1. Nesirūpinti dažais – dažniausia klaida
Tie, kurie mėgsta savo automobilius plauti bent jau kartą per savaitę, anot M.Jaworskio, nenumato kitų svarbių priežiūros procedūrų, mat plovimo būdas taip pat yra labai svarbus.
„Jei automobilio dažai prižiūrimi tinkamai, jie tampa atsparesni aplinkos poveikiui“, – sakė ekspertas. O tai reiškia, kad reguliari priežiūra ir taisyklingas plovimas gali padėti išvengti papildomų išlaidų, kurias vairuotojai patiria perdažydami automobilius.
Specialistas teigė, kad tai, kaip dažnai reikia plauti automobilį, priklauso nuo jo tipo ir kaip jis yra naudojamas. Anot jo, aišku tik viena – dažnas plovimas nepažeis dažų, jei visuomet galvoje turėsime kelias taisykles.
2. Dažams draugiškiausias plovimas
Vienose plovyklose automobiliams plauti naudojami šepečiai, kitose – audiniai. Vienas plovimo būdas nebūtinai yra geresnis nei kitas, tačiau ar šepečiai ir audiniai buvo pagaminti purvini ir su smėliu, kad veiktų kaip švitrinis popierius ir apgadintų dažus?
Dėl šios priežasties labai svarbu, kad pati automobilių plovykla būtų prižiūrėta. Juk kas norėtų eiti į purviną vonią? Todėl visuomet reikia atkreipti dėmesį į plovyklos šepečius ir įsitikinti, ar jie tikrai yra švarūs. Jei nailono siūlai pasišiaušę ar sudraskyti, jie savyje gali kaupti purvą.
„Ar plaudami turėtumėte naudoti vašką? Būtinai! Vaškas sudaro apsauginį sluoksnį, kuris padeda automobilio dažus apsaugoti nuo aplinkos poveikio“, – aiškino BMW atstovas.
Ekspertai patarė, kad kol lietaus lašai nuo automobilio nuslysta lengvai, tol pakartotinai automobilio vaškuoti nereikia. Visgi vanduo taip pat svarbus faktorius. Jei laikote automobilį garaže, apsaugote ir vaško sukurtą apsauginį sluoksnį, tad jis jums tarnaus ilgiau nei tuomet, kai automobilis laikomas atvirame kieme. Jei norite jaustis saugiai, vaškuokite automobilį bent du kartus per metus – pavasarį ir prieš žiemą.
3. Kaip teisingai automobilį plauti rankomis?
Ar automobilį plaunate rankomis? Jei taip, esate pavyzdingas pilietis. Tarp automobilių gerbėjų toks plovimas suprantamas kaip geriausias būdas prižiūrėti savo automobilį. Svarbiausia naudoti švelnius valymo agregatus su žemu pH bei minkštas kempines, šepetėlius ir šluostes.
„Jei automobilį plaunate aukšto slėgio srove – laikykitės atstumo. Mat jei vandens srovės slėgis bus per aukštas, tai gali pažeisti dažus. Dėl šios priežasties svarbu nusistatyti saugų atstumą tarp purkštuko ir automobilio. Jį apibrėžti sunku, mat daug kas priklauso nuo individualaus prietaiso ir modelio. Auksinė taisyklė: jei vandens srovė yra nemaloni jūsų rankoms, ji taip pat bus kenksminga ir automobilio dažams“, – aiškino M.Jaworskis.
4. Kad skaisčiai blizgėtų – poliruokite
Jei jūsų automobilio dažai nebeblizga taip, kaip anksčiau, ar galite įžiūrėti nežymius pabraižymus – metas automobilį poliruoti. Polirolis sudarytas iš labai smulkių abrazyvų, todėl jis švelniai nuvalo viršutinį lako sluoksnį ir be jokios žalos automobiliui sugrąžina blizgesį. Be to, polirolis taip pat saugo atgaivintą lako sluoksnį nuo aplinkos poveikio.
5.Įbrėžimus panaikins pieštukas arba purškiklis
Jei įbrėžimai ant automobilio kėbulo matomi ir po poliravimo, kitas žingsnis – juos užtušuoti.
Retai žmonės perka naujus automobilius vien dėl to, kad ant turimo atsirado keli įbrėžimai. Perdažyti visą automobilį taip pat gali būti per brangu, todėl BMW atstovai patarė naudoti specialius pieštukus arba purškiamų dažų skardines. Viskas ko jums reikia – tikslus automobilio spalvos kodas, kuris dažnai būna parašytas ant vairuotojo durelių. Taip pat savo automobilio spalvos kodą galite sužinoti pagal identifikacijos numerį (VIN kodą).
6. Matiniai dažai – ypatingas atvejis
Matiniai dažai, anot M.Jaworskio, turi būti prižiūrimi visai kitaip. Jų jokiais būdais negalima poliruoti, nes polirolis gali panaikinti matinį atspalvį. Lygiai taip pat matinius dažus gali pažeisti ir automobilio plovimas automatinėse plovyklose bei vaško naudojimas. Mat vaško smiltelės, skirtingai nei įprasta, matinius dažus taip pat gali sugadinti.
„Dėl šių priežasčių mes primygtinai rekomenduojame matinius automobilius plauti tik rankomis arba aukšto slėgio srove bei naudoti specialiai tam skirtas švelnias valymo priemones.
7. Pavojingos paukščių išmatos
Ne visi palaiminimai ateina iš viršaus, o paukščių ir kitų panašių gyvūnų išmatose yra medžiagų galinčių pažeisti lako sluoksnį. „Kuo ilgiau tokios išmatos bus ant automobilio kėbulo, tuo didesnę žalą jos gali padaryti“, – aiškino M.Jaworskis.
Lygiai tokią pat žalą automobilių dažams gali padaryti ir medžių lipčius. Tad nors jis gan artimai susijęs su medumi, pasekmės gali būti karčios. Mat jei lipčiumi padengtas automobilis stovės tiesioginiuose saulės spinduliuose, lipčius gali pradėti degti ir taip negrįžtamai apgadinti automobilio dažus. Todėl tiek paukščių išmatas, tiek lipčių turėtume kaip įmanoma greičiau pašalinti nuo automobilio kėbulo. Kuo greičiau turėtų būti pašalintos ir vabzdžių liekanos.