Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

700 Lietuvoje registruotų istorinių automobilių techninę apžiūrą atliks rečiau

Istorinės technikos gerbėjai turi pagrindo džiūgauti. Po ilgų metų susirašinėjimo bei valdžios atstovų įtikinėjimo, pasiektas istorinės technikos entuziastų taip puoselėtas tikslas – prailgintas privalomosios techninės apžiūros periodiškumas istorinėms transporto priemonėms.
Istorinių automobilių ralis Kėdainiuose
Istorinių automobilių ralis Kėdainiuose / Algimanto Brazaičio nuotr.

LR Susisiekimo ministerija patvirtino, jog istorinį statusą turinčios transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros periodiškumas nuo 2 metų bus prailgintas iki 5 metų ir tai bus atlikti dar šiais 2016 metais.

Techninės apžiūros periodiškumo klausimą Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacija „Retromobile“ pradėjo kelti dar 2007 metais, kuomet buvo inicijuotos LR Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos bei 2010 metais įsigaliojo istorinės transporto priemonės sąvoka. Priminsime, jog Istorinė motorinė transporto priemonė – prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms.

5 metus veikianti istorinių motorinių transporto priemonių pripažinimo tvarka sureguliavo kilusius klausimus bei skirtingus traktavimus ar tai istorinė, senovinė ar sena transporto priemonė. Galima pasidžiaugti, jog tiek visuomenė, tiek valdžios atstovai pradėjo skirti istorinius-senovinius automobilius nuo senų automobilių.

Asoc. „Retromobile“ prezidentas Ramūnas Kardelis pažymi, jog techninių apžiūrų periodiškumo klausimas nuošalyje nepalieka ne tik lengvųjų automobilių ir motociklų, kuriems nustatytas 2 metų laikotarpis, tačiau tai taip pat apima istorinius sunkvežimius, kitą specialią techniką, kuriai buvo nustatytas sutrumpintas 1 metų laikotarpis bei istorinius autobusus, kuriems techninė apžiūra buvo privaloma kas 6 mėnesius.

Istorinės transporto priemonės tėra eksploatuojamos vos kelis kartus per metus bei vidutiniškai nuvažiuoja 500 – 1000 km., o kai kurios ir 100 kilometrų neįveikia, nes didžia dalimi yra transportuojamos. „Tai darome ne iš taupumo, o iš pagarbos technikai, kuria važinėti kiekvieną dieną ir gaila ir netikslinga“, teigia R.Kardelis. Jis taip pat pažymi, jog istorinė technika – tai istorijos, kultūros dalis, ypač kruopščiai bei nuosekliai puoselėjama, ir tai yra pavyzdys kruopštaus bei atsakingo vairavimo.

Šiai dienai į Pripažintų istorinių motorinių transporto priemonių sąrašą įrašyta arti 700 istorinių transporto priemonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?