Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Želvos sankryžos rekonstrukcijai skirti 300 tūkst. Lt, o po pertvarkymo ja negali pravažiuoti autobusai

Želviškiai jau penktus metus susirašinėja su Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl kelio atkarpos tarp Ukmergės ir Želvos rekonstrukcijos. Po prašymų rekonstruoti šį kelią pasirašė daugiau nei septyni šimtai gyventojų iš trijų aplinkinių seniūnijų. Kelininkai sutinka, jog kelio būklė išties bloga, bet aiškina, kad jiems trūksta lėšų. Tačiau želviškių bendruomenė buvo šokiruota, kuomet pinigų stygiumi besiskundžiantys kelininkai praėjusių metų pabaigoje ėmėsi rekonstruoti pagrindinę gyvenvietės sankryžą. Miestelio gyventojai nepamena, kada paskutini kartą čia įvyko kokia avarija.
Rekonstruota žiedinė sankryža Želvos miestelyje
Rekonstruota žiedinė sankryža Želvos miestelyje / Vilkmerge.lt nuotr.

Aišku džiugu, kad toks dalykas, naujovė atsirado kaime. Žiedinė sankryža yra gal ir neblogas dalykas, jei čia dažnai pasikartotų autoįvykiai. Tačiau miestelio bendruomenės nariai sunkiai pamena, kada paskutinį kartą čia įvyko nelaimė, Vilkmerge.lt kalbėjo Želvos seniūnijos gyventojas Vaidas R.

„Sankryžos apžvalga ten buvo nebloga. Didesnis autobusas ar vilkikas netelpa tame žiede, tad dabar važiuoja per bordiūrus ir žalia veja. Aš negirdėjau, kad kas iš bendruomenės narių būtų prašę čia įrengti žiedą. O kelio atkarpą Ukmergė – Želva jau prašome remontuoti kelis metus, bet kelininkai aiškina, kad nėra lėšų. Ten ne vienas mano pažįstamas buvo sunkiai sužalotas arba net žuvo“, – tikino Vaidas.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, prieš daugiau nei mėnesį lankydamasis Želvoje aiškino, jog prioritetiniai keliai, kuriems reikalingas remontas laikomi tie, kuriais per dieną pravažiuoja ne mažiau nei 200 automobilių.

„Kelio atkarpa, kuriai būtinai reikalingas remontas, tęsiasi 15 kilometrų. Vasarą ja važiuodamas vien tik per pusvalandį aš sutikau 200 automobilių“, – kelininkų pasiteisinimais netiki želviškis.

„Tai du labai skirtingi darbai. Sankryžos įrengimas ir viso kelio ruožo rekonstrukcija. Mūsų skyrius atlieka darbus, konkrečiai susijusius su eismo saugumo gerinimu. Kelias Ukmergė – Molėtai iš tikrųjų yra labai baisios būklės. Mes visi matome šitas problemas. Bet supraskime, kad nuo 2008 metų Kelių direkcijos biudžetas, tai yra kelių priežiūros ir plėtros programa, sumažėjo beveik dvigubai. Mes su visais planais nubildėjom tiek žemyn, kad tiesiog neprieiname su pinigėliais, kad galėtume šį kelią rekonstruoti,“ – Vilkmerge.lt kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Vietiniai gyventojai turėtų džiaugtis, kad jų neužmiršo atokiame miestelyje

„Kelių direkcija šalyje prižiūri apie 22 tūkst. kilometrų kelių. Ir tikrai yra baisesnių už šį, kur reikia kuo skubiau imtis priemonių, kad išgelbėtume kelią. Avarijų skaičius yra vienas iš rodiklių kada mes matome, kad būtina imtis kažkokių priemonių kelyje. Galiu patikinti, kad ta atkarpa yra viena neavaringiausių. Per paskutinius keturis metus šiame kelyje įvyko 6 eismo įvykiai, kuriuose vienas žmogus žuvo ir keturi buvo sužaloti. Dar 10 eismo įvykių užregistruota Antakalnio gatvėje Ukmergėje, kuri taip pat yra kelio Ukmergė – Želva dalis. Visas šio kelio ilgis yra 40 kilometrų. Tad tikrai negalima sakyti, kad jisai pasižymi avaringumu“, – aiškino N. Abukauskas.

Sankryžos rekonstrukcijai Želvos miestelyje kelininkai teigia išleidę truputį daugiau nei tris šimtus tūkstančių litų. Patys sankryžos parametrai nepasikeitė. Joje tik įdiegtos papildomas eismo saugumo priemonės, sakė vedėjas.

„Ji buvo tokia keturšalė, labai nesaugi, ypatingai pavojinga sankryža. Aišku, eismo įvykių joje dėl mažo eismo intensyvumo nėra daug. Bet galima suprast ir vietos gyventojus, kurie kiekvieną dieną ten judėdami gali tikrai patekt į skaudų eismo įvykį. Dabar įdiegtos tos priemonės. Jas sutvarkė ir tiesiog pro ją pralėkt labai greitai nėra galimybės. Mes sudarėm geras sąlygas ir dėl to spūstys tikrai nesusidarys“, – Vilkmerge.lt aiškino N.Abukauskas.

Vedėjas taip pat patikino, jog žiedinė sankryža yra pati saugiausia ir pėstiesiems. Ši sankryža kaip rakštis geroj vietoj buvo. „Galvojam, kad vietiniai gyventojai turėtų džiaugtis, o ne liūdėti, kad jų neužmiršo gana atokiame miestelyje. Mes džiaugiamės, jog nedaug įdėję lėšų sugebėjom kaime įrengti inžinerinę eismo saugumą gerinančią priemonę“, – aiškino vedėjas.

„Ši sankryža buvo probleminė, bet mes patys tikrai nesugalvojome jos rekonstruoti. Prašymą, jog būtų įdiegtos saugumo priemonės, gavome iš VĮ „Vilniaus regiono keliai“. Ši įmonė buvo gavusi prašymą iš Želvos seniūnijos.

Bendruomenė pyksta dėl tokio pinigų išmetimo

„Želvos seniūnijos atsakingi žmonės tikrai pastebėjo, kad šita sankryža yra pavojinga, kokia ji yra ir pasiūlė priimti kažkokias priemones. Mes radę va tokį sprendimą, galvojam, kad optimaliai ją išsprendėm“ – kalbėjo N. Abukauskas.

Vedėjas patikino, jog yra girdėjęs priekaištų, jog žiedinė sankryža per siaura ir jau dabar dalis jos nuniokota. „Rangovas penkis metus neša visą atsakomybę už tos sankryžos tinkamą priežiūrą. Reiškia, jei yra pažeisti konstrukciniai elementai ir būtent kurie buvo įdiegti, tai rangovas viską turi sutvarkyti“, – tikino N. Abukauskas.

Rekonstrukcijos darbus Želvos miestelyje atliko UAB „Bipa“.

Želvos seniūnijos seniūnas Kęstutis Mikalajūnas buvo šokiruotas iš Vilkmerge.lt reporterio išgirdęs informaciją, jog sankryžą rekonstruoti prašė seniūnija. „Išmesti pinigai tokiam dalykui. Visa bendruomenė dėl to pyksta. Mes tikrai jokios iniciatyvos nerodėm. Nieko jie neklausė, su niekuo nederino, – kalbėjo įširdęs seniūnas. – Jeigu jau turėjo laisvų pinigų, tuomet galėjo žiedinę sankryžą įrengti kelyje Ukmergė – Molėtai, ties posūkiu į miestelį.“

„Ten tikrai eismas keliasdešimt kartų intensyvesnis, pasitaiko ir avarijų. Mes įmonės „Vilniaus regiono keliai“ jau kelintus metus prašome sutvarkyti kelias opias seniūnijos kaimo keliuose atsiradusias problemas,“ – teigė K.Mikalajūnas.

„Prie parapijos namų prašėme įrengti pėsčiųjų perėją. Tačiau į šį prašymą kelininkai nereaguoja. Kaip pasityčiodami žiedinėje sankryžoje įrengė net 12 ženklų žyminčių pėsčiųjų perėjas. Mes jau pavargom susirašinėti su kelių direkcija“ – nusivylimo Valstybės įmone neslėpė Želvos seniūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?