Kodėl „Toyota“ sukūrė „Lexus?“
Kai kokia markė priklauso didesnei korporacijai, įprastai tai reiškia, kad kažkada seniau buvo atliktas stambus pirkimas. Tačiau „Lexus“ niekada nebuvo nepriklausomu gamintoju – tai yra tiesiog „Toyota“ korporacijos 1989 metai į pasaulį paleista markė. Dažnai sakoma, kad „Lexus“ – tai tik prabangi „Toyota“ (kaip „Audi“ yra prabangus „Volkswagen“). Viena vertus, „Lexus“ automobiliai turi atskiras bazes (yra varomi galiniais ratais, priešingai nei „Toyota“), turi kitą dizaino kalbą ir sportines ambicijas. Tačiau, kita vertus, daugybė „Lexus“ detalių yra tiesiai iš „Toyota“ gamos, įskaitant ir variklius.
Taigi kodėl buvo sukurta „Lexus“ markė? XX a. septintojo dešimtmečio pabaigoje japoniškų automobilių pardavimai JAV šovė į viršų. Šios mašinos buvo pigesnės, naudojo mažiau degalų, o ir gesdavo rečiau nei amerikietiški konkurentai. Saugodama savo pramonę, JAV vyriausybė 1980 metais nustatė kvotą iš Japonijos importuojamiems automobiliams – buvo galima įvežti tik 1,68 mln. automobilių per metus. 1985 metais šis apribojimas padidintas iki 2,3 milijonų, tačiau visiems Japonijos gamintojams tai vis tiek buvo per mažai.
O kaip uždirbti daugiau, kai galioja tokios taisyklės? Atsakymas paprastas – reikia brangesnių automobilių. Taip „Toyota“ sukūrė „Lexus“, „Honda“ – „Acura“, o „Nissan“ – „Infiniti“. „Lexus“ Japonijoje pristatyta tik 2005 metais.
Daugiau įdomybių apie automobilius, traukinius ir lėktuvus rasite „Nodum“ paskyroje.
Ką reiškia „Lexus“ pavadinimas?
Įprastai automobilių markių pavadinimai turi kokią nors reikšmę. Dažnai spėliojama, kad prekės ženklas „Lexus“ buvo sukurtas sujungiant du žodžius: luxury ir elegance (prabanga ir elegancija). Taip pat spėjama, kad šis pavadinimas galėjo būti sukurtas kaip luxury exports to the U.S. akronimas. Tačiau realybė yra paprastesnė už fantaziją.
Kai „Toyota“ nusprendė kurti naują prabangią markę, buvo pasamdyta amerikiečių įvaizdžio konsultantų įmonė Lippincott & Margulies, kuri pateikė 219 pavadinimo variantų. Iš karto buvo nuspręsta, kad geriausiai tinka Vectre, Verone, Chaparel, Calibre ir Alexis – Lexus vardo tarp geriausių kandidatų nebuvo.
„Toyota“ priėmė sprendimą naują markę pavadinti „Alexis“, tačiau šis žodis labiau asocijavosi su žmonėmis nei su automobiliais, todėl jis buvo šiek tiek pakeistas – dingo raidė A, o I virto U. Taip atsirado „Lexus“ – geras, įsimintinas pavadinimas, pabrėžiantis technologinį mąstymą, bet be jokios gilios prasmės.
Logotipas taip pat daug nereiškia – tai yra tiesiog stilizuota L apvesta ovalu. „Toyota“ teigia, kad kuriant logotipą buvo pasitelktos matematinės formulės, kad tik jis gražiau atrodytų.
„Lexus“ hibridai
„Toyota“ išpopuliarino hibridines jėgaines automobilių pasaulyje, tačiau šią estafetę nori perimti „Lexus“. 95 proc. Jungtinėje Karalystėje parduodamų „Lexus“ yra hibridai. Dar daugiau – būtent Lexus RX 400h tapo pirmuoju hibridiniu automobiliu, dalyvavusiu ilgose ištvermės lenktynėse. Tai įvyko 2005 Nürburgringo 24 valandų lenktynėse.
Taip hibridinės jėgainės visiškai išstūmė dyzelinius variklius iš „Lexus“ gamos.
„Lexus LFA“ – vienas geriausių visų laikų superautomobilių
„Lexus LFA“ – vienintelis tikras šios markės superautomobilis, pasirodė 2009 metais. Tai – priekyje sumontuotu 4,8 l V10 varikliu varomas superautomobilis, kuris kainavo daugiau nei kai kurie „Ferrari“ modeliai, neturėjo puodelių laikiklių ir iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 3,8 sekundes. Visiems labiausiai patiko įstabus šio automobilio variklis.
