Anksčiau „Nodum“ jau publikavo kelis panašius įdomių faktų rinkinius apie kitas markes – pilną sąrašą rasite straipsnio apačioje. Taip pat siūlome paskaityti ir apie patį pirmąjį „Honda“ automobilį – mažytį pikapą. Na, o dabar – prie negirdėtų faktų.
„Honda“ lyderiauja ne automobilių rinkoje
„Honda“ yra vienas iš didžiųjų Japonijos automobilių gamintojų – būtent taip mūsų galvoje įsitvirtinęs šis prekinis ženklas. Tačiau „Honda“ gamina kur kas daugiau nei automobilius. Visų pirma, „Honda“ yra didžiausias motociklų gamintojas pasaulyje ir šiuo titulu gali pasigirti nuo pat 1959 metų. „Honda“ taip pat gamina visą eilę katerių variklių, elektros generatorių, įrankių ir kitų daiktų, kuriems reikia variklio. Todėl nieko keisto, kad „Honda“ yra didžiausias vidaus degimo variklių gamintojas pasaulyje – per metus jų surenka daugiau nei 14 milijonų vienetų. Nepaisant tokio kiekio, nepamirštama ir kokybė – Honda varikliai yra laikomi itin patikimais.
Tačiau „Honda“ žvalgosi ir į dangų. „HondaJet“, pirmasis kompanijos serijinės gamybos lėktuvas, yra greičiausias ir ekonomiškiausias savo kategorijoje. Tiesa – ir brangiausias. Tai – itin mažas verslo klasės reaktyvinis lėktuvas su dviem varikliais, kuriame telpa 6-8 žmonės. 2017 metais net 43 „HondaJet“ lėktuvai nukeliavo pas pirkėjus – pagal šį rodiklį „Honda“ taip pat pirmavo šioje orlaivių kategorijoje. Na, o pagal automobilių gamybos apimtis Honda visada lieka antroje pirmo dešimtuko pusėje.
Kas pagamino vieną patikimiausių visų laikų sportinių automobilių?
„Honda“ – juk apie ją ir straipsnis. „Honda S2000“ – ne vieno automobilių entuziasto svajonė. Greitas, lengvas, gražus automobilis, kuris lengvai pasiduoda modifikacijoms. Tačiau ar žinojote, kad S2000 yra vienas patikimiausių visų laikų sportinių automobilių?
Kai buvo gaminami, šie automobiliai gesdavo itin retai. Iš tiesų, pagal pirkėjų pasitenkinimą S2000 buvo pirmaujantis automobilis pasaulyje 2000-2006 metais. Vos tik S2000 gamyba buvo nutraukta 2009 metais, patikimiausiu sportiniu automobiliu tapo „Porsche 911“.
When VTEC kicks in..
VTEC – vienas geriausiai žinomų Honda kompanijos išradimų. VTEC technologiją išrado Honda inžinierius Ikuo Kajitani. Pirmasis automobilis su šia sistema Japonijoje buvo Honda Integra, Europoje – „Honda CRX“. VTEC – tai hidrauliškai valdoma mechaninė vožtuvų kontrolės sistema. Gana grubus apibrėžimas, tačiau iš esmės, VTEC technologija pasižymintys varikliai turi paskirstymo veleną su dviem ar net trimis profiliais, kurie yra hidrauliškai parenkami pagal variklio sūkius. Tikriausiai jums tai neįdomu. Kas yra įdomu, tai VTEC sumažina variklio degalų sąnaudas prie žemų apsukų, ir padidina galią prie aukštų. Tai „Honda“ automobiliams suteikė unikalų charakterį – bėgėjantis buvo galima pajusti momentą, kai vožtuvai staiga atsidaro plačiau ir automobilis įgyja daugiau galios.
Honda į modelių pavadinimus įdeda daug darbo
A6, E220, 530, 607 – kuris iš šių automobilių pavadinimų jums atrodo gražiausias? Visi jie yra vienodi – tik numeriai ir raidės, kuriuos lengva interpretuoti, o gamintojams nereikia kūrybiškumo. „Honda“ į savo modelių vardus visais laikais įdėjo šiek tiek daugiau darbo. „Accord“ šį pavadinimo gavo, nes „Honda“ norėjo pabrėžti harmoniją tarp automobilio ir jo vairuotojo (lotyniškai accordāre reiškia širdis į širdį). Tuo tarpu „Civic“ taip pavadintas siekiant pabrėžti jo miestietišką charakterį ir visuomenę kaip bendrą grupę (lotyniškas cīvicus reiškia miestą arba piliečius). Tiesa, pavadinimai kuriami ne visada. NSX reiškia tiesiog Naujas Sportinis automobilis X, o S2000 – „Sportinis 2000“ (nuoroda į variklio darbinį tūrį).
Beje, „Honda“ visada mėgo muzikinius automobilių pavadinimus – „Accord“, „Jazz“, „Concerto“, „Ballade“. „Prelude“ į šią eilę labai tiko, tačiau „Prelude“ vardas 1978 metais priklausė „Toyota“ kompanijai. Visgi, pastaroji leido taip pavadinti naują Honda sportinį automobilį, nes šis vardas tiesios tiko.
Prie Ayrton Senna pergalių prisidėjo „Honda“ varikliai
Honda visais laikais siekė gaminti sportiškus automobilius, todėl dalyvavo lenktynėse. Honda turėjo nuosavą „Formulės 1“ komandą, tačiau su ja nepasiekė didžių pergalių. Kita vertus, „McLaren“ bolidai su Honda varikliais važiavo net labai neprastai. Visos trys (1988, 1990, ir 1991 metais) legendinio brazilų lenktynininko Ayrton Senna čempionato pergalės buvo pasiektos su „Honda“ varikliais.
Kam vairuoti dviem ratais, jei galima keturiais?
Visais keturiais ratais vairuojamų automobilių turėjo kelios markės dar iki „Honda“ bandymų devintojo dešimtmečio pabaigoje. Tačiau beveik visos šios sistemos buvo labai sudėtingos ir brangios, todėl buvo naudojamos tik sportiniuose automobiliuose.
1987 metais pasirodęs „Honda Prelude“ tapo pirmuoju masinės gamybos automobiliu su mechanine keturių vairuojamų ratų sistema. Tiesa, ji buvo tik papildomos įrangos dalis ir Honda prognozavo, kad tik 30 % naujojo „Prelude“ pirkėjų susidomės šia sistema. Iš tikrųjų šią varnelę papildomos įrangos užsakymo lape pažymėjo net 80 proc. pirkėjų.
Šviesi ateitis
„Honda“ praeitis yra nusėta didžiais inžineriniais pasiekimais, tačiau ir kompanijos ateitis yra labai šviesi. Iš kur tai žinome? Dėl vis dar gyvo inovatyvaus požiūrio. „Honda“ tapo pirmuoju neamerikietišku automobilių gamintoju įsikūrusiu JAV. Honda taip pat toli pasistūmėjo vandenilio kuro elementų technologijose. Jau po truputį kalbama ir apie pamainą sportiniam S2000, o jau visai netolimoje ateityje į gatves išriedės štai tokie elektriniai miesto automobiliai:
„Honda“ visada išsilaikė su naujausiomis automobilių pasaulio tendencijomis ir atsispyrė pagundai jungtis į dideles korporacijas. Nesupraskite klaidingai – „Honda“ yra antras pagal dydį Japonijos automobilių gamintojas. Tačiau nei glaudūs finansiniai ryšiai su „Toyota“, nei aljansai su Europos gamintojais „Honda“ nesudomino.