A98 benzinas nyksta iš degalinių, bet dalis vairuotojų nesupranta, kodėl

Lietuvoje rasti A98 markės benziną nėra taip paprasta. Per pastaruosius metus smarkiai sumažėjo 98 skaičių ant švieslenčių greta degalinių ir šių atstovai teigia, kad tendencija tęsis ir toliau: aukščiausios rūšies benzino pardavimai Lietuvoje mažėja, tad laikyti pustuščių cisternų degalinėse nėra tikslo.
Degalai
Degalai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Su tokiu lietuvių požiūriu nesutinka 15min skaitytojas, atliekantis eksperimentą: į naujutėlaitį savo „Nissan Qashqai“, kuriam rekomenduojamas ne mažesnis nei 95 oktaninio skaičiaus benzinas, jis pila A98 markės degalus. Jo teigimu, poveikis akivaizdus: padidėjo nuvažiuojamas atstumas, pagerėjo variklio darbas. Net ir įvertinant, kad A98 benzino litro kaina aukštesnė už A95, didesnis su pilnu baku nuvažiuojamas atstumas „atsiperka“.

Aukštesnio oktaninio skaičiaus benzino naudojimas ir eksperimentai buvo populiarūs prieš dešimtmetį, kuomet ne itin skyrėsi A95 ir A98 markių benzino kainos. Tačiau vėliau atsirado ir sparčiai išpopuliarėjo degalų mišiniai su dideliu kiekiu bioetanolio, kurie buvo pigesni, o dabartinį laikotarpį galima vadinti dyzelinių degalų su priedais era: kiekvienas didesnis degalinių tinklas parduoda ne tik paprastą dyzeliną, bet ir pagerintą specialiais to tinklo priedais.

Tačiau eksperimentuojančių su kitų rūšių benzininiais degalais netrūksta ir šiomis dienomis.

Apčiuopiama nauda ir galima žala

Aš tai sakyčiau paprastai – reikia naudoti tokius degalus, kuriuos gamintojas rekomenduoja

Ant šiuolaikinių automobilių degalų bako dangtelių vidinių pusių paprastai būna nurodyta: „Unleaded fuel only, A95 min“. Tai reiškia, kad į baką galima pilti tik bešvinį benziną (kitokio Europos Sąjungos degalinėse ir nerasite) bei tą, kuris turi ne mažesnį nei 95 oktaninį skaičių. Žemesnės markės, A92, tektų gerokai paieškoti, tad ši problema irgi neaktuali – žmonės dažniau benzininio automobilio bakus dyzelinu pripildo. Visose degalinėse vyrauja būtent A95 markės benzinas.

Tačiau kas nutinka įpylus A98? Žmonių pastebėjimai labai skirtingi: vieni tikina jokio skirtumo nejaučiantys, kiti tikina jaučiantys pagerėjusį variklio darbą ir galios prieaugį, treti – padidėjusią ekonomiją.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai su šiais teiginiais sutinka. A98 benzino savybės geresnės nei A95, tad modernaus automobilio variklis turėtų dirbti geriau.

„Aš tai sakyčiau paprastai – reikia naudoti tokius degalus, kuriuos gamintojas rekomenduoja. O jeigu gamintojas sako, kad naudoti degalus ne mažesnio oktaninio skaičiaus kaip, pvz., 95, tuomet reikia suprasti, kad variklio valdymo sistema yra protinga ir turi detonacijos jutiklį“, – aiškino VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas, doc. Dr. Saugirdas Pukalskas.

Detonacijos jutiklis leidžia ankstinti degalų ir oro mišinio uždegimo momentą iki ribinių (detonacijos) reikšmių, tuomet variklio darbas pats ekonomiškiausias.

„Tada naudojant aukštesnio oktaninio skaičiaus degalus sistema ankstintų uždegimo momentą ir gerintų variklio veikimo efektyvumą. Savaime suprantama, ir mažintų degalų sąnaudas“, – pridūrė mokslininkas.

Kitaip sakant, į šiuolaikinius automobilius, kurių degalų bako dangtelio vidinėje pusėje parašyta „95 or higher“, galima pilti A98 markės benziną ir eksperimentuoti – galbūt išties apsimoka. Varikliui nuo to blogiau nebus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų