Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

30 murkdymo purve metų - kaip patobulėjo bekelei skirti automobiliai?

Japonijos kompanijos „Suzuki“ inžinieriai 1970 m. sukūrė pirmąjį keturiais ratais varomą automobilį. Tai buvo „AllGrip“ technologijos, pakeitusios supratimą apie 4 ratais varomą automobilį, pradžia. Gyventojų poreikiai ir reikalavimai bekelės automobiliams augo. 1988 m. reikliems vartotojams „Suzuki“ pasiūlė naują modelį, kuris iš karto sulaukė gerbėjų – tai jau legenda tapęs „Vitara“. Per 30 gyvavimo metų šiandien gaminama 4-oji jo karta.
Bendrovės „Suzuki“ visureigiai nuo 1988-ųjų iki 2018-ųjų
Bendrovės „Suzuki“ visureigiai nuo 1988-ųjų iki 2018-ųjų / Bendrovės „Suzuki“ nuotr.

Pirmasis „Vitara“ – kas kelerius metus vis galingesnis

Japonijos kompanija, išplėsdama „Suzuki“ šeimą, pirmąjį „Vitara“ 1988 m. pagamino 3 durų. Pravažumu sužavėjęs automobilis iš karto buvo atrastas vairuotojų, kuriems reikėjo pasiekti tokias atokias vietas, į kurias joks kitas automobilis negalėjo nuvažiuoti. Tai buvo tikras visureigis su 1,6 litro 80 AG lengvojo lydinio varikliu, rėmine plieno važiuokle, penkių pavarų greičių dėže, pagal poreikius veikiančia keturių varančiųjų ratų sistema ir integruota galimybe naudoti pažemintą pavarą.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1988-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1988-aisiais sukurtas „Vitara“

Komforto mėgėjams ypač patiko, kad anksčiau automobiliuose naudotos lingės gale ir priekyje buvo pakeistos ritininėmis spyruoklėmis, kaip standartinė įranga montuojamas vairo stiprintuvas, o interjeras pranoko to meto supratimą apie funkcionalumą. Pirmoji „Vitara“ pradėjo naują 4x4 automobilių erą.

1991 m. „Vitara“ gerokai paaugo. Išnaudodami originalaus kūrinio populiarumą japonai nusprendė gaminti ir 5 durų automobilį, o jo ilgis padidėjo nuo 3 620 iki 4 030 mm. Į naująjį modelį buvo montuojama degalų įpurškimo sistema, kuri variklio galią padidino iki 80 AG. Netrukus jis imtas komplektuoti su 16 vožtuvų varikliu ir daugiafunkciniu įpurškimu, kas suteikė net 95 AG, bei automatine transmisija. Techninės naujovės, daugiau erdvės vairuotojui ir keleiviams bei bagažui šiam modeliui garantavo paklausą.

4WD sistema puikiai skirstė varomąją jėgą tinkamiems ratams, kurie tuo metu gelbėdavo automobilį iš sudėtingiausių važiavimo sąlygų neleisdama ratams praslysti.

Tačiau japonai ant laurų neužmigo. 1995 m. pirmą kartą ir „Vitara“, ir apskritai 4x4 automobiliuose sumontuotas 2 litrų V6 benzininis variklis su 24 vožtuvais ir 4 skirstomaisiais velenais. Su 134 AG tai buvo galingiausias „Vitara“ modelis. Tais pačiais metais sukurtas ir turbodyzelinis 2 litrų variklis, kurį vairuotojai ypač vertino dėl taupumo.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1991-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1991-aisiais sukurtas „Vitara“

Atsižvelgdami į technines naujoves gamintojai patobulino kėbulą, pakoregavo jo dizainą (kad dar labiau atitiktų agresyvaus visureigio bruožus), ėmė montuoti dvigubas oro pagalves, elektra valdomus langus ir veidrodėlius bei centrinį užraktą.

Pirmoji „Vitara“ karta taip pat sužibėjo turbodyzeliniu varikliu su to meto revoliucine naujiena – „interkuleriu“. 2 litrų keturių cilindrų variklis suteikė puikų važiavimo lankstumą ir bekelėse, ir keliuose, o taip pat neįtikėtiną kuro ekonomiją. Be to, tarpinis aušinimas suteikė 23 proc. daugiau galios ir 29 proc. daugiau sukimo momento.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1997-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1997-aisiais sukurtas „Vitara“

Tačiau „Suzuki“ konstruktoriai nenurimo ir 1997 m. pristatė iš karto du naujus variklius: 2 litrų keturių cilindrų ypač lengvą ir kompaktišką aliuminio variklį ir unikalų 2,5 litro V6 variklį. „Vitara“ šeima tuo metu buvo įspūdingai įvairi benzino ir dyzeliniais varikliais, mechaninėmis ir automatinėmis transmisijomis, o stogas dar vis galėjo būti audinio.

Antroji karta – „Suzuki“ filosofijos tąsa

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1998-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /1998-aisiais sukurtas „Vitara“

1998 m. pasirodžiusi antroji karta, su V6 varikliu vadinta „Grand Vitara“, užtikrintai tęsė „Suzuki“ automobilių vairavimo, unikalumo ir rinkos naujovių filosofiją. Su elegantišku kėbulo stiliumi, rėmine konstrukcija ir 1,6, galinguoju 2,5 litro V6 bei 2 litrų 4 cilindrų benzininiais ir 2 litrų dyzeliniais varikliais „Vitara“ buvo sukurta taip, kad užtikrintai atrodytų ir išplėstų aktyvaus gyvenimo būdo atstovų galimybes bei leistų kiekvienam patirti 4x4 automobilio žavesį. Tuo metu madingas interjeras buvo praktiškas, patogus, sukurtas lankstumui ir patogumui, kad būtų galima efektyviai talpinti 5 žmones ir įtikti jų gyvenimo būdo poreikiams.

