„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

8 patarimai, kaip išsirinkti tinkamas padangas žiemai

Naujas padangas automobiliui perkantys vairuotojai kasmet susiduria su galvosūkiu: yra šimtai skirtingų dydžių, tipų ir prekinių ženklų padangų, tad išsirinkti tinkamas – nelengva. Nors vyrauja nuomonė, kad užtenka žinoti matmenis, specialistai tikino, kad tai – tik vienas reikšmingų dalykų.
„Egzotika“ parduotuvėje
„Egzotika“ parduotuvėje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Naujos ar naudotos?

„Goodyear“ padangų gamintojo atstovas Elmantas Latkauskas pabrėžė, kad naujas padangas pirkdamas vairuotojas visuomet žino, ką gauna.

„Perkant naudotas, nežinoma jų eksploatavimo istorija, tad joms gali būti padaryta išoriškai nematoma žala, pavyzdžiui, pažeistos vidinio karkaso dalys, dėl to padanga gali netikėtai sprogti. Dėl saugumo ir užtikrintos kokybės aš nerekomenduoju pirkti naudotų padangų“, – akcentavo E.Latkauskas.

Dygliuotos ar nedygliuotos?

Kokias – dygliuotas ar ne – padangas rinktis, anot specialisto, lemia poreikiai. Jei dažniausiai važinėjama mieste, E.Latkauskas pataria rinktis nedygliuotas padangas, dažnoms kelionėms už miesto puikiai tiks dygliuotos.

„Tik turėkite galvoje, kad dygliuotomis padangomis apautu automobiliu į Vakarų Europą važiuoti negalėsite – jos draudžiamos Lenkijoje ir į vakarus nuo jos“, – atkreipė dėmesį specialistas.

Kokį mišinį pasirinkti?

Jeigu apsisprendėte pirkti nedygliuotas žiemines padangas, pravartu žinoti kitą jų skirstymą – pagal gumos mišinį. Šis parametras padalija jas į dvi dalis: „Nordic“ (minkšto mišinio) ir europines (kietesnio gumos mišinio).

Jei dažniausiai važinėjama mieste, rekomenduojamos nedygliuotos padangos, kai dažnesnės kelionės užmiestyje, vertėtų rinktis dygliuotas.

„Kietesnio mišinio nedygliuotos padangos subalansuotos vidurio Europos žiemos kelio sąlygoms. Jos puikiai dirba prie žieminės temperatūros ir kelio dangos, tačiau nusileidžia „Nordic“ tipo minkšto mišinio padangoms ant ledo. Lietuvoje rytais dažnai susiduriame su plikledžiu, tad geriau rinktis minkšto mišinio padangas“, – paaiškino E.Latkauskas.

O galbūt universalios?

BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis kalbėdamas apie vadinamas universalas padangas pabrėžė, kad tokių – nesupranta.

„Nesuprantu universalių padangų, kaip ir universalių rūbų ar universalaus maisto“ – akcentavo, specialistas.

Jo tikinimu, universalios padangos Lietuvos sąlygoms netinkamos nei žiemą, nei vasarą.

Kas pavaizduota padangų etiketėje?

Kiekviena nauja Europos Sąjungoje (ES) parduodama padanga turi etiketę, kurioje nurodyti trys pagrindiniai parametrai: pasipriešinimas riedėjimui (arba ekonomiškumas), stabdymas ant šlapios kelio dangos ir skleidžiamas triukšmas. Pirmosios dvi savybės įvertintos raidėmis nuo A (geriausio) iki F (blogiausio), trečioji – garso matavimo vienetu, decibelais.

Etiketėje nurodomi tik trys kriterijai, tačiau geriausi padangų gamintojai savo produktus vertina pagal maždaug 50 parametrų ir nė vieno neišskiria kaip mažareikšmio. Be to, etiketėje ant padangos nenurodomi žieminėms padangoms svarbūs parametrai – stabdymas ant sniego, ledo.

„Tie kriterijai buvo išskirti, kad pirkėjai lengviau susigaudytų padangų įvairovės džiunglėse ir šiek tiek apsisaugotų nuo prastos kokybės padangų“, – aiškino automobilių žurnalistas Ramūnas Fetingis.

Specialistų nuomone, ieškant padangų vertėtų peržiūrėti naujausius testus, kuriuose geriausiai atskleidžiamos visos gerosios ir blogosios padangų savybės, o detaliai įvertintų parametrų skaičius didesnis.

„Premium“ ar pigios?

Padangos paprastai skirstomos į tris lygius: „premium“, ekonominės klasės ir biudžetinės. Lyginant tik ES padangų etiketėse pateikiamą informaciją gali pasirodyti, kad biudžetinės nuo „premium“ atsilieka ne tiek ir daug, tačiau žurnalistas R.Fetingis įspėja, jog trijų kriterijų nepakanka geram įvertinimui.

„Premium“ padangų gamintojai niekada nekuria padangų, vadovaudamiesi trimis kriterijais. Tarkim, stabdymo kelias būna tik keliais metrais trumpesnis už pigių padangų, bet avarinės situacijos atveju tie metrai gali būti lemiami, – aiškino jis. – Pavyzdžiui, vidutinis pėsčiųjų perėjos plotis yra 3 metrai – toks gali būti stabdymo kelio skirtumas tarp „premium“ ir pigių padangų.“

E. Latkauskas čia išskiria dar ketvirtą rūšį – pigias Kinijos ir aplinkinių Azijos šalių gamintojų padangas. Daugelis Europos ar JAV biudžetinių padangų gamintojų veikia po „premium“ gamintojų įmonių sparnu, todėl šiose naudojamos kone tokios pat technologijos – tą puikiai įrodo metai iš metų šių gamintojų užimamos aukščiausios vietos testuose.

Azijos gamintojai, anot specialisto, dažniausiai tik kopijuoja gerų gamintojų protektoriaus raštą, bet nesukuria patikimo gumos mišinio, tvirto karkaso bei neužtikrina ilgaamžiškumo.

Kur dėti nebenaudojamas padangas?

Kiekviena parduotuvė, kurioje įsigyjamos ir iš karto sumontuojamos naujos padangos, privalo priimti ir utilizuoti senas. Jeigu padangos perkamos internetu, naudotas ir nebenaudojamas galima nuvežti į stambių gabaritų atliekų aikšteles, kurios yra kiekviename didmiestyje.

Kaip laikyti sezonines padangas?

Jeigu sezoninės padangos sandėliuojamos namie, o ne tuo užsiimančioje įmonėje, pravartu žinoti, kad norint išsaugoti gerąsias padangų savybes, būtina padangas sandėliuoti tinkamai.

Pirmiausia svarbi padangų sandėliavimo pozicija. Jeigu jos be ratlankių, geriausia laikyti vertikaliai, sustatytas viena greta kitos, jei su ratlankiais – suguldytas horizontaliai.

Taip pat, pabrėžia specialistai, saugomos padangos turi būti laikomos vėsioje vietoje ir negauti tiesioginių saulės spindulių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs