Rugpjūčio 22 d. Vilniuje, Lukiškių aikštėje „Ignitis“ ir naujienų portalas 15min surengė pirmąjį Lietuvoje „eJudėjimo“ festivalį. Renginys truko visą dieną, o balsavimas dėl „15min metų elektromobilio 2024 m.“ prasidėjo likus kelioms dienoms iki festivalio.
26 pretendentai, 1157 balsai, trys dienos balsavimui– tokia konkurso statistika. O toks lyderių penketukas:
1. „Volvo EX30“ – 107 balsai.
2. „Hyundai Ioniq 5 N“ – 98.
3. „Volkswagen ID.7“ – 75.
4. „Volkswagen ID.7 Tourer“ – 66.
5. „KIA EV9“ – 65.
Labai nedaug atsiliko „VW ID.4“, „Toyota bZ4X“, „Nissan Ariya“, „Peugeot e-3008“, abi „Škoda Enyaq“ versijos, „KIA EV6“ ir EQB iš „Mercedes“.
„Akivaizdu, kad kai kurių gamintojų gerbėjų balsai pasidalijo tarp panašių modelių: ID.7, „Enyaq“. Tačiau „Volvo EX30“ sėkmę buvo galima nujausti, nes skaitytojai iš tiesų domėjosi šiuo įdomiu modeliu, kurio kaina prasideda nuo 38 284 Eur“, – komentavo 15min rubrikos Gazas.lt redaktorius Žilvinas Pekarskas.
Kuo stebina „Volvo“ elektromobiliai
„Volvo“ automobilių gamintojai sugeba nustebinti ne tik naujomis technologijomis, bet ir praktiškumu, ergonomika, kaina.
Pavyzdžiui, vienintelis iš Europos elektromobilių gamintojų „Volvo“ jau realiame gyvenime naudoja bevielio įkrovimo sistemą, kai elektromobilis „XC40 Recharge“ įkraunamas nenaudojant laido.
Tokie sprendimai tikrai daro įspūdį. Tačiau mane dar labiau nustebino mažiausias „Volvo“ EV gamos modelis EX30.
Kaina – kaip benzininio automobilio
Visų pirma – kaina. Ji prasideda (paprasčiausia „Core“ versija, varoma galine ašimi) nuo 38 284 Eur (dar minusuokite 5000 Eur APVA kompensaciją). Ar esate kada pagalvoję, kad už tokią kainą bus galima įsigyti garsaus gamintojo „Volvo“ automobilį? Ir dar elektrinį.
Toks, pats paprasčiausias EX30 viena įkrova nuvažiuoja tiek, kiek reikia statistiniam lietuviui – nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Tačiau, labai taupant.
Gamintojai teigia, kad, netaupant, galima nuvažiuoti 255 km. Tačiau, jei išnaudosite regeneraciją ir pasitelksite ekonomiško vairavimo įgūdžius, šia versija su mažiausia 51 kWh baterija galima nuvažiuoti iki 500 km. Na, o gamintojo nurodomas vidurkis – 337 km viena įkrova ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 5,7 sekundės.
Vis dėlto mieste toks elektrinis krosoveris jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Juk per dieną retas nuvažiuojame daugiau nei 50 km. Tad vienos įkrovos, pasirinkus net ir paprasčiausią versiją, gali pakakti visai savaitei.
Vienos įkrovos, pasirinkus net ir paprasčiausią versiją, gali pakakti visai savaitei.
Tai – išties geras elektromobilio kūrėjų sprendimas, priartinantis švedų/kinų gaminamą EV prie tų pirkėjų, kurie yra kryžkelėje, ką rinktis: EV ar dar investuoti į automobilį su vidaus degimo varikliu. Nes kainos iš esmės identiškos.
Na, o jei 40-50 tūkst. už miesto elektromobilį jums nedrasko kišenės, galite rinktis prabangesnes ir galingesns versijas: vidutinę PLUS su vienu varikliu (nuo 41 750 Eur) arba visais ratais varomą ULTRA komplektaciją su dviem varikliais ir modernesne, talpesne baterija. Tokiu atveju jau perkopsite 53 000 Eur ribą.
Geriausios „Volvo“ baterijos paslaptis: iš ko gaminama ir kiek galima nuvažiuoti?
Svarbu žinoti, kad ta talpesnė 69 kWh baterija (negalima su pigiausia versija), angliškai vadinama „Extended range“ leidžia nuvažiuoti viena įkrova gerokai daugiau – net 475 km.
Galingiausios versijos su dviem varikliais įsibėgėjimas iki 100 km yra daugiau negu fantastiškas – 3,6 sekundės.
Be to, galingiausios versijos su dviem varikliais įsibėgėjimas iki 100 km yra daugiau negu fantastiškas – 3,6 sekundės. Tokia sportine dinamika gali pasigirti tik F1 trasomis skreijantys „Aston Martin“ saugos automobiliai. Todėl, patikėkite, mano bandytas EX30 ULTRA Twin Motor Performance padovanojo daug gražių akimirkų.
Bet apie paslaptis. Iš tikrųjų „Volvo“ į šiuos elektromobilius instaliuoja dviejų tipų baterijas – pigesnę ir brangesnę (didesnio tankio). Tai ir leidžia gudriai laviruoti skirtinguose kainų lygiuose. Už skirtingą kainą – skirtingo tipo baterijos.
Jei važinėjate daugiausia mieste, nuvažiuojate trumpesnius atstumus, jums pakaks paprastesnės LFP baterijos. Joje naudojama ličio geležies fosfato technologija, todėl jos gamybai reikia mažiau išteklių. O norintys viena įkrova nuvažiuoti daugiau ir didesnės dinamikos, gali mokėti daugiau ir rinktis NMC bateriją, pagamintą iš brangesnių komponentų – ličio, nikelio, mangano ir kobalto. Ji pasižymi didesniu energijos tankiu ir efektyvumu.
Pasaulio miesto elektromobilis 2024 m.
Gerų įvertinimų „Volvo EX30“ sulaukė ir dviejuose didžiausiuose rinkimuose. Kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje šis modelis pateko į finalą. Europos žurnalistai, rašantys apie automobilius, sako, kad modelio patekimas į finalinį septintuką (TOP7) yra pati geriausia ekspertų rekomendacija.
Tačiau dar labiau EX30 nustebino Pasaulio metų automobilio rinkimuose Niujorke – užtikrintai laimėjo „Miesto elektromobilio“ titulą (World Urban Car)!
Kokios savybės tai nulėmė?
EX30 yra mažas, bet labai manevringas, lengvai ir patogiai valdomas. Jis talpus, salone lengvai išsitenka 4 suaugę žmonės. Elektromobilis minimalistinis (nėra daug mygtukų, esminiai nustatymai valdomi dideliame 12,3 colio liečiamame ekrane).
Saugumo sistemų sąrašas labai ilgas – net ir „Core“ versijoje. O, kadangi tai krosoveris, juo patogu važiuoti ir į prekybos centrą (parkuotis prie bordiūro), ir per balas ar sniegą (pabjurus orams).
Jis puikiai tinka ir užmiesčio keliams, tačiau aerodinamika ir automobilio masės centras sureguliuoti taip, kad didžiausią malonumą teiktų važiavimas miesto gatvėmis.