Tarp mūsų skaitytojų yra daug ilgųjų reisų vairuotojų – jei esate vienas iš jų, šis straipsnis nėra skirtas jums. Niekas negimė žinodamas visko, o šioje svetainėje mes dalijamės smalsumu. Pavyzdžiui, ar pastebėjote, kad šoniniai sunkvežimių ir autobusų veidrodėliai skiriasi? O ar kada susimąstėte, kodėl sunkvežimiai (kaip ir autobusai bei traktoriai) beveik visada yra varomi galiniais ratais? Štai dar 7 įdomūs faktai, dažnai nežinomi žmonėms, kurie nevairuoja sunkvežimių.
Ar dažnai keičiate variklio alyvą?
Įprastai automobilio variklio alyva keičiama kas 8-15 tūkstančių kilometrų – gamintojai retai nurodys didesnį intervalą. Šie skaičiai nė iš tolo neprilygsta sunkvežimiams.
Ilgų nuotolių sunkvežimis tarp variklio alyvos keitimo nuvažiuoja iki 100-150 tūkstančių kilometrų. Galite įsivaizduoti, kad jei taip būtų ir su lengvaisiais automobiliais, dažna 10 metų senumo mašina važinėtų su originaliais (techniškai, antraisiais) tepalais. Tokie ilgi serviso intervalai sunkvežimiams yra būtini, kad netektų stoviniuoti kiekvieno reiso metu.
Tik kaip tai įmanoma? Viskas labai paprasta – sunkvežimio variklio darbiniai sūkiai yra gerokai žemesni – retai pakyla virš 1,5 tūkstančių apsisukimų per minutę.