Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

25-erius metus skaičiuojančios „Gumball 3000“ lenktynės buvo užsukusios ir į Lietuvą: ar girdėjote apie jas?

„Gumball 3000“ – kasmetinis, tarptautinis ralis. Tačiau, tai ne tik lenktynės, bet ir holivudinį filmą primenantis kultūrinis reiškinys, kuris nuo pat savo pradžios 1999 metais pavergė daugybės automobilių entuziastų širdis visame pasaulyje.
„Gumball 3000“ ralis Vilniuje
„Gumball 3000“ ralis Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tai lenktynės, kurios sujungia greitį, prabangą ir net pritraukia pasaulinio lygio įžymybių. Visa tai ir adrenalino kupini nuotykiai sukuria unikalią patirtį. Autoplius.lt straipsnyje aptaria „Gumball 3000“ lenktynių istoriją ir ryškiausius įvykius nuo jų atsiradimo iki šių dienų.

Maximillion Cooper ir pirmos lenktynės

„Gumball 3000“ istorija prasidėjo nuo britų verslininko ir autosporto entuziasto Maximillion Cooper idėjos. Įkvėptas 1981-ųjų kultinės amerikiečių komedijos „The Cannonball Run“, kurioje pasakojama apie nelegalias lenktynes per Jungtines Amerikos Valstijas, M. Cooper nusprendė sukurti panašų renginį, tačiau su akcentu į prabangą bei stilių. Ir, žinoma, legalias.

1999 metų gegužės 1 dieną, Londone startavo pirmosios „Gumball 3000“ lenktynės. Pavadinimas buvo sugalvotas sujungiant „The Cannonball Run“ filmą su „Gumball“ saldainiais. Tąkart M. Cooper sugebėjo pritraukti 50 automobilių entuziastų, kurie leidosi į 3000 mylių (maždaug 4800 km.) kelionę po Europą. Pirmųjų lenktynių kelias ėjo per tokius miestus kaip Paryžius, Rimini, Verona, Miunchenas. Visgi ši kelionė nebuvo tik lenktynės. Tai – prabangaus gyvenimo akcentais pažymėtas, savaitę trunkantis nuotykis.

Evoliucija

Nuo pat pirmųjų lenktynių „Gumball 3000“ pradėjo augti ir keistis. Jau po 3 metų, 2002-aisiais lenktynių kartelė buvo iškelta dar aukščiau. Organizatoriai maršrutą išplėtė į Jungtines Valstijas.

Dalyviai startavo Niujorke ir keliavo per visą Šiaurės Amerikos žemyną iki Los Andželo, aplankydami tokius miestus kaip Las Vegasas, San Franciskas ir kitus.

„Gumball 3000“ išsiskyrė ne tik savo maršrutais, bet ir dalyviais. Lenktynėse pradėjo dalyvauti ne tik turtingi automobilių entuziastai ar adrenalino ištroškę lenktynininkai, bet ir vis daugiau įžymybių – nuo aktorių ir muzikantų iki verslininkų ar sportininkų.

Tarp žymiausių dalyvių – reperis Snoop Dogg, motociklų lenktynių legenda Valentino Rossi, aktorius Davidas Hasselhoffas.

Manto Diliaus nuotr./„Gumball 3000“ ralio dalyviai Vilniuje
Manto Diliaus nuotr./„Gumball 3000“ ralio dalyviai Vilniuje

Pastarasis lenktynių metu 2013 metais lankėsi ir Lietuvoje. Tuomet lenktynėse su juo dalyvavo ir tokie žinomi veidai, kaip reperis Xzibit, riedlentininkas Tony Hawk, DJ David Guetta ir net „Jackass“ komanda. Beja, pastarieji yra net išleidę epizodą, pavadinimu „Jackass Gumball 3000 Special“, kuriame išvysite ir Lietuvos kelius.

Unikalumas

Vienas iš pagrindinių „Gumball 3000“ akcentų – prabanga ir ekscentriškumas. Kiekvienas dalyvis lenktynėms savo automobilį pasiruošia techniniu lygiu. Tačiau šiose lenktynės ne mažiau svarbu ir stilius. Automobiliai, dalyvaujantys „Gumball 3000“, dažniausiai yra itin brangūs ir išskirtiniai – nuo klasikinių superautomobilių iki moderniausių šių dienų technologinių šedevrų. Dažnai galima pamatyti tokius automobilius kaip „Ferrari“, „Lamborghini“, „Bugatti“, „McLaren“ ir kitus. O didžioji dalis jų – dar apipavidalinti ir būtent šiam renginiui sukurto stiliaus dizainu.

Visgi „Gumball 3000“ nėra tik apie automobilius. Tai taip pat renginys – suburiantis žmones ir kuriantis patirtis. Kelionės metu dalyviai sustoja viešbučiuose, dalyvauja išskirtiniuose vakarėliuose ir renginiuose, susipažysta su vietiniais ir jų kultūra. Tokių epizodų metu susikuria unikali draugystės ir bendruomeniškumo atmosfera. Žinoma, juos visur lydi aukščiausio lygio prabanga.

Iššūkiai ir kritika

Nepaisant savo populiarumo ir šlovės, „Gumball 3000“ susidūrė su iššūkiais bei kritika. Vienas iš pagrindinių iššūkių – saugumas. Šios lenktynės vyksta viešais, skirtingų valstybių keliais, o tai dažnai sukelia vietos valdžios ir teisėsaugos institucijų pasipiktinimą. Buvo daugybė incidentų, kai dalyviai viršijo greičio limitą, arba nesilaikė kelių eismo taisyklių, dėl ko kilo avarijos. O keletą kartų įvyko ir tragiški įvykiai.

Vienas iš labiausiai sukrėtusių įvyko 2007 metais. Tuomet Makedonijos keliuose „Gumball 3000“ dalyvio vairuojamas „Porsche 997 turbo“ susidūrė su dviejų vietinių pagyvenusių moterų vairuojamu „Volkswagen Golf 2“. Per avariją abi moterys žuvo.

Šis incidentas sukėlė didelį skandalą ir pradėjo kelti daug klausimų apie „Gumball 3000“ organizatorių atsakomybę ir požiūrį į lenktynių saugumą.

Atsižvelgdami į kilusius iššūkius, M. Cooper ir „Gumball 3000“ organizatorių komanda ėmėsi priemonių užtikrinti lenktynių saugumą. Dalyviai yra nuolat skatinami laikytis kiekvienoje šalyje galiojančių kelių eismo taisyklių, o saugumas, renginio metu, tapo prioritetu.

„Gumball 3000“ šiandien

Per pastaruosius du dešimtmečius „Gumball 3000“ tapo globaliu renginiu, traukiančiu dalyvius iš viso pasaulio. Kiekvienais metais lenktynės vyksta skirtingais maršrutais, kertančiais ne tik įvairias šalis, bet ir žemynus. „Gumball 3000“ maršrutai yra kruopščiai atrenkami, siekiant suteikti dalyviams įsimintinų kelionės patirčių ir parodyti dar nematytų kelių bei miestų.

Pastaraisiais metais „Gumball 3000“ maršrutai buvo itin įvairūs. 2014 metais lenktynės prasidėjo Majamyje ir baigėsi Ibizoje. Lenktynininkai pradėjo kelionę Majamyje, aplankė Atlantą ir Niujorką, ten, kartu su savo automobiliais, buvo parskraidinti į Edinburgą. Iš jo – keliavo į Londoną, Paryžių ir Barseloną, o finišavo Ibizoje. 2019 metais lenktynės vyko nuo Mykono Graikijoje iki Ibizos Ispanijoje, aplankant tokias vietas kaip Atėnai, Dubrovnikas, Venecija ir Monakas. Skamba, kaip gyvenimo nuotykis.

Ateitis

„Gumball 3000“ nėra tik lenktynės – tai reiškinys, turintis didelę įtaką populiariajai kultūrai. Lenktynės buvo rodomos interneto tinklalaidėse, įvairiuose televizijos šou, holivudiniuose ir dokumentiniuose filmuose. „Gumball 3000“ įkvėpė ir daugybę kitų automobilių renginių visame pasaulyje.

M. Cooper, būdamas vizionierius ir inovatorius, taip pat įsteigė „Gumball 3000“ fondą, kuris remia įvairias labdaros organizacijas ir projektus. Fondas organizuoja aukcionus, kuriuose surinktos lėšos yra skiriamos vaikų švietimui, sporto plėtrai ir kitiems kilniems tikslams.
Lenktynių ateitis atrodo šviesi. Renginio organizatoriai nuolat siekia atsinaujinti ir pasiūlyti dalyviams įdomių patirčių bei dar netyrinėtų kelių. Nors ralis neretai susiduria su įvairiais iššūkiais, jo populiarumas ir toliau auga. „Gumball 3000“ pritraukia vis daugiau dalyvių ir žiūrovų iš viso pasaulio.

Išvados

„Gumball 3000“ – unikalus renginys, kuris sujungia greitį, prabangą, kultūrą, nuotykius ir patirtis. Nuo pat pirmųjų lenktynių 1999 metais šis ralis tapo pasaulinio lygio reiškiniu, pritraukiančiu įžymybes, automobilių entuziastus ir nuotykių ieškotojus. Nepaisant iššūkių, kritikos ir daugiau nei 100.000 eurų siekiančio dalyvių startinio mokesčio – „Gumball 3000“ išlieka vienomis iš prestižiškiausių lenktynių pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas