Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

5 dalykai, kurie rūpi įmonėms, perkančioms naują automobilį

Jeigu vairuotojams, perkantiems asmeninį automobilį, itin svarbi ne tik pradinė kaina, bet ir dizainas, automobilio teikiama emocija, tai verslo įmonės įprastai daugiausia dėmesio kreipia į visai kitus dalykus.
Komercinis automobilis – „Fiat Ducato“
Komercinis automobilis – „Fiat Ducato“ / Gamintojo nuotr.

„Kaina bei patikimumas, taip pat – automobilių priežiūros taškų tinklas, vairuotojo darbo vietos ergonomika, kėbulo tipų įvairovė ir netgi ekologiškumas“, – penkis esminius kriterijus suskaičiavo Laurynas Boguševičius, „Fiat Professional“ pardavimų Lietuvoje vadovas.

Kaina – per skirtingas prizmes

Nors komercinio transporto kaina yra bene svarbiausias kriterijus, tačiau ji įprastai vertinama ne tik atsivertus kainoraštį. Verslininkai į šį kriterijų dažna žvelgia kompleksiškai. Mikroautobusus įmonės paprastai perka 3-5 metams, tad dėmesys kreipiamas ne tik į pradinę kainą, bet ir į viso laikotarpio eksploatavimo sąnaudas – čia didelę įtaką turi ir gamintojo suteikiama garantija, aptarnavimų kaštai, likutinė vertė.

„Mums svarbiausias yra kainos ir kokybės santykis. Naujo automobilio aptarnavimas kas 30 ar 40 tūkstančių kilometrų nėra brangus, tad didesnę įtaką čia daro pirkimo kaina“, – teigė 12 lengvųjų mikroautobusų parką valdančios įmonės UAB „Vilniaus citma“ direktorius Rokas Rudenka.

Jis prie kainos dedamosios pagal svarbumą priskyrė ir automobilio patikimumą bei priežiūros paslaugų kokybę. Juk kai automobilis remontuojamas, jis nedirba – tai reiškia, įmonei tuo metu yra nuostolingas. Todėl dideliais privalumais įmonės laiko pakaitinio automobilio suteikimą, garantinio laikotarpio trukmę bei servise atliekamų darbų greitį.

Turi specifinių poreikių

Komercinio transporto patikimumą ir garantinio aptarnavimo kokybę pabrėžė UAB „Transaibė“ įmonės, valdančios 225-ių modelių autoparką, direktorius Vidas Kaziukaitis. Įmonė naudoja daugiau nei 100 mikroautobusų. Reikalavimai jų patikimumui – išskirtiniai.

„Mikroautobusai atlieka kurjerių darbą – per dieną jie užgesinami ir vėl užvedami mažiausiai 200 kartų, durys atidaromos bent 300 kartų. Ne visoms įmonėms šių vietų patvarumas aktualus, bet mums – labai svarbu. Su kitais mikroautobusais turėjome atvejų, kai po 2 metų durys tiesiog išgriūva“, – prisiminė pašnekovas.

V.Kaziukaitis teigė, kad vidutiniškai jo įmonės transportas įveikia po 5-6 tūkstančius kilometrų per mėnesį, bet yra ir egzempliorių, po vienerių metų eksploatacijos turinčių 200 tūkst. km ridą.

Ieško patikimų remonto dirbtuvių

UAB „Transaibė“ direktorius daug metų dirba pervežimų srityje, todėl žino, kur kai kuriems komercinio transporto pardavėjams ir gamintojų atstovams reikėtų pasitempti.

Konkurencinėje kovoje laimi tie pardavėjai, kurių techninio aptarnavimo centrus galima rasti ne tik sostinėje, bet ir kituose šalies miestuose.

„Servisas irgi lemia didelę dalį pasirinkimo. Anksčiau yra tekę susidurti su sandėlio valdymo pavyzdžiais, kai turint garantinį automobilį tenka dvi savaites laukti detalės. To neturėtų būti – dažniau pagal garantiją keičiamas detales galima turėti sandėlyje. Ir tik sutvarkius automobilį reikėtų pradėti aiškintis su gamintoju, ar tai garantinis remontas, ar ne“, – sako V.Kaziukonis.

Pasak jo, kiekvienas apsilankymas remonto dirbtuvėse kainuoja, tad kuo rečiau nustatomi privalomi aptarnavimai, būtinas remontas – tuo įmonėms naudingiau. Tiesa, ne visus vizitus į dirbtuves įmanoma suplanuoti iš anksto. Tokiu atveju itin svarbus tampa serviso tinklo dydis Lietuvoje. Pasak verslininko, konkurencinėje kovoje laimi tie pardavėjai, kurių techninio aptarnavimo centrus galima rasti ne tik sostinėje, bet ir kituose šalies miestuose.

Ekologija taupo pinigus

Automobilių ekonomiškumas ir ekologija turi tiesioginę įtaką ne tik sąskaitos už degalus dydžiui. Per metus po 100 tūkstančių kilometrų įveikiančių keliolikos komercinių automobilių parką turinčios UAB „Baltic travel“ direktorius Valentinas Machankovas prisimena netikėtą atvejį, kai mikroautobusų ekologiškumas turėjo didelę tiesioginę įtaką įmonės išlaidoms.

„Niekada gyvenime negalvojau, kad transporto ekologiškumo kriterijus bus aktualus, tačiau būna visaip. Pavyzdžiui, dalis mūsų mikroautobusų važiuoja Skandinavijoje, kur yra ekologiniai mokesčiai – jie skiriasi priklausomai nuo „Euro“ taršos standarto. Mūsų mikroautobusai nauji, su „Euro 5“ , tad didelių išlaidų išvengėme“, – teigė V.Machankovas.

Jis neatmeta ir degalų sąnaudų kriterijaus priimant sprendimą pirkti – tai turi didelę įtaką vėlesnei eksploatacijai. Tačiau ekologiškus ir ekonomiškus komercinius automobilius gali pasiūlyti daug gamintojų, tad ne mažiau svarbus yra mikroautobuso pavarų dėžės ir variklio lankstumas – ar būtina jungti žemesnę pavarą norint aplenkti lėčiau važiuojantį automobilį, su sunkiu kroviniu kylant į kalną.

Kokybiškam darbui – patogi darbo vieta

Įtaką renkantis komercinį automobilį turi ir vairuotojo darbo vieta – kuo geriau ji įrengta, kuo lengviau valdomas mikroautobusas, tuo jo darbo kokybė geresnė, žmogus mažiau pavargsta.

Svarbi ir komplektacija. „Vilniaus citma“ direktorius R.Rudenka teigia, kad vairavimo patogumas, įvairių privalumų, tokių, kaip kondicionierius ar automatinė pastovaus greičio palaikymo sistema, kaina turi nemažą įtaką priimant galutinį sprendimą dėl transporto parko atnaujinimo. O ir vairuotojai yra labiau motyvuoti vairuodami geriau įrengtą ir patogesnę transporto priemonę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų