Temą siūlykite el. paštu gazas@15min.lt
Nuo birželio A juostomis gali važiuoti tik viešasis transportas. O ženklu A+ paženklintose juostose tvarka gerokai sudėtingesnė.
Esant žymėjimui A+, juosta gali važiuoti viešasis transportas, dviračiai, mopedai, lengvieji keturračiai bei „Neįgalusis“ skiriamuoju ženklu pažymėti automobiliai. Tačiau neįgaliesiems yra ir papildomų sąlygų, apie jas skaitykite čia.
Papildomu ženklinimu pažymėjus A+ eismo juostą, ja gali naudotis ir elektromobiliai, taksi, motociklai ir daugiau nei 4 keleivius vežantys automobiliai.
Tačiau elektromobilių ir taksi vairuotojai pastebi, kad ženklinimas A+ išnyko daugelyje buvusių A juostų, kurios iki šiol buvo papildomai pažymėtos ir elektromobilio ar taksi simboliu.
Tarkime, elektromobiliai nebegali važiuoti Justiniškių, Dariaus ir Girėno g., Pilaitės bei Laisvės pr. buvusia A juosta. Tik viešajam transportui A juostos pažymėtos Ozo, Olandų, Lukiškių, J.Tumo-Vaižganto g., Saulėtekio al. O tai yra labai svarbios ir intensyvios miesto transporto arterijos.
Tiesa, elektromobilius vairuojantys pastebi, kad A juostomis, kaip ir anksčiau, „skuba“ kai kurių markių su vidaus degimo varikliais vairuotojai. Taigi pertvarka neišsprendė svarbiausios problemos – kontrolės, pastebi skaitytojai.
Be to, 15min rašę vairuotojai taip pat kelia klausimą: kodėl sumažėjo A (tiksliau A+) juostų Vilniuje, juk valdžia pasisako už ekologiją ir darnų judumą. Todėl kritiškai nusiteikę elektromobilių vairuotojai A+ reformą juokais vadina A-, nes ne visi pertvarkymai jiems patogūs.
Savivaldybė: A+ juostos elektromobiliams pailgėjo
Tačiau Gabrielius Grubinskas, Vilniaus miesto savivaldybės
Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas, pateikia kitokius argumentus. Jo teigimu, situacija, bent jau kalbant apie elektromobiliams skirtas juostas, pagerėjo.
„Iki KET pakeitimų A juostų, pažymėtų horizontaliuoju elektromobilio simboliu, buvo 25,48 km. Po KET pakeitimų peržymėjus gatves A+ simboliais, elektromobiliams dabar leidžiama važiuoti 28,23 km juostų. Taigi viešajam transportui skirtų juostų, kuriose leidžiama važiuoti ir elektromobiliams, padaugėjo 2,75 km“, – sako specialistas.
Savivaldybės atstovo teigimu, Susisiekimo ministerijai nuo šių metų birželio 1 d. pakeitus Kelių eismo taisykles, judėti A juosta galimybė elektromobiliams buvo panaikinta iš karto. Tačiau siekiant sklandaus judumo, dalis Vilniaus miesto gatvių tampa A+ juostomis su atskiru horizontaliuoju žymėjimu elektromobiliams ir motociklams.
„Grynosios“ A juostos (skirtos tik viešajam transportui) bus braižomos ten, kur leisti kitų eismo dalyvių srautą trukdytų infrastruktūriniai pokyčiai ir eismo organizavimo ypatumai. Pavyzdžiui, Vilniuje jau pradėti diegti tik viešajam transportui skirti šviesoforai (pirmasis – Kareivių gatvėje), prie kurių A juosta važiuojančiam elektromobiliui tektų sustoti, stabdant ir iš paskos važiuojančio viešojo transporto judėjimą. Taigi, G.Grubinsko teigimu, savivaldybė siekia didžiausio galimo pralaidumo ir tuo pačiu saugaus eismo.
Savivaldybės atstovas pateikia žemėlapį, kuriame galima pamatyti esamas, suprojektuotas ir projektuojamas A juostas.
„Galima pastebėti, kad absoliuti dauguma viešajam transportui skiriamų juostų yra žymimos „A+“ ženklais. Savivaldybė yra nusprendusi visose „A+“ juostose leisti važiuoti elektromobiliams ir motociklams“, – komentavo Gabrielius Grubinskas.