Vitoldas Milius šiuo metu artėja prie Jakutsko. Šiandien keliautojas įveikė maždaug 600 kilometrų. Automobilio vairuotojui kelionę apsunkina tai, kad beveik visą laiką reikia važiuoti bekele.
„Suksiu dabar į paskutinį kelią, kuris veda Magadano link. Tikėtis geresnio kelio neverta. Manau, kad bus tik dar blogiau. Dabar nuo Murmansko esu nutolęs per 9 700 kilometrų. Eismo nedaug, važiuoja sunkvežimiai, kelio darbininkų sutikau, kurie lyg ir bando kloti asfaltą. Kažkoks sunkiai suvokiamas tas jų darbas. Važiuoji 50 km bekele, paskui lopinėlis asfalto ir vėl 50 km bekele. Kažko klausti darbininkų kelyje neverta. Jie ne vietiniai, tad nieko nežino“, – sakė Vitoldas Milius.
Anot V.Miliaus, automobilis atlaiko bekelės išbandymus, tačiau kai kuriose atkarpose net ir „Honda CR-V“ galima nesunkiai apgadinti.
„Šiandien pajutau, kad automobilis tokiai bekelei kiek per žemas. Kai kur reikia važiuoti labai atsargiai, kad nieko nekliudyčiau. Policininkai palyginti draugiški. Sustabdo ne tam, kad ieškotų prie ko prikibti, bet klausinėja, domisi, kur keliaujame“, – pasakojo V.Milius.
Wikipedia.org apie šį kelią rašo taip: Lengvaisiais automobiliais visas kelias neįveikiamas dėl sugriuvusių tiltų, patižusios, išplautos kelio dangos. <...> Kelio būklė skirtinguose ruožuose skiriasi – Magadano srityje yra 200 km asfaltuotas ruožas, sunkiausia padėtis centrinėje dalyje, kur kelias gruntinis. Kelias driekiasi kalnuotomis, labai retai gyvenamomis vietovėmis, jį kerta daugybė upių. Per didesnes upes veikia keltai ar įrengti tiltai (dalis jų avarinės būklės), seklesnės upės įveikiamos per brastas.
Kelyje V.Milius sutiko ir motociklais važiuojančių turistų iš Vokietijos. Jie taip pat važiuoja į Magadaną ir ten ketina nuvykti liepos 15-ą.
Kelionę tęsia ir lietuvis motociklininkas Aidas Bubinas. Penktąją kelionės dieną jo ekspedicijos likimas buvo pakibęs ant plauko. Lietuvis motociklu įvažiavo į duobę ir susižeidė, tačiau po medikų apžiūros Aidas nusprendė kelionę tęsti.
„Važiuoju toliau. Buvau pas gydytojus, kurie kelionės tęsti nerekomendavo. Nusprendžiau važiuoti. Dabar vengiu apkrovų stuburui, todėl pakeičiau pirminį planą važiuoti į Magadaną. Dabar važiuosiu į Vladivostoką, nes iki jo veda geresnis kelias. Tikimybė nuversti motociklą nulinė. Dabar važiuoju daugiau dirbdamas kojomis, kad sumažinčiau apkrovą nugarai. Važiuoti sudėtinga, bet bandau kapstytis", – atskleidė keliautojas.
Šiandien Aidas Bubinas įveikė 1 100 kilometrų. Iki tikslo jam liko dukart tiek. Keliautojas sako, kad duobėtais keliais tenka gerokai mažinti greitį, tačiau lygiu keliu važiuoti nugaros skausmai netrukdo.
„Motociklui nenutiko nieko. Jis tvirtesnis už mane. Nuvykęs į Vladivostoką spręsiu, ką daryti. Ar finišuoti ten, ar bandyti grįžti atgal"
„Viskas priklauso nuo nugaros ir nuo kelio. Atrodo, kad asfaltuotu keliu galima greičiau važiuoti, jis kiek banguotas. Būna taip, kad važiuodamas pamatai priekyje naujo asfalto atkarpą. Atrodo būtų logiška manyti, kad atkarpa bus geresnė, nei sena danga. Vietomis būklė tokia tragiška, kad bangos ir įdubos neleidžia greičiau važiuoti. Stovi iki 50km/h greičio ribojantys ženklai. Motociklu 50 km/h važiuoti dar įmanoma, bet automobiliu ten kai kur reikia sustoti. Ir tai yra asfaltuotas kelias. Čia Rusija, čia nepalakstysi, ne Vokietijos greitkeliai juk“, – sakė Aidas Bubinas.
Žemiau esančiame žemėlapyje galite matyti, kur yra keliautojai. Paspaudę ant mėlynos ikonos, pamatysite, ar tai motociklas, ar automobilis.
GPS stebėjimą vykdo „Altas IT“ sistema.
KONKURSAS
Skelbiame konkursą – atspėkite, per kiek laiko automobilis įveiks kelią Murmanskas–Magadanas-Murmanskas ir per kiek laiko motociklas nuvažiuos Murmanskas-Vladivostokas-Murmanskas. Spėjimus rašykite komentaruose, nurodydami ir savo el. paštą. Laikas – iki pirmas ekipažas, važiuodamas atgal, pasieks Irkutsko miestą prie Baikalo ežero.
Šešiems tiksliausiai spėjusiems laiką (trims geriausiai spėjusiems motociklo kelionės trukmę ir trims – automobilio) padovanosime automobilių priežiūros „Quixx“ prizų komplektą: du automobilių žibintų restauravimo rinkinius, du įbrėžimų valiklius ir universalų polirolį.