5 žalingi vairuotojo įpročiai, mažinantys naudoto automobilio vertę

Akivaizdu, kad, renkantis naudotą automobilį, nepakanka remtis vien gamybos metais ar rida. Kartais visai nesvarbu, kokio amžiaus ar lyties savininkas jį eksploatavo. Nes svarbiausia, kokių įpročių jis turėjo. Žinoma, mes kalbame ne apie rūkymą automobilyje (tai būtų visiška nesąmonė), o apie paprastesnius dalykus.
Naujas automobilis
Automobilis / 123RF

Kartais savo automobiliui kenkiame nesąmoningai. Tiesiog paskendę kasdienėje rutinoje nesusimąstome, kad, nuolat kartodami vieną ir tą patį veiksmą, suteikiame automobiliui „skausmo“. Taip, tai smulkmenos, bet būtent iš jų ir susideda dideli dalykai.

Ar kada bandėte rankų odą patrinti švitriniu popieriumi? Tokia nesąmonė neatėjo į galvą?

Lakuoti paviršiai

Taip, švitrinis popierius akimirksniu pažeidžia odos epitelį. Tas pats nutinka ir lakuotiems automobilio paviršiams, kai speiguotą rytą ar po kelionės statydami automobilį į garažą, bandome langų gremžikliu ar tiesiog bet kuo, kas pasitaikė po ranka, nudaužyti ar nugremžti suledijusią sniego masę nuo įvairių kėbulo paviršių.

Jei ant kėbulo paviršiaus lieka nedideli subraižymai net po apsilankymo automatinėje plovykloje, tai ko galima tikėtis pasidarbavus aštriu plastikiniu gremžikliu? Išankstinės metalo korozijos?

Vairas ir durys

Piktas vairuotojas
Piktas vairuotojas

Didelio ūgio (ir, tikėtina, svorio) vairuotojui nėra paprasta įlipti ar išlipti iš automobilio. Atliekant šį veiksmą tokiam piliečiui dažniausiai prireikia patikimos atramos rankoms arba stuburui. Ta atrama, patiriančia perkrovas, tampa durelės, vairas arba sėdynės atlošas.

Kuo žemesnis sėdėjimo taškas, tuo sunkiau atsisėsti. Taigi tuo labiau ir kenčia durys, vairas, atlošas.

Remiantis šia logika galima teigti, kad mažiausiai kenčia SUV, o labiausiai maži automobiliai. Gal todėl miesto visureigiai vis dar populiarėja?

Taigi, pirkdami naudotą kompaktinės klasės automobilį, atkreipkite dėmesį į sėdynės ir vairo standumą, patikrinkite durų vyrius.

Perteklinis vairo sukiojimas

Bet koks perteklinis vairo sukiojimas yra blogis, tegul ir nedidelis. Juk, darydamas posūkį, geras vairuotojas šį manevrą atlieka vienu vairo pasukimu. Tačiau nepatyręs kelis kartus pamakaluoja vairu.

Tačiau žymiai didesnis blogis yra vairo sukiojimas automobiliui stovint vietoje. Didelį krūvį gauna ne tik vairo stiprintuvas, bet ir padangos. Ypač kenčia dygliuotos.

Patartina vairą sukioti tuo metu, kai automobilis bent minimaliai juda pirmyn arba atgal.

Dažniausiai tokias keistas manipuliacijas vairaračiu atlieka nepatyrę vairuotojai, bijantys, kad judesio metu nepataikys tiksliai pasukti vairo.

123RF.com nuotr./Automobilis
123RF.com nuotr./Automobilis

Keliu į sėdynę

Na, kiekvienam turbūt teko bandyti pasiekti ant galinės sėdynės esantį krepšį, remiantis keliu į priekinę sėdynę. Jei tai daro vaikai, gal ir nieko baisaus. Bet jei 80-100 kg suaugęs, kėdės mechanizmas gauna taškinę perkrovą. Taip galima pažeisti ne tik paviršių, bet ir giluminius sluoksnius. Pavyzdžiui, kėdės šildymo sistemos instaliaciją.

Taigi, jei norite paklūpėti, nedarykite to ant priekinių sėdynių.

Elektriniai šoniniai veidrodžiai

Daugelio automobilių naudojimo instrukcijoje parašyta labai aiškiai: rankomis užlenkti elektrinių veidrodžių – nevalia. Nes taip galima pažeisti elektros laidą.

Tačiau tokių atvejų juk pasitaiko. Arba automatinėje plovykloje, pro šalį slenkant šepečiams. Arba kieme neatsargiai praeinant kaimynui. Arba dėl paties vairuotojo neapsižiūrėjimo.

Tokio neatsargumo kaina – arba dingusi elektrinio veidrodėlių užsilenkimo funkcija. Arba išsibalansavęs algoritmas – veidrodėliai užsilenkia netiksliai ir juos kiekvieną kartą tenka reguliuoti iš naujo.

Pirkdami naudotą automobilį būtinai patikrinkite šią funkciją, ar ji veikia tiksliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis