Volkswagen Golf kartais klaidingai laikomas neturtingų šalių automobiliu. Tiesa yra ta, kad net Vokietijoje tai yra populiariausias visų laikų automobilis. Dar 2002 metais Golf tapo didžiausiu bestseleriu ir Volkswagen istorijoje. Iki šiol pasaulyje parduota daugiau nei 35 milijonai Golf automobilių, su naująja karta Golf tikrai peržengs 40 milijonų ribą. Tai yra tikrai reikšmingas automobilis ir galite neabejoti, kad ir aštuntoji karta bus labai populiari, todėl NODUM jums pririnko įdomių faktų iš visos Golf istorijos.
Golf Mk. I (1974 m.)
Pirmoji Volkswagen Golf karta pasirodė kaip priekiniais ratais varoma ir variklį priekyje turinti pamaina pasenusiam vabalui Käfer. Golf buvo praktiškesnis, patikimesnis, modernesnis ir tinkamesnis ilgoms kelionėms. Šį įsimintiną dizainą sukūrė ne kas kitas, o pats Giorgetto Giugiaro – vienas garsiausių ir įtakingiausių visų laikų automobilių dizainerių. Įdomu tai, kad šiam darbui jis buvo pasirinktas todėl, kad kai 1969 metais Volkswagen vadovas Kurtas Lotzas lankėsi Turino automobilių parodoje, jis pastebėjo, kad net keturi iš šešių jam labiausiai patikusių automobilių buvo sukurti produktyviojo Giugiaro. Italdesign dizaino namų atstovas buvo pakviestas į Volfsburgą, o visa kita – jau istorija. Giugiaro sukūrė ne tik Golf Mk. I dizainą, bet ir pirmos kartos Passat, ir pirmos kartos Scirocco.
Vos pristatytas Volkswagen Golf tapo tikru hitu. 1976 metų kovą Golf pardavimų statistika pasiekė 500 tūkstančių, o spalį peržengė milijoną. Tais pačiais metais pasaulį išvydo ir pirmasis Golf GTI, ir pirmasis Golf su dyzeliniu varikliu. 1976 metais Volkswagen pagamino ir Elektro Golf 1 prototipą, bet šis prototipas niekur nepasistūmėjo – tuometinės rūgštinės švino baterijos nebuvo labai geros. 1981 metais pagamintas dar vienas elektrinis Golf 1 CitySTROMer, bet jis jis liko tik prototipu.
Įdomu ir tai, kad Golf JAV ir Kanadoje buvo žinomas kaip Rabbit, o Meksikoje – kaip Caribe. Volfsburge Golf Mk. I gamyba nutraukta vos tik pasirodė antroji karta, tačiau tas pats pirmos kartos Golf Pietų Afrikoje gamintas nuo 1984-ųjų iki 2009 metų. Tiesa, buvo šiek tiek atnaujintas ir vadinosi Citi Golf.
Golf Mk. II (1983 m.)
1983-ųjų pabaigoje, kai pirmosios kartos Golf pardavimai buvo beveik pasiekę 7 milijonus, Volkswagen pristatė antrąją Golf kartą. Tai buvo pastebimai didesnis automobilis (17 cm ilgesnis ir 5,5 cm platesnis), su šiek tiek užapvalintais kampais. Įdomu tai, kad ta dizaino evoliucija pagerino automobilio aerodinamiką – aerodinaminis koeficientas nukrito nuo 0,42 iki 0,34 (kuo mažesnis, tuo geresnis). Golf Mk. II dizainerio laurai atiteko Herbertui Schäferui, bet kažin, ar kas pastebėjo, kad Golf prarado itališką žavesį.
Kaip ir pirmosios kartos Golf, Mk. II turėjo sedano versiją Jetta, bet Golf Mk. II kabrioletas nebuvo gaminamas. Vietoje to per visą Mk. II gamybos laikotarpį gamintas Mk. I kabrioletas su minimaliais atnaujinimais.
Volkswagen nepamiršo ir technologijų – 1984 metais pasirodė Golf su katalizatoriumi, 1986 įdiegtas keturių vožtuvų variklis (GTI versija), pasirodė versija su keturių varomų ratų pavara, pirkėjai galėjo rinktis ir ABS.
1990 metais parduotų Golf skaičius peržengė 12 milijonų ribą. Antroji karta gaminta kiek trumpiau, todėl absoliutūs jos pardavimai pasiekė tik 6,3 milijonų ribą.
Golf Mk. III (1991 m.)
Štai automobilis, kurį greičiausiai esate vairavę arba bent jau esate buvęs jo keleiviu. 1991 metais pristatyta trečioji Volkswagen Golf karta modernaus stiliaus dėlei atsisakė apvalių žibintų. Šis automobilis buvo dar šiek tiek ilgesnis, nors ratų bazės išmatavimai išliko nepakitę. Tais pačiais metais pristatyta versija su VR6 varikliu – tai buvo pirmasis kompaktinės klasės automobilis su V6 varikliu. Ši Golf karta sulaukė ne tik nuosavo kabrioleto, bet ir Variant versijos – universalo.
Volkswagen nusprendė paversti naująjį Golf kiek įmanoma saugesniu. 1992 metais pristatytos priekinės saugos pagalvės, o 1996 metais Family versija jau turėjo ir šonines saugos pagalves. Tais pačiais metais ABS tapo standartinės Golf įrangos dalimi.
Egzistavo ir kelios keistos Golf Mk. III versijos. Ecomatic versija neturėjo sankabos pedalo, nors naudojo mechaninę transmisiją. Vos tik vairuotojas paleisdavo akceleratorių, variklis būdavo atjungiamas nuo varomų ratų ir sukdavosi laisva eiga. Jei vairuotojas bent 1,5 s nepaspausdavo akceleratoriaus, variklis būdavo užgesinamas net jei automobilis riedėdavo. Tuo tarpu CitySTROMer buvo tikras elektromobilis, galintis įveikti 50 km. Tiesa, jis vis tiek turėjo dyzelinį salono šildytuvą.
Aišku, negalima paminėti ir jūsų numylėtinio – 1993 metais po Golf kapotu atsirado TDI variklis. Tai buvo pirmasis kompaktinės klasės automobilis su turbodyzeliniu varikliu su įpurškimo sistema. Trečios kartos Golf buvo gaminamas pakankamai trumpai, todėl pagaminti tik 4,83 mln. vienetų.
Golf Mk. IV (1997 m.)
Volkswagen ketvirtąją Golf kartą iš karto vadino stiliaus ikona. Paprastos, bet kartu modernios kėbulo linijos turėjo pastūmėti Golf prestižą bent šiek tiek aukščiau. Volkswagen didžiavosi itin aukšta kėbulo kokybe, tiems laikams futuristišku mėlynu prietaisų panelės apšvietimu, nauja keturių varomų ratų sistema 4MOTION ir GPS navigacija su dideliu spalvotu ekranu – visa tai pasirodė iš karto tais 1997 metais.
1998 metais Volkswagen pasiūlė įsigyti Golf su ESC – elektronine stabilumo kontrolės sistema, o jau 1999 metais ji tapo standartinės įrangos dalimi. Tais pačiais metais Golf pirmą kartą gavo 6 laipsnių transmisiją, tačiau šis taškas Golf istorijoje nublanksta prieš 2002-uosius, kai populiarusis Volkswagen automobilis gavo dviejų sankabų DSG transmisiją.
Ši Golf karta vėl neturėjo savo kabrioleto – Golf Mk. III kabrioletas buvo gaminamas ir toliau, tik su atnaujintais dizaino elementais, kad išvaizda būtų panašesnis į Mk. IV. Golf Mk. IV sedanas buvo vadinamas Bora vardu, vietoje įprasto Jetta prekės ženklo. Volkswagen mėgsta vėjų ir srovių vardus – Bora – tai šiaurės ar šiaurės rytų katabatinis vėjas Adrijos pakrantėse, Jetta – atmosferos sraujymės virš Atlanto. Net ir Volkswagen Passat bei Scirocco buvo pavadinti vėjų vardais.
Ketvirtosios kartos Golf gamybos statistika pasiekė 4,99 milijonus.
Golf Mk. V (2003 m.)
2003 metais Volkswagen pristatė pirmąjį 21 amžiaus Golf. Tuomet Volkswagen didžiavosi, kad beveik visas Golf kėbulas yra suvirintas lazeriu ir jo kokybei neprilygsta joks tuometinis konkurentas. Golf Mk. V turėjo elektro-mechaninį vairo stiprintuvą, itin pažangų galinės važiuoklės mechanizmą, o pirkėjai galėjo pasirinkti ir 7 laipsnių dviejų sankabų transmisiją. 2007 metais Volkswagen išplėtė Golf gamą – pristatytas universalas ir CrossGolf – kaimiškoms vietovėms pritaikytas hečbekas.
Volkswagen gyrė Golf Mk. V patogumą, tačiau bandymuose šioje srityje jis pasirodydavo vidutiniškai. Štai Car and Driver žurnalo žurnalistai gyrė penktosios kartos Golf dizainą ir vairuotojo darbo vietą, tačiau paminėjo ir aukštą triukšmo lygį salone bei nepatogias sėdynes. Kita vertus, 2004 metais Golf Mk. V tapo Lietuvos metų automobiliu.
Ir vėl tenka paminėti tą nelemtą kabrioletą – penktoji Golf karta jo neturėjo. Šįkart priežastis buvo kiek kitokia – kiti Volkswagen modeliai ir taip užėmė tą rinkos segmentą, kuriame būtų atsidūręs Golf Mk. V kabrioletas. Tai – Eos, sukurtas Golf pagrindu, bet su juo nesidalinantis jokiomis kėbulo detalėmis, bei Beetle kabrioletas.
Penktosios kartos Golf buvo labai saugus automobilis – tuometiniuose bandymuose pelnydavo po 5 žvaigždutes. Golf Mk. V yra ir vienas iš saugiausių naudotų automobilių – bent jau taip 2010 metais teigė Australijos mokslininkai. Ir šiandien Golf Mk. V yra laikomas vienu patikimiausių ir saugiausių automobilių. Iš viso pagaminti 3,4 milijonai šio modelio Golf. Ši Golf karta gaminta trumpiausiai, nes šeštoji pasirodė vos po 5 metų.
Golf Mk. VI (2008 m.)
Volkswagen 2008 metais Paryžiuje pristatė naują Golf. Na, bent jau paviršutiniškai naują – technine prasme Golf Mk. VI tebuvo atnaujintas Mk. V. Šis automobilis drąsiai galėjo vadintis Golf Mk. V+ – naudota ta pati platforma, o ir dizainas šuoliais į priekį tikrai nenuėjo. Iš tikrųjų, šeštoji Golf karta pasirodė taip anksti todėl, kad Golf Mk. V gamyba kainavo kiek brangiau nei Volkswagen planavo. Taigi, automobilio gamybos procesas buvo optimizuotas kiek pakeičiant dizainą. Kartu atnaujintas ir automobilio salonas – Mk. V buvo kritikuojamas, kaip pigų saloną turintis automobilis.
Golf Mk. VI pasižymėjo ir keliomis iki tol Golf automobiliuose nematytomis technologijomis – oro pagalve keliams, berakte atrakinimo ir variklio užvedimo sistema, galinio vaizdo kamera. Vairuotojai pirmą kartą galėjo pasirinkti ir dinaminį automobilio režimą – Normal, Comfort ir Sports nustatymai koregavo vairo pojūtį, važiuoklės kietumą ir akceleratoriaus jautrumą. 2011 metais, po 9 metų pertraukos, sugrįžo ir kabrioleto versija.
Turint omenyje, kad Golf Mk. VI buvo tik atnaujintas Mk. V, nieko keisto, kad šio modelio gamybos laikas irgi nebuvo labai ilgas – iš viso pagaminti 2,85 milijonai šios kartos Golf.
Golf Mk. VII (2012 m.)
Septintasis Golf 2012 metų pavasarį buvo pristatytas Berlyne, tačiau oficialiu debiutu laikoma spalį įvykusi Paryžiaus automobilių paroda. Golf Mk. VII naudojo naują Volkswagen MQB platformą ir buvo šiek tiek didesnis už Mk. VI, bet vidutiniškai net 100 kg lengvesnis.
Šiuo automobiliu Volkswagen nusprendė tapti prabangesne marke. Golf jau seniai nebuvo pigus automobilis, kokiu turėjo būti Mk. I, todėl daug investuota į Mk. VII salono medžiagas, technologijas ir komfortą. Ir šių pastangų rezultatai buvo akivaizdžiai matomi.
Žurnalistai negailėjo pagyrų tiek standartiniam Golf, tiek GTI bei R versijoms. 2013 metais Volkswagen pristatė ir pirmą tikrai praktišką elektrinį e-Golf, vienu įkrovimu galintį įveikti 130-190 km.
2012 metais Top Gear Golf Mk. VII skyrė savo „Automobilis, kurio jums visiškai pakaktų“ apdovanojimą. 2013 metais Golf Mk. VII tapo Lietuvos metų automobiliu ir Japonijos metų automobiliu – pastarasis titulas tada pirmą kartą atiteko importuotam automobiliui. Ši Golf karta taip pat pelnė Europos ir net Pasaulio automobilio titulus. Iš viso pagaminti apie 6 milijonai septintosios kartos Golf automobilių. Tiesa, kai kurioms šalims jie bus gaminami ir toliau.
Golf Mk. VIII (2019 m.)
Ką tik pristatyta naujausioji Golf karta, pasipuošusi ir naujausiu VW logotipu. Golf MK. VIII buvo pristatytas savo namuose Volfsburge ir turi ne vieną įdomią savybę.
Įdomiausios Volkswagen Golf Mk. VIII savybės video siužete
Naujasis Golf pasižymi pažįstamu siluetu, tačiau turi akivaizdžių naujos Volkswagen dizaino kalbos komponentų. Pavyzdžiui, žibintų forma šiek tiek primena Arteon. Volkswagen pristatymui pasirinko ryškiai žalią spalvą.
Tai yra pirmasis Volkswagen automobilis su Car2X technologija – naujasis Golf bendraus su kitais eismo dalyviais ir išmaniąja eismo organizavimo įranga. Golf Mk. VIII taip pat bus nuolat sujungtas su tinklu. Tai reiškia, kad šis automobilis žinos apie artėjančius pavojus ir apie tai informuos vairuotoją. Naujasis Golf taip pat turi ir išmanųjį autopilotą, kuris padės vairuotojui net važiuojant 210 km/val. greičiu.
Naujasis Golf yra kaip niekad skaitmeninis. Nors jo vairas yra nusėtas mygtukais, pagrindinės automobilio funkcijos yra valdomos per ekranus, kurių Golf salone yra net du, ar jutiminius jungiklius. Visos šios sistemos yra sujungtos su tinklu. Tai reiškia, kad naujasis Golf gaus atnaujinimus, o pirkėjai galės ir vėliau įsigyti kai kuriuos papildomos įrangos komponentus. Net ir automobilio parametrai bus saugomi Volkswagen serveriuose. Savo mėgstamiausius sėdynės, vairo ir kitus nustatymus galėsite lengvai perkelti į kitą Volkswagen automobilį ar atkurti jų būseną jei kas nors bus sujaukęs jums patinkančią tvarką.
Iš karto pristatytos net penkios hibridinės Golf Mk. VIII versijos, dvi iš jų – įkraunamos iš tinklo. Iš tinklo įkraunami Golf hibridai naudodami vien 13 kWh baterijoje saugomą energiją galės įveikti po 60 kilometrų. Tai reiškia, kad šie automobiliai visiškai neteršdami galės važinėti miesto centre ar tyliai rytai paliks savo namų kiemus. O štai visiškai elektrinės e-Golf versijos nesulauksime – tą vietą rinkoje užims naujas ID.3.
Aišku, šalia hibridų išlieka ir benzininiai, dujiniai ir dyzeliniai automobiliai. TDI versijos bus žymiai efektyvesnės nei anksčiau – degalų sąnaudos sumažėjo net 17 %. Dvigubo katalizatoriaus sistema taip pat net 80 % sumažino NOx emisijas, todėl galima drąsiai teigti, kad naujausi Volkswagen dyzeliniai automobiliai bus labai švarūs ir efektyvūs.
Pirmieji Golf Mk. VIII pirkėjus pasieks dar šių metų pabaigoje. Per ateinančius kelis metus išvysime ir universalo versiją, ir sportinius GTI bei R. Galite neabejoti, kad Golf Mk. VIII taps tuo kilmingos giminės atstovu, kuris peržengs 40 milijonų automobilių ribą.