įjungti, o tada išjungti ilgąsias šviesas ir tik tada pasukti raktelį. Taip akumuliatoriaus elektrolitas šiek tiek sušils ir veiks efektyviau negu bandant kurti automobilį vos į jį įsėdus.
Be to, automobilio akumuliatoriui starterį prasukti lengviau, kai išmintas sankabos pedalas, net jei įjungta neutrali pavara.
Jei važinėjate trumpus atstumus ir norite, kad akumuliatorius išsilaikytų neišsikrovęs ilgiau, bent retkarčiais vakarais automobiliu pasistenkite nuvažiuoti ilgesnį atstumą. Tuomet generatorius geriau įkraus akumuliatorių: įprastai, žiemą norint atstatyti užvedant variklį sunaudotą elektros energiją, reikia, kad motoras veiktų bent 20 minučių.
Turėkite omenyje, kad daugelio automobilių akumuliatoriai įprastai tarnauja trejus-ketverius metus. Ilgiau to paties akumuliatoriaus naudoti nerekomenduotina. Jei žiemą važinėjate reguliariai ir trumpus atstumus, akumuliatorius tarnaus dar trumpiau.
Rankinis stabdis. Žiemą naudoti rankinio stabdžio ilgai stovint nerekomenduojama, nes būgninės kaladėlės turi savybę prišalti prie stabdymų būgnų. Todėl automobilį paliekant nakčiai, rankinį stabdį verčiau išjungti.
Padangų deformacija. Žiemą, esant dideliems šalčiams, verta dažniau negu įprasta tikrinti oro slėgį padangose. Keičiantis oro slėgiui, gali nukristi ir padangos slėgis. Žemas padangos slėgis lemia greitesnį padangos susidėvėjimą, o blogiausiu atveju padanga netgi gali sprogti.
Dyzelinių automobilių iššūkiai. Kai šalta, patartina naudoti tik kokybiškus dyzelinius degalus, kurie neužšąla pakankamai žemoje temperatūroje. Jei automobilis neužsikuria, gali padėti kaitinimo žvakių pakeitimas – prasta jų būklė gali tapti neužsikūrimo priežastimi. Be to, prieš bandant užvesti automobilius su dyzeliniais varikliais žiemą patariama iš pradžių kelis kartus pasukti raktelį bei taip „pašildyti“ žvakes.
Reikalingi daiktai. Net jei laikotės visų aukščiau išvardintų patarimų, automobilyje būtinai turėkite langų stiklų grandiklį su šluotele, lyną tempimui ir vadinamuosius „krokodilus“ - laidus automobilio užkūrimui.