5 pranašumai, kuriais gali pasinaudoti elektromobilių vairuotojai

Šalies keliuose vis dažniau galima pamatyti beveik be jokio garso judančius automobilius – elektromobilius. Šios transporto priemonės sparčiai populiarėja ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje: VĮ „Regitra“ duomenimis, 2011 metais Lietuvoje buvo užregistruoti tik 4 elektromobiliai, o praėjusių metų pabaigoje jų skaičius priartėjo prie 350, t.y. per penkerius metus jų padaugėjo beveik 90 kartų.
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įsikūrusi įmonė „Elinta“
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įsikūrusi įmonė „Elinta“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kas lemia tokį spartų šios „žaliosios“ transporto priemonės populiarėjimą ir kodėl ateityje vis daugiau žmonių rinksis ją?

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius sako, kad besirenkantys elektromobilius gali jaustis privilegijuotais, nes yra numatyta ne viena lengvata.

„Elektromobiliai dėl savo ekologiškumo ir ekonomiškumo yra skatinami – įvairios Europos valstybės yra užsibrėžusios ambicingus tikslus padidinti šių automobilių skaičių gatvėse. Pavyzdžiui, Vokietija numačiusi, kad iki 2025 m. kas ketvirta nauja mašina bus elektrinė. Lietuva taip pat neatsilieka – per artimiausius 7-erius metus kas dešimtas naujas automobilis turėtų būti varomas elektra. Ambicingi planai įgyvendinami skatinant pirkti elektromobilius“, – sako T. Nenartavičius ir vardija, kokiais pranašumais gali pasinaudoti elektromobilių savininkai jau dabar.

1. Galima įkrauti ir namie

Dalį vairuotojų nuo elektromobilių atbaidydavo menkai išvystyta infrastruktūra – su visiškai įkrauta baterija elektromobilis gali važiuoti apie 150 kilometrų, tad vėliau tenka ieškoti įkrovimo stotelės. Kuo toliau, tuo labiau tankėja elektromobilių degalinių tinklo plėtra: vien per praėjusius metus įkrovimo stotelių skaičius išaugo beveik iki 10 ir šiuo metu visoje Lietuvoje jų yra 27.

„ERGO“ nuotr./Tomas Nenartavičius
„ERGO“ nuotr./Tomas Nenartavičius

Įkrovimo stotelių galima rasti bene visuose šalies didmiesčiuose, jų pradeda rastis ir mažesniuose miestuose, o įkrovimų stotelių skaičiumi išsiskiria Kaunas (7 stotelės) ir Vilnius (6 stotelės). T.Nenartavičius sako, kad tankėjant įkrovimo stotelių tinklui, klientų dėl išsikrovusių baterijų gelbėti nereikia. „Nors klientai klausia, ar tenka pagelbėti elektromobilių vairuotojams išsikrovus baterijai kelyje, tačiau kol kas dėl šios problemos neteko teikti asistavimo paslaugos. Elektromobilis turi ir tą pranašumą, kad jį galima įkrauti namie. Jei važinėjate tik po miestą, to turėtų visiškai užtekti“, – sako „ERGO Insurance“ atstovas.

2. Nereikia stovėti spūstyse

Nemažai šalių skatina elektromobilių įsigijimą. Pavyzdžiui, Vokietijoje elektromobilių pirkėjams dalį automobilio kainos subsidijuoja valstybė – vienam automobiliui įsigyti skiriama 4 tūkst. eurų. Pasak T.Nenartavičiaus, Lietuvoje pasirinktas kitas skatinimo modelis – elektromobilių savininkai įgauna privilegijų ne pirkdami automobilį, o kelyje.

„Lietuvoje skatinama įsigyti elektromobilių, suteikiant privilegijų kelyje. Pavyzdžiui, elektriniais automobiliais galima važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. Didmiesčių gyventojams toks pranašumas sutaupo ne vieną valandą brangaus laiko, kurį galima skirti darbui, mokslams ar šeimai“, – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius.

3. Besidraudžiantieji turi pranašumą

Elektromobilius, kaip ir kitas transporto priemones, reikia drausti. Nors elektromobiliai santykinai yra brangesni nei įprasti automobiliai, draudikai pastebi, kad jų patiriama žala gali būti mažesnė – elektromobiliai turi mažiau dalių, kurios gali būti pažeistos.

Dėl rinkos mažumo elektromobilių vagystės rizika yra labai maža

T.Nenartavičius mini, kad draudžiant elektromobilius sąlygos nustatomos ir įmokos apskaičiuojamos kaip ir kitų, tradicinių lengvųjų mašinų. Tiesa, elektromobiliai turi vieną pranašumą prieš kitas transporto priemones.

„Elektromobilio Kasko draudimo rizika vertinama priklausomai nuo vairuotojo rizikos duomenų ir nuo automobilio techninių parametrų. Draudimo sąlygos priklauso ir nuo remonto įkainių bei detalių kainos. Dar vienas faktorius – vagystės rizika. Čia elektromobilių savininkai turi pranašumą, nes dėl rinkos mažumo tokių automobilių vagystės rizika yra labai maža, tad šis faktorius taip pat reikšmingai veikia galutinę draudimo kainą“, – dėsto ekspertas.

4. Nemokamas automobilių statymas

Elektromobilių savininkams negresia ir baudos už užmaršumą. Visi šalies didieji miestai – Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys – turi patvirtintą tvarką, pagal kurią elektromobilius galima nemokamai statyti savivaldybėms priklausančiose aikštelėse bei automobilių statymo vietose. Tad jei dirbate netoli miesto centro ar dažnai ten lankotės, pavyks sutaupyti apvalią sumą.

„Elektromobilių savininkams reikėtų tik priminti, kad tam, kad jie pasinaudotų šia privilegija, reikia išsiimti leidimą iš savivaldybės ar aikšteles administruojančių savivaldybės įmonių. Be leidimų esantys elektromobiliai yra prilyginami įprastoms transporto priemonėmis“, – nurodo T.Nenartavičius.

5. Didesnis pasitenkinimas

Pastebima, kad elektromobilius renkasi modernūs ir sąmoningi miesto gyventojai, kuriems nesvetimos ekologiškos idėjos. Tokie automobiliai neteršia aplinkos, jų efektyvumas yra daug didesnis, taigi jų savininkai prisideda prie aplinkos puoselėjimo ir atsakingo vartojimo.

„Žmonės, kurie renkasi elektromobilius galvoja ne tik apie patogumą, bet ir kitus – visų pirma apie aplinką ir aplinkinius. Galima daryti prielaidą, kad tokie vairuotojai yra drausmingesni, o tai sumažina elektromobiliams priskiriamą draudimo rizikos kategoriją“, – pastebi „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertas.

Toks atsakingas elgesys turi ir ekonominę pusę: elektromobilių sąnaudos kurui yra apie penkis kartus mažesnės nei įprastų lengvųjų automobilių. Tai pasiekiama dėl kelių dalykų: elektra yra pigesnė kuro rūšis nei naftos pagrindu pagaminti degalai; elektromobilių efektyvumas yra daug didesnis – apie 80 proc. energijos iš baterijų yra perduodama į automobilį, o vidaus degimo variklis tik apie 20 proc. degalų paverčia kinetine energija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų