Pavasaris Ženevoje
1964-ųjų automobilizmo pavasaris tikrąja to žodžio prasme prasidėjo Ženevoje. „Lamborghini“ pristatė pirmąjį savo automobilį 350GT, kuris turėjo tapti didžiausiu „Ferrari“ konkurentu. Jis turėjo V12 variklį, išvystantį 350 AG. Ateinantys metai parodė, kad lūkesčiai išsipildė ir šiandien 350GT kainuoja daugiau nei prabangus namas Žvėryne. „Ferrari“ savo ruožtu irgi pristatė naujieną – keturvietį 330GT ir „250GT Lusso Competizione“.
„Pininfarina“ dizaineriai irgi nebuvo tik parodos žiūrovais – čia buvo eksponuojamas vienas iš 36 vėliau pagamintų „Ferrari 500 Superfast“, kurio dizainą kūrė viena žymiauisų pasaulyje dizainerių grupių. Jis buvo ir brangiausias automobilis tų metų parodoje – kainavo 10932 svarus.
„Ford“ legendos Niujorke
Nors tai nebuvo vien tik automobilių paroda, Niujorkas 1964-aisiais padarė didžiulę įtaką istorijai. Čia buvo pristatytas „Ford Mustang“, kurio paklausa per pirmuosius metus trigubai viršijo pasiūlą – tais metais nuo konvejerio nuriedėjo 400 tūkst. mustangų.
Niujorke pirmą kartą buvo parodytas ir kitas legenda tapęs „Ford“ modelis – GT. Nors tai buvo tik prototipas ir tikrasis „Ford GT“ pristatytas vėliau, jau pirmoji jo versija sulaukė daugiau dėmesio nei aplink besisukiojusios merginos ilgomis kojomis.
Ne mažiau dėmesio sulaukė ir „Chrysler“ naujovė – „Turbine Car“. Jis išsiskyrė laisve jo savininkams pilti į baką ką panorėjus. Automobilis galėjo važiuoti pripildytas dyzelio, aliejaus ar net „Chanel No.5“.
Dizaino miestai Turinas ir Paryžius
Tais pačiais metais atėjo eilė Paryžiaus bei Turino automobilių parodoms Europoje. Nors šiandien Paryžiaus paroda yra viena iš trijų pagrindinių, vykstančių Europoje, o Turinas pripažįstamas gerokai prasčiau, tuomet abi šios parodos buvo prestižinės. Jose pirmaisiais smuikais griežė užėmė Europos gamintojai.
„Renault“ pristatė dar galingesnį „8 Gordini“, o „Mercedes-Benz“ pristatė bendradarbiavimo su „Pininfarina“ vaisių – „230 Sl Coupe“. „Porsche“ stende taipogi netrūko naujienų – pradedant 901 ir baigiant visiškai nauju „904 Carrera GTS“. Įdomu, kad būtent po Paryžiaus automobilių parodos „Peugeot“ supyko ant „Porsche“ už 901 vardo naudojimą – jis pažeidė prancūzų turimas autorines teises į modelį tuo pačiu pavadinimu. Šiandien naująjį „Porsche“ modelio pavadinimą žino kiekvienas, bent kartą gyvenime matęs keturis ratus turintį metalo gabalą ant ratų – būtent 1964-aisiais gimė iki šiol legenda likęs 911.
„Alfa Romeo“ nepersistengė Paryžiuje, tačiau dominavo Turine. „Bertone“ dizainerių kurtas „Canguro“ (ital. kengūra) buvo automobilis, privertęs kiekvieną pro šalį ėjusį žmogų stabtelėti ir įsistebeilyti į kabrioletą keletą minučių. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir „2600 Spring Zagato“.
Sportinių automobilių gamintojas „De Tomaso“ (taip, pasiilgstame šito vardo dabar, o tada jie buvo žiauriai kieti) parodė „Vallelunga“ konceptą, išsiskyrusį iš kitų to meto superautomobilių.