Maksimalūs jo sūkiai siekė 9500 apsisukimų per minutę – nuo laisvos eigos iki šių aukštumų variklis įsisukdavo per 0,6 sekundės. Dėl to LFA neturėjo rodyklinio tachometro – rodyklė tiesiog nebūtų spėjusi su tokia sparta. Maksimalus LFA greitis siekė 325 km/val.
„Lexus“ LFA susišlavė visus įmanomus apdovanojimus – nuo geriausio garso iki geriausio variklio. Iš viso pagaminta 500 LFA superautomobilių, kiekvieno iš jų kaina viršijo 320 tūkstančių eurų. Tačiau ir tokia kaina neatpirko gamybos išlaidų – su kiekvienu parduotu automobiliu „Lexus“ prarado ir šiek tiek pinigų.
„Lexus“ vardu žymimi ne tik automobiliai
Daug kitų automobilių gamintojų savo vardu žymi ne tik automobilius ir „Lexus“ nėra išimtis – „Lexus“ taip pat gamina jachtas. Na, bent jau vieną. 2017 metais pristatė Lexus Sport Yacht Concept – atvirą 12,8 metrų ilgio jachtą (taip ją vadino gamintojas), varomą dviem „Lexus“ 5 litrų V8 varikliais. Tai buvo tik koncepcinis modelis, tačiau visai neseniai pristatyta ir LY 650 jachta, kuri, tikriausiai, bus prieinama turtingiems pirkėjams.
Ji yra varoma „Volvo“ agregatais, kurie yra specialiai sukurti dideliems kateriams, siekia beveik 20 metrų ilgį ir turi 6 miegamas vietas. Aišku, svarbiausia tai, kad LY 650 atspindi „Lexus“ dizaino kalbą L-finesse ir yra labai kokybiška.
„Lexus“ 2054
Stevenas Spielbergas yra didelis „Lexus“ automobilių gerbėjas. 2001 metais filmuodamas fantastinį filmą „Įspėjantis pranešimas“ (Minority report) Spielbergas paklausė „Lexus“, ar kompanija pabandytų įsivaizduoti, kokie automobiliai važinės 2054 metais. Taigi „Lexus“ sukūrė tokią koncepciją. Šis automobilis gali pats susirasti parkavimo vietą ir vėliau iš jos atvažiuoti pasiimti šeimininką. Jis atpažįsta savo savininką pagal jo DNR, o kompiuteris leidžia keisti net ir kėbulo spalvą.
Svarbiausia – kokybė
Norite dirbti „Lexus“? Sėkmės. Pirmiausia reikės dirbti „Toyota“ automobilių surinkimo linijose ir įrodyti, kad savo užduotį galite atlikti nepriekaištingai. Jei tapsite dažų inspektoriumi (žmogumi, kuris ką tik nudažytuose kėbuluose ieško trūkumų), teks 4 kartus per metus laikyti egzaminą – viena klaida ir šio darbo neteksite.
Dauguma „Lexus“ automobilių salonų yra apsiūti oda, bet tik tų karvių, kurios užaugo fermose be spygliuotos vielos – taip užtikrinama, kad oda nebus sugadinta randais. Tokius reikalavimus taiko tik pačių prabangiausių automobilių gamintojai – „Ferrari“, „Bentley“, „Rolls-Royce“ ir kiti. Kuriant pirmąjį LS buvo nuspręsta, kad mygtukai salone turi būti aukščiausios kokybės, todėl inžinierius juos tikrino prisiklijavęs vis skirtingus dirbtinius nagus, kad įsitikintų, kad jie bus patogūs visiems. To paties automobilio variklio garsą tobulino instrumentų gamintojas „Yamaha“.
Ir tai dar ne viskas. Dauguma „Lexus“ automobilių naudoja įprastus „Toyota“ variklius. Tačiau didesni varikliai – V6, V8 ir V10 – yra gaminami būtent „Lexus“, todėl jų blokai yra liejami naudojant vakuumo technologiją, kuri užtikrina, kad jokių trūkumų blokas neturės.
Oro kondicionierius, kaip teigiama, džiovina odą ir plaukus, todėl „Lexus“ sukūrė sistemą, kuri leidžia kondicionieriui pašalinti kvapus iš salono, bet kartu drėkinti ir žmonių odą bei plaukus. Ir šį sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti – „Lexus“ svarbiausia kokybė.