Saugumą padidino ir daugybė kitos įrangos – nuo padangų slėgio stebėjimo ir eismo juostų atpažinimo iki radarų kliūtims aptikti ir išvengti susidūrimo su jomis.

2001 m. pasirodė ir pats didžiausias modelis „Grand Vitara XL7“ su 2,7 litrų V6 varikliu. Jame buvo montuojamos 3 sėdynių eilės 7 žmonėms. Šis SUV klasės modelis sujungė erdvų saloną su geriausiomis 4WD automobilio savybėmis.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2001-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2001-aisiais sukurtas „Vitara“

Trečioji karta – ūgtelėjęs sportininkas

2005 m. gimęs trečios kartos „Grand Vitara“ įgavo dar sportiškesnį veidą ir gerokai padidėjo: pailgėjo beveik 300 mm – iki 4 470 mm, plotis buvo 1 811, aukštis – 1 694 mm. Originali evoliucija suteikė dar daugiau sportiškumo, dinamiškumo ir stabilumo – tai padidino patrauklumą ir pelnė dar didesnį pripažinimą tarp tikrų visureigių gerbėjų. Mat kėbulas liko kaip tikro visureigio – rėminis, buvo montuojami nauji benzininiai 1,6 VVT, 2, 2,4, 2,7 ir 3,2 litro V6 bei dyzelinis 1,9 litro DdiS varikliai.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2005-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2005-aisiais sukurtas „Vitara“

Suprantama, kad 4x4 važiuoklė ir naujosios karto modeliui suteikė pasitikėjimo bekelėse. Be to, vairuotojas galėjo pasirinkti vieną iš keturių važiavimo režimų, o 4WD sistema puikiai skirstė varomąją jėgą tinkamiems ratams, kurie tuo metu gelbėdavo automobilį iš sudėtingiausių važiavimo sąlygų neleisdama ratams praslysti.

Ketvirtoji karta – grįžta „Vitara“

2014 m. Paryžiaus pasaulinėje automobilių parodoje debiutavo „All New Vitara“ su personalizuotomis ir pažangiomis technologijomis.

Pirmą kartą pristatyta „AllGrip“ sistema iš karto užsitarnavo reputaciją kaip saugumo garantas bet kokiose vairavimo situacijose. Ši aukščiausios klasės keturių ratų pavaros sistema suteikia ir vairavimo malonumą, ir ramybę įvairiomis oro ir kelio sąlygomis bei pasižymi kuro ekonomija ir mažina aplinkos taršą.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2014-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2014-aisiais sukurtas „Vitara“

Dabar nereikia ieškoti kompromiso tarp taupumo ir saugumo, nes „AllGrip“ elektronikos valdoma technologija garantavo ir viena, ir kita. Vairuotojas gali rinktis 4 važiavimo režimus – automatinį, sportinį, sniego ir „lock“, priversdamas suktis visus keturis ratus. Saugumą padidino ir daugybė kitos įrangos – nuo padangų slėgio stebėjimo ir eismo juostų atpažinimo iki radarų kliūtims aptikti ir išvengti susidūrimo su jomis. Be to, naujoji karta tapo dar stilingesnė, o spalvas ir jų derinius bei interjerą galima pasirinkti individualiai.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. 2015-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. 2015-aisiais sukurtas „Vitara“

Sportinio vairavimo mėgėjams pasiūlytas „Vitara S“ modelis, kurio 1,4 litro taupus variklis su turbokompresoriumi išvysto net 140 AG galią ir prilygsta 2 litrų varikliui.

2018 m. buvo atnaujintas „Vitara“ dizainas: patobulinta priekinė dalis ir atnaujinti vertikalūs chromuoti akcentai ant grotelių, paminkštintas prietaisų skydelio viršus, šviesesni sidabro akcentai prietaisų skydelyje, duryse ir centrinėje konsolėje. Dizaino mėgėjams turėtų patikti spalvota bei informatyviai žaisminga borto kompiuterio prietaisų skydelio grafika.

Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2018-aisiais sukurtas „Vitara“
Kompanijos „Suzuki“ nuotr. /2018-aisiais sukurtas „Vitara“

Kompaktinė ir stilinga „Vitara“ su pažangiausiomis technologijomis, autentišku visureigio charakteriu toliau išlieka „Suzuki“ prekės ženklo ambasadoriumi. „Vitara“ – perkamiausias „Suzuki“ modelis.

„Suzuki“ penkerius metus iš eilės didino pardavimus Europoje. Senajame žemyne 2018 m. parduota daugiau kaip 245 tūkst. įvairių „Suzuki“ modelių – tai net 62 proc. daugiau palyginti su 2013 m., kai buvo parduota 151 tūkst. šių japoniškų automobilių.

Iš jų daugiau kaip 67,8 tūkst. „Vitara“ ir 31,6 tūkst. „SX4 S-Cross“ (tos pačios mažų visureigių klasės modelis, galima sakyti „Vitara“ brolis) – su tokiu bendru kiekiu jie užima 9 vietą tarp šios klasės modelių.

Pasaulyje kompanija pernai pardavė daugiau kaip 3,3 mln. automobilių – pagal šį rodiklį „Suzuki“ pastaraisiais metais yra daugiausiai lengvųjų automobilių parduodančių gamintojų 10-tuke. Labiausiai prie to prisidėjo pristatyti nauji modeliai ir besikeičiantis pirkėjų požiūris: vis dažniau ieškoma nedidelio, saugaus ir taupaus automobilio, kurio eksploatacija nedrasko kišenės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos