Legendinis sportinis automobilis
Šiais metais „Porsche“ paminės penkiasdešimtąsias vieno iš ikoniškiausių pasaulio superautomobilių metines – 1963-iaisais buvo pristatytas pirmasis 911. Per pusę amžiaus vokiečiai sugebėjo išlaikyti kultinio automobilio proporcijas, o šios markės entuziastai tokį palikimą labai vertina.
Gamintojas pranešė, kad net du trečdaliai lenktyniaujančių „Porsche“ modelių tam tikrose lenktynių serijose yra pelnę pergales. Siekdami pažymėti 50-ąjį kultinio sportinio automobilio gimtadienį „Porsche“ į turą aplink pasaulį išleis 1967-ųjų 911. Šis automobilis važiuos per penkis pasaulio žemynus bei aplankys svarbius renginius – tame tarpe ir Gudvudo greičio festivalį Didžiojoje Britanijoje.
Užsispyrusio italo istorija
Prieš penkiasdešimt metų ambicingas Italijos traktorių gamintojas Ferruccio Lamborghinis nusprendė mesti iššūkį „Ferrari“ technikai ir įkūrė „Automobili Lamborghini“ kompaniją. Istorija prasidėjo tada, kai Ferruccio pabandė vieną „Ferrari“ superautomobilį ir pasiskundė, kad sankabos pedalas yra ne toks, koks turėtų būti. „Ferrari“ kompanijai jo žodžiai buvo lyg žirniai į sieną.
„Problema yra ne mūsų automobilyje. Problema yra jo vairuotojas. Žmonės, vairuojantys traktorius niekada negalės suvaldyti sportiško „Ferrari“, – atsakė jam pats kompanijos vadovas Enzo Ferrari. Ferruccio Lamborghinis pastebėjo, kad jo traktoriuose montuojama sankabos sistema praktiškai idealiai tinka „Ferrari 250“ superautomobiliui, todėl įmontavęs ją kaip mat susimąstė apie nuosavą greitų mašinų gamyklą.
Žinoma, kad po šio dialogo Ferruccio bei Enzo daugiau niekada nekalbėjo. Mat, ponas Ferrari įsižeidė dėl kažkokio traktoristo kritikos.
Ferrucio Lamborghinis mirė 1993-iaisiais, būdamas 76 metų amžiaus. Vasario 20-ąją dieną nuo šio įvykio bus praėję 20 metų, tuo tarpu spalio 30-ąją „Lamborghini“ švęst 50-ąjį kompanijos gimtadienį.
Tikėtina, kad kiek anksčiau, jau šį kovą „Lamborghini“ Ženevos automobilių parodoje dalyvaus artėjančio gimtadienio nuotaikomis.
Inžinierius, lenktynininkas ir išradėjas
1963-iųjų rugsėjo 2-ąją „McLaren“ Bruce‘as McLarenas įsteigė kompaniją „Bruce McLaren Motor Racing Ltd.“ Naujosios Zelandijos pilietis, didelis lenktyninių automobilių entuziastas mokėjo ne tik vairuoti, bet ir pats projektavo automobilius.
„McLaren“ – vienas iš labiausiai pažengusių superautomobilių gamintojų. Netradiciniai inžineriniai sprendimai, nematytos inovacijos bei puikios dinaminės savybės – tai, ko Bruce‘as siekė 7-ajame dešimtmetyje. Visgi, lenktyniaudamas šis žmogus žuvo. 1970-aisiais, būdamas vos 32 metų amžiaus „Can-Am“ serijos bolidu jis Gudvudo trasoje padarė mirtiną avariją.
Šių metų rudens pradžioje, rugsėjo 2-ąją diena Didžiosios Britanijos superautomobilių gamintojas švęs kompanijos gyvavimo penkiasdešimtmetį. „McLaren“ primena kompanijos pradininko šūkį: gyvenimas matuojamas ne metais, o pasiekimais.
2013-aisiais britai žada pristatyti legendinio „McLaren F1“ įpėdinį – P1 superautomobilį.
Jūsų dėmesiui – įkvėpiantis vaizdo siužetas apie Bruce‘o McLareno požiūrį į automobilius bei lemtingą dieną.