Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

7 faktai apie „Volvo“: mitai apie „vyriškumą“ ir tikroji pavadinimo reikšmė

„Volvo“ – dar viena labai populiari automobilių ir sunkvežimių markė. „Volvo“ vardas yra siejamas su komfortu ir saugumu, o šios markės gerbėjai prisiekia, kad tai – labai patikimi automobiliai. Mažai, kas žino, kad „Volvo“ ženklu automobiliai žymimi jau 92 metus – tai yra labai sena markė. Tačiau ar viską apie ją žinome? Štai 7 faktai apie „Volvo“, kurių galbūt nežinojote.
Atnaujintas „Volvo XC90“
Atnaujintas „Volvo XC90“ / Gamintojo nuotr.

„Volvo“ vardas buvo sukurtas ne automobiliams

Pirmą kartą „Volvo“ vardas imtas naudoti 1911 metais. Jis tapo SKF rutulinių guolių prekiniu ženklu. Tačiau šios idėjos greitai buvo atsisakyta. 1924 metais SKF pardavimų vadybininkas Assaras Gabrielssonas ir inžinierius Gustavas Larsonas sumanė sukurti pirmą švedišką automobilį.

Volvo ÖV 4 – pirmasis Volvo automobilis. (Peter Froese, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)
Volvo ÖV 4 – pirmasis Volvo automobilis. (Peter Froese, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Švedija tais laikais turėjo itin prastus kelius ir labai šaltas žiemas – įprasti automobiliai šių sąlygų tiesiog neatlaikydavo. Darbai prasidėjo 1926 metais, o 1927-aisiais iš gamyklos išriedėjo pirmasis „Volvo“ automobilis – „Volvo ÖV 4“. Stebėtina tai, kad jis turėjo medinį rėmą, atvirą saloną ir tik 1,9 litrų 4 cilindrų variklį – nelabai Švedijos sąlygoms tinkančio automobilio formulė.

Visgi to pakako „Volvo“ pradžiai. Jau 1935 metais AB „Volvo“ akcijos buvo išplatintos akcijų biržoje ir SKF savo dalį pardavė. Vienas po kito buvo pristatomi nauji modeliai, tarp kurių buvo ir lengvų sunkvežimių, o vėliau – ir autobusų bei traktorių. Kurį laiką „Volvo“ priklausė ir traktorių gamintojas „Bolinder-Munktell“, 1950 metais pervadintas „Volvo BM“. 1973 metais jis buvo parduotas ir dabar yra žinomas kaip „Valtra“.

Ką reiškia „Volvo“ vardas ir logotipas?

Volvo logotipas – ne vyriškumo, o geležies simbolis. (Lord of the Wings, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)
Volvo logotipas – ne vyriškumo, o geležies simbolis. (Lord of the Wings, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Taigi „Volvo“ pavadinimas buvo sukurtas ne automobiliams žymėti, tačiau jiems jis stebėtinai gerai tinka. Žodis „Volvo“ yra kildinamas nuo lotyniško volvere, reiškiančio „aš riedu“. Taigi, sugalvotas guoliams, „Volvo“ pavadinimas tiko ir automobiliams, sunkvežimiams ir autobusams.

„Volvo“ logotipas dažnai palaikomas vyro simboliu, nes tai yra vadinamoji Marso ietis. Tačiau iš tiesų šis simbolis nurodo ne vyrišką lytį, o metalą – šis labai senas simbolis anksčiau žymėdavo geležį. Švedija yra garsi savo itin aukštos kokybės geležies pramonės gaminiais – švediškas plienas iki šiol yra laikomas vienu geriausiu pasaulyje. Dėl to toks logotipas ir buvo pasirinktas kaip jėgos, stiprybės simbolis, tikrai ne dėl vyriškumo.

Ar ta pati „Volvo“ gamina automobilius ir sunkvežimius?

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

Jūs žinote, kad „Volvo“ vardu žymimi ne tik automobiliai, bet ir statybinė technika, sunkvežimiai, autobusai ir kitos darbinės mašinos. Visgi juos gamina ne ta pati „Volvo“. Ir taip – ir viena, ir kita „Volvo“ yra įsikūrusios ten pat, Geteborge, Švedijos pietvakariuose. Bet kaip yra, kad šios kompanijos yra atskiros?

Didžioji kompanija, kuri savo darbą ir pradėjo 1927 metais, vadinasi AB „Volvo“. Tai – „Volvo“ korporacija, kadaise apėmusi labai platų sektorių, įskaitant ir minėtus traktorius, ir statybų techniką, ir automobilius, ir taip toliau. 1999 metais AB „Volvo“ pardavė savo automobilių diviziją „Volvo Cars Ford“ korporacijai. Ši ją palaikė neilgai ir jau 2010 metais „Volvo“ automobilių markė pateko į kinų „Geely Holding Group“ rankas. AB „Volvo“ ir „Volvo Cars“ tebesidalina logotipu ir kartu prižiūri muziejų.

„Volvo“ saugos diržai išgelbėjo milijonus

Sunku pasakyti, kiek gyvybių išgelbėjo trijų tvirtinimo taškų saugos diržas, tačiau tikrai daugiau nei milijoną. Iš tiesų, būtent švedai atliko didžiausią darbą kurdami saugos diržus.

Volvo iki šiol didžiuojasi savo pasiekimais saugumo srityje – štai kaip pažymėtas naujojo XC90 saugos diržas. (Volvo Cars)
Volvo iki šiol didžiuojasi savo pasiekimais saugumo srityje – štai kaip pažymėtas naujojo XC90 saugos diržas. (Volvo Cars)

Viena Švedijos elektros tinklų kompanija pastebėjo, kad daugiausia jos darbuotojų žūva kelyje į darbą. Tuomet du saugumo inžinieriai, Bengtas Odelgardas ir Per-Olofas Wemanas, ėmė kurti saugos diržą, kurį iš karto pasiūlė „Volvo“.

Jis nebuvo tobulas, tačiau išradėjas Nilsas Bohlinas patobulino dizainą ir sukūrė trijų taškų saugos diržą, kuris dar 1959 metais „Volvo“ automobiliuose tapo standartine įranga. Bohlinas taip pat atliko plataus mąsto tyrimą, išnagrinėjo 28 tūkstančius avarijų ir nustatė, kad nei vienas prisisegęs žmogus nežuvo važiuojant mažesniu nei 97 km/val. greičiu.

Trijų taškų saugos diržas buvo didis, labai svarbus išradimas, galėjęs Bohlinui ir Volvo sukrauti nemažus turtus, tačiau patentas buvo paleistas dėl bendro gėrio – kad visų markių automobiliai būtų saugesni.

„Volvo V40“ – pirmasis automobilis su saugos pagalve pėstiesiems

„Volvo“ nuotr./„Volvo V40“
„Volvo“ nuotr./„Volvo V40“

„Volvo“ žino, kad yra gerbiama dėl saugumo, todėl ir toliau kuria inovacijas šia sritimi. 2012 metais pristatytas šeimos hečbekas V40 turi visą eilė oro pagalvių, tačiau įdomu tai, kad viena iš jų yra po variklio gaubtu. Tai – pirmoji pėstiesiems skirta oro pagalvė pasaulyje. Ji išsiskleidžia uždengdama dalį stiklo ir taip apsaugodama pėsčiojo galvą nuo stipresnių traumų.

Gražiausias „Volvo“?

Galima ilgai ginčytis, koks „Volvo“ automobilis buvo pats gražiausias. Patys naujausi modeliai tikrai yra stilingi ir šiuolaikiški, tačiau jiems trūksta to senojo „Volvo“ unikalumo. Nemažai žmonių atsakytų, kad gražiausias visų laikų Volvo automobilis buvo sportinis P1800, gamintas nuo 1961 iki 1973 metų.

1967-ųjų Volvo P1800 – tikriausiai gražiausias istorinis Volvo automobilis. (Volvo Cars)
1967-ųjų Volvo P1800 – tikriausiai gražiausias istorinis Volvo automobilis. (Volvo Cars)

Šis GT klasės automobilis priekyje slėpė tik 1,8 arba 2,0 litrų variklį, išvystantį nuo 85 iki 97 kW (priklauso nuo gamybos metų). Tai nebuvo greitais automobilis, tačiau jis buvo stilingas kaip tuometinis „Aston Martin“.

Beje, nemažai žmonių sakytų, kad pati gražiausia „Volvo P1800“ versija buvo pati paskutinė – P1800ES.

Volvo P1800ES – vienas gražiausių automobilių markės istorijoje. (calflier001, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)
Volvo P1800ES – vienas gražiausių automobilių markės istorijoje. (calflier001, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Tai buvo dviduris universalas su berėmiu bagažinės dangčiu. Nulenkus galine sėdynes buvo galima sukurti didelį bagažo skyrių su visiškai plokščiomis grindimis, todėl Volvo P1800 ne tik atrodė unikaliai, bet ir buvo praktiškas. Šios versijos 2,0 litrų variklis su Bosch įpurškimo sistema išvystė 92 kW, kurie į galinius ratus buvo perduodami per 3 pavarų automatinę ar 4 pavarų mechaninę transmisiją.

Kas yra „Polestar“?

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Polestar“ Ženevoje parodė savo pirmą automobilį – pirkėjai rašosi į eilę
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Polestar“ Ženevoje parodė savo pirmą automobilį – pirkėjai rašosi į eilę

„Polestar“ – tai „Volvo“ kompanija ir markė, skirta „Volvo“ automobilių pagrindu kurti greitus automobilius. Tai – tarsi M divizija BMW kompanijai ar AMG – „Mercedes“.

Tačiau 2017 metais buvo paskelbti įdomūs planai. „Volvo“ nusprendė, kad Polestar taps ne tik greitesnių Volvo komplektacija, bet atskira marke. Ateityje „Polestar“ logotipu bus žymimi greiti elektromobiliai, kurie turėtų konkuruoti su „Tesla“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų