„Audi“ – tai vokiečių automobilių gamintojas, „Volkswagen“ koncerno dalis, kurios pagrindinė būstinė yra Ingolštate. „Audi“ turi 11 gamyklų 9 šalyse ir yra viena iš populiariausių prabangių markių pasaulyje.
Kompanijos istorijos pradžia įprastai laikomos trys datos – 1910 metų balandžio 25 diena, kai buvo įkurta „Audi Automobilwerke GmbH“ Cvikau mieste, 1932 metai, kai susijungė „Horch“, „Audi“, DKW ir „Wanderer“ – taip buvo suformuota „Auto Union“. Ir 1969 m. sausio 1 d., kai „Volkswagen“ sujungė „Auto Union“ su NSU ir atgaivino „Audi“ markę.
Iš kur kilo „Audi“ vardas?
Kompaniją įkūrė Augustas Horchas. Jis dar XIX amžiaus pabaigoje bandė įsitvirtinti kaip automobilių gamintojas. Iš pradžių jis įkūrė vieną kompaniją (A.Horch & Cie), o tuomet antrą – „August Horch & Cie. Motorwagenwerke AG“.
Tačiau 1909 metais dėl vidinių nesutarimų Horchas turėjo palikti savo kompaniją ir įkūrė naują firmą. Ją pavadino labai panašiai į prieš tai turėtą verslą – „August Horch Automobilwerke“. Tai, žinoma, nepatiko buvusiems verslo partneriams. Teismas išaiškino, kad Horchas nebegali savo automobilių vadinti savo vardu, nes jis priklauso kitai kompanijai.
Augustas Horchas surengė susitikimą naujam vardui surasti. Susitikimo metu vieno iš partnerių, Franzo Fikentschero, sūnus kampe mokėsi lotynų kalbos. Niekas į jį per daug dėmesio nekreipė, tačiau jis staiga pašoko ir pateikė pasiūlymą. Kadangi Horch vokiškai reiškia girdėti, berniukas pasiūlė terminą Audi, kuris buvo žodžio audire, reiškiančio klausytis, forma. Visi susitikimo dalyviai entuziastingai sutiko ir naujas markės vardas buvo patvirtintas.
Problemos dėl žiedų
Keturi žiedai „Audi“ logotipe simbolizuoja keturias markes, kurios susijungė suformuodamos „Auto Union“ – „Audi“, DKW, „Horch“ ir „Wanderer“. Visgi daugybė žmonių mano, kad žiedai pasiskolinti iš Olimpinių žaidynių logotipo, nes 1936 metais jos vyko Berlyne. Tačiau kompanija tai griežtai neigia. 1995 metais Tarptautinis Olimpinis Komitetas padavė „Audi“ į teismą dėl žiedų naudojimo ir pralaimėjo.
Pirmasis saugumo bandymas
Šiais laikais beveik kiekvienas automobilis turi atlikti saugumo bandymus. Mašinos daužomos, o viduje esantys manekenai turi patirti tai, ką avarijos metu turėtų išgyventi žmonės. „Audi“ buvo vienas iš pirmųjų automobilių gamintojų, savarankiškai atlikusių tokius testus. Pirmasis „Audi“ saugumo bandymas įvykdytas dar 1938 metais.
Lenktynės su „Bugatti“, padedant „Porsche“
„Audi“ dar 1938 metais turėjo už „Bugatti Chiron“ greitesnį automobilį. Savaime aišku, tai buvo lenktyninis bolidas, tačiau tai nė kiek nemenkina šio pasiekimo, nes rekordas buvo pasiektas greitkelyje.
„Auto Union Type C“, prie kurio kūrimo gerokai prisidėjo Ferdinandas Porsche, greitkelyje jau tais laikais pasiekė 431,9 km/h greitį (maksimalus „Chiron“ greitis su ribotuvu yra 420 km/h). „Type C“ pasižymėjo labai aerodinamišku kėbulu, itin mažu svoriu ir žemu svorio centru bei 560 AG V16 varikliu, sumontuotu gale, kaip Porsche ir mėgo.
TAIP PAT SKAITYKITE: 7 faktai apie BMW, kurių galbūt nežinojote
Beje, „Porsche“ kompanija padėjo „Audi“ sukurti ir pirmąjį RS automobilį – ant jo puikavosi ir ne vienas „Porsche“ logotipas.
Rotorinis variklis
„Mazda“ nebuvo pirmoji markė, panaudojusi rotorinį variklį. Nebūtų teisinga kartoti tik „Auto Union“ linijos istoriją. 1965 metais „Volkswagen“ įsigijo „Auto Union“, kiek vėliau įsigijo ir NSU. Šios dvi kompanijos ir suformavo dabartinę „Audi“. 1964 metais NSU pristatė pirmąjį automobilį pasaulyje su rotoriniu varikliu – „NSU Wankel-Spider“, o po jo dar buvo ir Ro80, kurį galite pamatyti „Top Gear“ klipe apačioje. Taigi šiuolaikinė „Audi“ buvo suformuota iš labai galingų inžinerinių kompanijų.
„Quattro sistema“
„Audi“ keitė automobilių sporto pasaulį. Quattro sistema labai pakeitė ralį ir kitus gamintojus pastūmėjo griebtis visais ratais varomų automobilių. „Audi“ taip pat tapo pirmąja komanda, laimėjusia 24 valandų Le Mano lenktynes dyzeliniu bolidu. Vėliau – pirmąja komanda, laimėjusia tas pačias lenktynes hibridiniu automobiliu. „Audi“ taip pat sukūrė TTS automobilį, vardu Shelly, kuris „Pikes Peak“ dar 2010 metais važiavo visai be vairuotojo.
Galima sakyti, kuriant autonominius automobilius „Audi“ iki šiol yra viena iš lyderiaujančių kompanijų, jau kurianti ir tam reikalingą infrastruktūrą. Galiausiai, visai neseniai „Audi“ tapo pirmąja vokiečių marke, dalyvaujančia „Formulės E“ lenktynėse.
„Audi“ ruošiasi užimti „Tesla“ vietą
„Tesla“ mėgaujasi populiarumu elektromobilių segmente, tačiau į jį jau taikosi kiti gamintojai. Tarp jų – ir „Audi“. Visgi bene įdomiausias sprendimas, kurį priėmė kompanija, yra kurti ne elektrinį sedaną, o visureigį. Viena iš laukiamiausių „Audi“ naujienų – „e-tron“ visureigis, kuris rinkoje pasirodys jau kitais metais, galės vienu įkrovimu nuvažiuoti daugiau nei 500 km. Vietos viduje turėtų pakakti šiuolaikiniams visureigių mėgėjams – „e-tron“ dydis bus vidurkis tarp Q5 ir Q7. Po to, žinoma, bus pristatyta visa elektromobilių gama.
TAIP PAT SKAITYKITE: Naujoji „Audi A8“ atvyko ir į Vilnių: sudomino net Juozą Statkevičių