Išskirtiniame renginyje ekspertai papasakos apie įvairiausius automobilių pasaulio aspektus, pradedant programišiais ir tuo, kaip nuo jų saugotis, baigiant įdomybėmis, ar įmanoma važiuoti obuolių sultimis, kodėl po kapotais nebelieka variklių ir ką bendro turi neuronų tinklai bei automobiliai.
„Kasmet įpusėjus „Lietuvos metų automobilio“ konkursui, bandymų stovykloje Druskininkuose, rengdavome uždarus technologijų vakarus saviems – žurnalistams, komisijos nariams, automobilių rinkos atstovams. Ilgainiui tų vakarų programos pradėjo ilgėti, pranešėjų daugėti, o aplinkiniai nesiliovė kartoti, kad tai, ką girdi – velniškai įdomu. Taip gimė sprendimas pamėginti uždarą vakarą ir jame pasakojamus įdomiausius dalykus paversti prieinamais visiems, besidomintiems automobiliais“, – sako konferenciją organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo narė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė.
Lapkričio 16 d., trečiadienį Vilniaus universiteto Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre (MKIC) vyksiančioje konferencijoje bus aptartos pačios įvairiausios ir karščiausios automobilių pasaulio temos.
Vienas labiausiai rūpimų dalykų šiandien – automobilių saugumas.
Ypač, kai kuo toliau, tuo labiau automobiliai yra ne tik transporto priemonės, bet savotiški kompiuteriai ant ratų.
Tad apie tai, kas daroma, kad programišiai neįsilaužtų į automobilio „smegenis“ ir, pavyzdžiui, neišjungtų visų saugumo sistemų ar nepriverstų automobilio elgtis priešingai nei nori vairuotojas, kalbės koncerno „Continental“ eksporto vadovas Baltijos šalims Arūnas Kiaušas. „NordPass“ verslo plėtros vadovas Karolis Arbačiausias temą pratęs ir išduos, ar automobiliams jau reikia antivirusinės programos ir ar saugu prie jų prisijungti išmaniuosius.
Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė pasidalys šviežiausiomis naujienomis apie tai, kas daroma, kad Lietuvoje atsirastų autonominiai automobiliai.
Draudimo bendrovės „Balcia Insurance SE“ atstovas Tomas Lizūnas papasakos, kaip pasirūpinti savo draudimo istorija ir ar jai gali turėti įtakos tai, ką apie jūsų vairavimo stilių žino automobilis.
„Vilnius TECH“ universiteto mokslininkai pristatys Transporto inžinerijos fakultete atliekamus tyrimus. Viename jų ieškoma atsakymo, ar tikrai vidaus degimo varikliams vienintelė galimybė važiuoti yra naftos produktai, galbūt tinka ir, pavyzdžiui, obuolių sultys? Kitame tyrime kalbama apie vis populiarėjančius elektromobilius bei specialiai jiems dedikuotas platformas, lemiančias, kad varikliai išsikrausto iš tradicinių jiems skirtų vietų. O tai kelia iššūkių kalbant ir apie komfortą, ir apie saugumą. Dar viename pranešime mokslininkai pristatys atliktą tyrimą, kuris rodo, jog įmanoma atsisakyti fizinių jutiklių ir daviklių automobiliuose – viską, ką reikia transporto priemonei žinoti, gali suteikti dirbtinis intelektas.
Svarbia tema konferencijoje taps ir elektromobiliai bei jiems skirta įkrovos infrastruktūra.
Bendrovės „Inbalance grid“ vadovas Simonas Stankus papasakos, ar įmanoma gyventi „žaliau“ ir miestuose tilpti naujoms transporto priemonėms neišrausiant gatvių ir negriaunant pastatų dėl įkrovos infrastruktūros. O įmonių grupės „Global BOD Group“ įkūrėjas Vidmantas Janulevičius papasakos apie verslo sėkmės istoriją: kaip Lietuvos bendrovė Vakarų šalyse kuria įkrovos infrastruktūrą ten, kur nėra nei laidų, nei galimybės juos atvesti, o sprendimai tampa ne tik naudingi elektromobiliams, bet ir vietos gyventojams.
Prie diskusijos apie tai, kaip urbanistinėje erdvėje sutilpti ir žmonėms, ir automobiliams, bei kas jau daroma šia linkme, prisijungs ir Aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Konferencijos dienos pabaigoje iš JAV tiesiogiai prisijungs „Toyota“ koncerno dizaineris Tomas Jankauskas. Jis pasidalys mintimis, kiek ilgai dar apskritai vairuosime tai, ką šiandien įsivaizduojame kaip automobilį, ir kada persėsime į kosminius laivus, kuriuose nebeliks vairų.
Dieną vainikuos „Lietuvos metų automobilio 2023“ ceremonija, kurios metu paaiškės geriausi septyni nauji automobiliai, pretenduojantys į „Metų automobilio 2023“ vardą, bus paskelbti kandidatai į „Metų elektromobilio“, „Metų įmonės automobilio“, „Metų šeimos automobilio“ titulus.
„Automobiliai keičiasi ir sekti jų naujoves net ir besidomintiems tampa vis sunkiau, bet tuo pačiu – vis įdomiau. Nors ir stengiuosi sekti visas naujienas, konferencijos temų sąrašas man nuoširdžiai įdomus, o dažną gali nustebinti ir tuo, kiek Lietuvoje vyksta pasaulinio lygio dalykų“, – sako Justas Lengvinas, konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ komisijos narys.
Lapkričio 16 d. konferencija „Plug-in 2022“ vyks Vilniaus universiteto MKIC konferencijų salėje 9-18 valandomis. Norintys dalyvauti konferencijoje gyvai, kviečiami registruotis čia.