Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

5 dalykai, kurie pasikeitė keleiviniuose autobusuose per 10 metų

Dažnai įsitikiname, kaip greitai bėga laikas – per ne visus metus miestuose iškyla nauji pastatai, ateina ir praeina mados, tam tikri dalykai pasensta ir metas naujiems. Kita vertus, visada yra dalykų, kurie, atrodytų, nesensta ir visada išlieka tokie patys – pavyzdžiui, autobusai.
Šiuolaikinio autobuso salonas
Šiuolaikinio autobuso salonas

Pastarieji dešimt metų taip stipriai pakeitė autobusus, kad sunku patikėti, jog šiandien kalbame apie tą pačią transporto priemonę kaip ir prieš dešimtmetį.

Jau 20 metų savo veiklą vykdančio didžiausio Baltijos regiono tarptautinių maršrutų vežėjo „Ecolines“ Lietuvos–Lenkijos regiono vadovas Remigijus Dvareckas sutiko pasidalyti 5 ryškiausiais pokyčiais keleiviniuose autobusuose per paskutinius 10 metų.

1. Ekologija

Neretam keliaujančiam gamtos tarša ir sveikatingumas yra ypač dominantys klausimai. Surasti optimalų ir ekologišką būdą keliaujant prieš 20 metų – misija neįmanoma. Tačiau šiandien, patobulinus ir į keleivinius autobusus įdiegus moderniąsias technologijas, padidėjo dėmesys ne tik keleiviams, bet ir aplinkos tausojimui.

„Ekologiškumas mums yra labai svarbus, nors keleiviai to plika akimi pamatyti ir negali. Visuose autobusuose įdiegti katalizatoriai, reguliuojantys išmetamąsias dujas ir mažinantys aplinkos taršą, biocheminiai tualetai, kurių turinys yra šalinamas tik specialiai tam skirtose vietose, neteršiant aplinkos, patobulintos stabdymo sistemos. Visame pasaulyje transporto kompanijos labai rūpinasi ekologija, tobulina variklius, išmetamųjų dujų sistemas, investuoja į elektros energija varomus variklius“, – pasakoja R. Dvareckas.

Autobusas
Autobusas

2. Modernios sėdynės

Vykstant autobusu, keleiviai daugiausia laiko praleidžia įsitaisę ant sėdynių. Suprantama, kad jei sėdynės kietos ir nepatogios, kelionė virsta kankyne pravažiavus jau pirmuosius kilometrus. O maži tarpai tarp sėdynių ir blogas reguliavimas, būdingas seniems keleiviniams autobusams, ne tik apkartindavo atostogų pradžią, bet ir išvargindavo sąnarius.

„Visame pasaulyje autobusų salonas yra nuolatos tobulinamas. Sėdynių nugarėlės yra atlenkiamos, o naktį sėdynes galima išstumti į salono vidurį, taip suteikiant erdvės šalia sėdintiems keleiviams. Atsirado reguliuojami porankiai bei atramos kojoms, kai kuriuose autobusuose jau yra sėdynės, kurių nugarėlėse įrengtos reguliuojamos atramos kaklui. Naujausiuose autobusuose atramos rankoms yra iš abiejų pusių, todėl keleivis, esantis šalia lango, gali patogiai atremti alkūnes tiek iš dešinės, tiek iš kairės pusės“, – teigia R. Dvareckas.

Autobuso salonas prieš 10 metų
Autobuso salonas prieš 10 metų

3. Ištobulinta klimato kontrolė

Įsivaizduokite kelionę, kurioje nuolat nuo lango dvelkia šaltis, o per kojas nemaloniai nusirita karšto oro bangos. Net mintimis klaidžiojant Paryžiaus gatvėmis, tokia kelionė autobusu greitai sugadintų atostogų nuotaiką. Tačiau, pasak kelionių eksperto, šiandien iš gamyklų Vokietijoje atvežami visiškai nauji autobusai, kuriuose įdiegta pažangi klimato kontrolė.

„Dabar kondicionieriai ir šildymas salone daugiau automatizuoti, o anksčiau jie buvo reguliuojami rankiniu būdu. Ekipažas daugiau stebi temperatūros svyravimus salone ir, atsižvelgiant į keleivių poreikius, didina arba mažina temperatūrą. Nors automatizuota klimato kontrolė yra dar vienas dalykas, kurio keleiviai nemato, bet jį tikrai pajunta“, – pastebi R. Dvareckas.

Šiuolaikinio autobuso salonas
Šiuolaikinio autobuso salonas

4. Naujausia multimedija

Važiuojant ilgus atstumus šviesiuoju paros metu užmigti net ir patogiausiame autobuse ne visada pavyksta. Būtent todėl šiuolaikiniai autobusai puikiai išsprendžia keleivių užimtumą – pavyzdžiui, kiekvienas keleivis savo asmeniniame ekrane gali peržiūrėti norimą filmą.

Prisimenant autobusus praeityje, juose, geriausiu atveju, pritvirtinti prie lubų kabėdavo keli nedideli televizoriai, visi rodantys tą patį, dažniausiai rusišką, filmą. Nekalbant apie tai, kad keleiviai neturėdavo galimybės pasirinkti autobusuose grojamos muzikos arba įkrauti kartu vežamus elektroninius prietaisus.

„Nuo 2012 metų autobusuose įrengti 220V kištukiniai lizdai virš arba po kiekviena sėdyne tam, kad keleiviai visos kelionės metu galėtų įsikrauti tiek savo telefonus, tiek kompiuterius. Nesivežantiems savo asmeninių kompiuterių šiandien taip pat yra išeitis – prie kiekvienos sėdynės pritvirtinti planšetiniai kompiuteriai. Autobusuose taip pat veikia „Wi-Fi“, – apie technologinę šiuolaikinių autobusų pusę kalba R. Dvareckas.

5. Gėrimai

Važiuojant žiemą ilgu maršrutu nėra nieko maloniau, kaip susišildyti geriant karštą šokoladą ar kavą. Tam, kad tuo pasidžiaugtum, anksčiau tekdavo laukti sustojimo degalinėje ar pan., o sulaukus – greitai skubėti išgerti nusipirktą gėrimą, nes su jais atgal į autobusus niekas neįleisdavo. Šiandien, kaip pabrėžia ir R. Dvareckas, keleiviai per kelionę gali neribotai vaišintis norimais gėrimais.

„Autobusuose, kuriuose nėra stiuardesių, visuomet stovi karštų gėrimų aparatai, kuriais per visą kelionę galima naudotis visiškai laisvai“, – sakė R. Dvareckas.

Apibendrindamas, kelionių ekspertas pabrėžia, kad kelionės autobusais vis dar išliko kelionėmis autobusais – jos trunka ilgiau, važiuojant kartais neišvengiama neplanuotų sustojimų ar kelio darbų, tačiau šiandien keleiviniai autobusai yra patogiausi per pastaruosius 10 metų ir, žvelgiant net ir į netolimą ateitį, tobulės toliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?