„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

5 dalykai, kuriuos reikia žinoti apie naują automobilių registracijos mokestį

Pirmąją dieną galiojant automobilių registracijos mokesčiui, kyla natūralus klausimų cunamis apie jį: kodėl? Už ką? Kam? Kada?
Taršos matavimas
Taršos matavimas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pirmiausia pasidžiaukime: mūsų institucijos įstatymą nukopijavo, bet ne iki galo. Šį kartą dėl to laimime visi, gyvenantys Lietuvoje.

Mokesčio modelis ir formulė kaip du vandens lašai panašūs į Didžiosios Britanijos kelių mokestį. Pagal automobilio išmetamą CO2 kiekį būsite nuskausmintas tam tikra suma.

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai

Koks pagrindinis skirtumas? D.Britanijoje jis mokamas kas 12 mėnesių Lietuvoje – vieną kartą pirmosios registracijos Lietuvoje metu. Taigi ką reikia žinoti?

Elektromobilių savininkai gali ploti katučių ir tyliai šypsotis, nes elektromobilių CO2 yra 0, taigi ir mokestis bus 0. Tiesa, D.Britanijoje po kelerių metų elektromobiliams buvo pritaikytas minimalus mokestis, tad nenustebkite, kad ir pas mus taip nutiks.

Hibridinių automobilių savininkai taip pat sutaupys. Nors visų be išimties hibridinių automobilių benzininiai varikliai yra pakankamai galingi, hibridinė technologija reikšmingai sumažina CO2 vidurkį – taigi ir mokestį.

Mokestis bus mokamas registracijos metu, taigi džiaugsis ir naujų automobilių pirkėjai. Kodėl? Nes dėl įvairių technologijų maksimaliai sumažintas CO2 garantuoja ir mažesnį mokestį, lyginant su panašaus galingumo, bet seniau pagaminta transporto priemone. O jei automobilį įsigysite lizingu, mokesčio greičiausiai išvis nepajusite – jis bus įtrauktas į automobilio kainą, padalintas iš mėnesių skaičiaus ir įmoką lizingo bendrovei pakels vos euru ar dviem.

Dyzeliai apmokestinami brangiau

Mažiau mokės ir benzinu varomų automobilių vairuotojai. Visame pasaulyje augant nepakantumui dyzeliniams automobiliams, Lietuva dar įpila žibalo į ugnį ir apmokestina „dyzeliukus“ dvigubai. Tiesa, jei nuvažiuojate daugiau nei 35 000 km per metus – vis tiek verta rinktis dyzeliu varomą transporto priemonę.

Daugiausiai mokės senesnių automobilių pirkėjai. Matematika paprasta: kuo senesnis automobilis – tuo mažiau technologijų, tuo didesnis išmetamo CO2 kiekis ir mokestis. Netikėtoms išlaidos labiausiai turi nusiteikti naudotų automobilių iš JAV pirkėjai, mat Amerika niekada neteikė labai didelio dėmesio CO2 ir jų rinkai skirtų automobilių surinkimas yra kiek kitoks nei tų, kurie skirti ES. Jei norite mokėti mažiau – rinkitės Europos rinkai skirtus automobilius.

Ir nors mokesčiai niekam nepatinka, kol kas galime džiaugtis, kad jis vienkartinis, o ne kasmetinis. Kol kas – nes pasaulinės tendencijos labai aiškios, ir vienkartinis mokestis po kelerių metų tikrai taps nuolatiniu. Tai dar viena priežastis galvoti apie naują automobilį, kuris daugeliu atveju tikrai yra geresnis ir saugesnis pasirinkimas nei senutėlis lavonėlis iš svetur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų