Dar prieš dešimt metų tai buvo išskirtinis prabangus automobilis, kuriuo važinėjo tik turtingi verslininkai. Šiandien tai – kelis tūkstančius eurų kainuojantis sedanas. Autoplius.lt skelbimuose šių 1999–2005 metais gamintų modelių galima rasti ir už 3 tūkstančius eurų.
Žinoma, tokio automobilio išlaikymo kaštai yra beprotiškai dideli – reikalingos brangios detalės, jis ėdrus degalams, o sugedus elektronikai, greičiausiai pigiau būtų nusipirkti naują mersedesą nei tvarkyti seną. Bet koks skirtumas, kai važinėji su vidutinio amžiaus automobiliu, po kurio kapotu tūno keli šimtai AG, o komforto lygis lenkia daugelį naujų mašinų?
Jeigu „Mercedes-Benz“ skamba per daug nuobodžiai ir jaučiate silpnybę britiškai elegancijai, tačiau neturite pinigų, „Jaguar XJ“ gali būti jūsų pasirinkimas. Neblogos būklės dešimties metų senumo modelį nesunku rasti už kelis tūkstančius eurų, tačiau dalyvausite loterijoje. Jeigu pasiseks, „Jaguar“ važiuos ilgai, jeigu ne – iš serviso automobilį pasiimsite ne kasdien.
Žinoma, automobilio išlaikymas taip pat kainuoja – vienženkles degalų sąnaudas galima pamiršti lygiai taip pat, kaip ir dviženkles detalių kainas.
Pigių alternatyvų yra ir japoniškų automobilių gerbėjams. Viena populiariausių ir pigiausių – „Lexus GS“. Praėjusio dešimtmečio pradžioje pagaminti automobiliai pasižymėjo stulbinančiai greitu nuvertėjimu ir šiandien kainuoja 2–3 tūkstančius eurų. Žinoma, analogiški panašaus amžiaus vokiški automobiliai kaip BMW 5 ar E klasės „Mercedes-Benz“ kainuoja ne itin daugiau, tačiau jų būklė dažniausiai bus prastesnė.
Daug žmonių šį automobilį norėtų turėti vien dėl pavadinimo – „Quattroporte“ skamba kur kas prabangiau nei 7, A8 ar S. Didžiausias ir prabangiausias „Maserati“ sedanas taip pat dar neprarado 90 proc. vertės, bet sparčiai artėja prie šio skaičiaus – skelbimuose galima rasti prieš dešimtmetį pagamintų „Quattroporte“, kurie kainuoja 10–15 tūkst. eurų, kai naujas šis modelis kainavo 120–150 tūkst. Turbūt neverta rašyti apie nuostabų „Maserati“ garsą, išskirtinį interjerą ar beprotiškai brangią eksploataciją.
„Phaeton“ nelabai logiška lyginti su ankstesnėmis automobilizmo ikonomis, tačiau ir šis modelis paliko ryškų pėdsaką tiek savo markės, tiek viso pasaulio istorijoje. Jis sukurtas ant „Bentley Continental Flying Spur“ platformos ir turi variklius iš „Audi A8“. Sukurtas kaip „Volkswagen“ konkurentas kitiems prabangiesiems vokiečiams, jis pirkėjų taip ir nebuvo įvertintas – juokaujama, kad „Phaeton“ turi tik 3 blogus dalykus: VW ženkliukus priekyje, gale ir ant vairo.
Kadangi šie automobiliai yra reti, tai juos padaro dar įdomesnius. Turint galvoje, kad „Phaeton“ galima rasti už 5 tūkst. eurų, jis yra vertas kiekvieno cento, o ypač – 5 litrų darbinio tūrio V10 TDI versija.