Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti: kokią dar vieną brangią klaidą daro vairuotojai?

Automobilio eksploatacijos skysčiai atlieka svarbų vaidmenį – pakankamas jų kiekis ir priežiūra užtikrina automobilio ilgaamžiškumą, saugumą ir tvirtumą. Praktikoje neretai pasitaiko situacijų, kai automobilio skysčius esame priversti papildyti kito gamintojo ar savybių produktu, skysčių kokybę vertiname pagal jų spalvas – ekspertai įspėja, jog kiekvienam vairuotojui svarbu užtikrinti, kad pagrindiniai automobilio skysčiai atitiktų automobilio techninius reikalavimus ir pataria, kokius skysčius maišyti galima ir ko ne, rašome pranešime.
Automobilių servisas
Automobilių servisas / 123RF.com nuotr.
Temos: 1 Automobilis

Stabdžių skysčiai – suderinami ir maišomi

Stabdžių skysčiai yra klasifikuojami pagal virimo temperatūrą ir klampumą, atsižvelgiant į DOT (angl. Department of Transportation) normų reikalavimus. Šiuo metu naudojami kelių tipų skysčiai: DOT 3, 4, 5, 5.1 ir DOT4LV. Pagal sudėtį, stabdžių skysčiai skirstomi į mineralinius, glikolinius ir silikoninius.

Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejus Husiatynskio, skirtingu pagrindu (glikolio arba silikono) pagaminti stabdžių skysčiai negali būti maišomi kartu, nes pasižymi skirtingomis savybėmis.

„Dėl panašios sudėties glikoliniai DOT 3, DOT 4 ir DOT 5.1 yra visiškai suderinami ir maišomi.

Vietoj žemesnės klasės skysčių gali būti naudojami aukštesnės klasės produktai. DOT 5 tipo silikono pagrindu pagaminti skysčiai negali būti maišomi su jokiu kitu stabdžių skysčiu, jie nenaudojami standartinėse transporto priemonėse“, – akcentuoja A. Husiatynskis, pabrėždamas, jog rinkdamiesi stabdžių skystį, kaip ir kitus automobilio eksploatacijos skysčius, turėtume vadovautis transporto priemonės gamintojo gairėmis.

Taip pat ekpertas atkreipia dėmesį, jog senesnių prancūziškų automobilių stabdžių sistemose naudojami tik mineraliniai stabdžių skysčiai (LHM), kurių negalima maišyti su glikoliniais, nes tai gali sukelti hidraulinių stabdžių sistemų pavarų riebokšlių išbrinkimą bei ricinos aliejaus gumulėlių susidarymą.

Aušinimo skystis: spalva – ne rodiklis

Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomo Marecko, dažniausiai į servisą atvykstančių vairuotojų užduodamas klausimas yra dėl skirtingų gamintojų ir spalvų variklio aušinimo skysčio maišym:.

„Dažniausiai aušinimo skystį vairuotojai renkasi pagal spalvą – tai pagrindinė klaida, nes pati savaime spalva nieko nepasako apie produkto kokybę ir jo savybes.

Dažydami skysčius raudonai ar žaliai gamintojai tiesiog atskiria savo produkcijos rūšis, pavyzdžiui, skysčius su silikatais ar be jų. Net tuo atvejų, kai skirtingų gamintojų aušinimo skysčio spalva sutampa, tai dar nereiškia, jog jie turės tas pačias savybes, todėl nereikėtų tikėti gamintojų garantijomis, kurie ant savo pakuočių nurodo galimybę skystį maišyti su bet kokios spalvos produktais“.

Ekspertų teigimu, skirtingų spalvų ar gamintojų skysčių maišymas gali sukelti skysčių nuosėdas, kurios užkemša radiatoriaus skylutes ir riboja jo veikimą: „Jei dėl kokių nors priežasčių kelionės metu teko papildyti skysčio rezervuarą kito gamintojo produktu, pasiekus kelionės tikslą rekomenduojama pakeisti visą aušinimo skystį – tai leis išvengti cheminių reakcijų, nuo kurių skystis gali prarasti savo „darbines“ savybes“, – savo patirtimi dalijasi T.Mareckas.

Variklio alyva – dėmesys kokybei

Pasak „Total Polska“ techninio skyriaus vadovo A.Husiatynskio, maišyti skirtingų gamintojų variklio alyvą galima, tačiau labai svarbu, kad maišomų alyvų specifikacijos būtų suderintos.

„Šiuolaikiniuose automobiliuose dažniausiai naudojama sintetinė alyva, kuri gali būti maišoma tarpusavyje, tačiau, remiantis Amerikos naftos instituto (API) reikalavimais, SG arba aukštesnės kokybės alyvos turi būti maišomos su kitomis panašios ar aukštesnės kokybės alyvomis. Įpylus prastesnės kokybės ar kitokios klasifikacijos alyvos rizikuojama netekti tinkamos variklio apsaugos – skirtingų gamintojų siūlomoje alyvoje yra skirtingų priedų, todėl maišydami ir atskiesdami ją kito prekės ženklo alyva galite prarasti šių priedų pranašumą, nors didelių momentinių pokyčių ir nepajusite“.

Pasak eksperto, alyvos, kuri galima maišyti su bet kokia kita sintetine alyva, pavyzdys yra „Total Quartz“ su atsparumo senėjimui technologija (ART), kuri, remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) tyrimais, užtikrina iki 64 proc. ilgesnę variklio apsaugą.

Ypatinga priežiūra automatui

Pasak ekspertų, pavarų dėžės alyvos maišymo atveju reikalinga vadovautis tais pačiais principais, kaip ir prižiūrint variklio alyvą: „Ypač automatinių pavarų dėžių atveju reikia naudoti specialią mažo klampumo ATF (automatinio transmisijos skysčio) alyvą, todėl neturėtume šių alyvų maišyti su skirtingo klampumo ir parametrų skysčiais. Priešingu atveju, galima perkaitinti pavarų dėžę, užkimšti ar sugadinti valdymo sistemą“, – įspėja „Total Polska“ ekspertas.

Vairo stiprintuvo skystis

Vairo stiprintuvo atveju skysčio taip pat nepatartina rinktis atsižvelgiant į jo spalvą.

„Šiandien vairo stiprintuvo skysčiai skirstomi į mineralinius, sintetinius ir pusiau sintetinius, šie skysčiai taip pat skiriasi ir pagal savo spalvą. Pagrindinė taisyklė – griežtai draudžiama šiuos skysčius sumaišyti vieną su kitu, nes atsiranda rizika pakeisti jų konsistenciją. Sumaišius šiuos skysčius reikėtų kuo greičiau pakeisti skystį nauju tinkamu“, – patarimais dalinasi A.Husiatynskis, pridurdamas, jog vairo stiprintuvo skysčio pakuotėje paprastai pateikiama informacija apie standartus, kuriuos skystis atitinka, ir nurodoma, kurių prekės ženklų automobiliuose jie gali būti naudojami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos