Vertas jis daug. „Jaguar“ į šio automobilio kūrimą investavo daug laiko, lėšų ir žmogiškųjų išteklių, o paties visureigio koncepcines versijas pristatinėjo ne vienoje automobilių parodoje.
Tai matyti ir pačiame automobilyje, kur turtingą „Jaguar“ genofondą pajusti nesunku. Išorės nesumaišysi su jokiu vokiečiu, o salone bet kuris mygtukas dvelkia britiška dvasia, gerai pažįstama bent kartą „Land Rover“ ar „Jaguar“ modelius vairavusiems žmonėms.
Be išskirtinės išvaizdos, „Jaguar“ žinomi dėl gerų valdymo savybių, efektyvių variklių, greito nuvertėjimo ir ne itin aukšto patikimumo. Panašu, jog „F-Pace“ sukurtas tam, kad neigiamus stereotipus panaikintų.
Pavykęs modelis
Dar 2015-aisiais Lietuvoje debiutavo „Jaguar“ atsakas trečios serijos BMW automobiliui – XE sedanas. Sužavėjęs išskirtine išvaizda, bandymų metu britas nuvylė – atrodo, kad „Jaguar“ kūrėjai neskyrė jam pakankamai dėmesio ir tik aklai vykdė vadovybės nurodymą „sukurti kažką panašaus į BMW 3“. Tada už komerciją atsakingi britai sugalvojo tokį „Jaguar XE“ kainoraštį, kad vien jį išvydęs užsinori apsilankyti vokiškus ar japoniškus sedanus pardavinėjančioje parduotuvėje.
Tai, kad XE yra ne itin sėkmingas modelis, geriausiai iliustruoja pardavimų skaičiai. Pagal „Regitros“ statistiką, nuo XE debiuto Lietuvoje 2015-ųjų pabaigoje iki 2016-ųjų birželio šalyje buvo įregistruotas vienas „Jaguar XE“. Ir tas – „Inchcape“ įmonės, atstovaujančios „Jaguar“ prekės ženklui, bandomasis modelis.
Eksperimentas su sedanu pavyko ne visur: akivaizdu, jog Lietuvoje BMW sedano pirkėjas niekada neis į „Jaguar“ saloną, nors kai kuriose pasaulio rinkose XE yra itin mėgstamas modelis.
Tačiau „F-Pace“ yra skirtas būtent tam: pervilioti visureigių pirkėjus iš konkurentų. Tuo pačiu – pasiimti vieną kitą žmogų, sugalvojusį iš sedano persėsti į visureigį.
Taip drąsiai galima sakyti dėl to, jog „F-Pace“ pateisina visus lūkesčius. Jis toks klusnus vairuojant, koks tik gali būti visureigis. Jo važiuoklė subalansuota sportiškam, o ne komfortiškam važiavimui – tarsi „Porsche Macan“ ar BMW X4. „F-Pace“ vienintelis iš visureigių gali būti varomas tik užpakaliniais ratais, jo komforto įranga jau lipa ant kulnų konkurentams, o gamintojo suteikiama garantija ir likutinė vertė – vienos geriausių rinkoje. Galų gale, tai yra „Jaguar“ – išskirtinis automobilis. BMW ar „Audi“ Lietuvoje toks nebus niekada.
Grožis, žinoma, subjektyvus dalykas, tačiau čia „F-Pace“ vėlgi neturi konkurentų. Jeigu jo konkurentams tinka juoda ar balta spalvos, tai „F-Pace“ geriausiai atrodo ryškiai raudonas.
Stiprus konkurentas
„Jaguar F-Pace“ tiesioginiai konkurentai šiandien yra „Porsche Macan“, „Mercedes-Benz GLC“, „Lexus NX“ ir BMW X4. Nors yra puikūs automobiliai, „Volvo XC60“ bei „Audi Q5“ skaičiuoja jau aštuntus gyvavimo metus ir prieš naujausius rinkos dalyvius neturi ką pademonstruoti.
Bene didžiausias brito privalumas prieš kitus – erdvė. Jis yra keliais centimetrais ilgesnis už paminėtus varžovus, tad sėdintys ant užpakalinės sėdynės turi daugiau erdvės nei konkurentų modeliuose, o „Jaguar“ bagažinės talpa nuo to nenukentėjo. Pridėjus itin patogias priekines sėdynes bei didžiules jų konfigūracijos galimybes, galima teigti, jog „F-Pace“ salone keturi žmonės keliautų erdviausiai.
Komfortas? Čia laurai be konkurencijos atitenka „Mercedes-Benz“: galimybę važiuojant 100 km/val. greičiu išgirsti salone ant grindų krentančią adatą suteikia tik šis modelis. Pakabos subalansavimas į komforto pusę čia taip pat justi geriausiai.
Įrangos turtingumas? Konkurentų lyginti neverta – visi jie turi begales modifikacijų. Kelios komplektacijos, keli dyzeliniai bei benzininiai varikliai, dešimtys odos apmušalų ir išorės spalvų, lengvojo lydinio ratlankių ir kitų pasirinkimų yra pas kiekvieną „premium“ visureigį.
Sportiškumo etalono rinkimuose abejonių nekyla – šiuose rinkimuose nugalėtojas yra „Porsche Macan“. Tokio pakabos, efektyvaus pavarų dėžės ir variklio darbo negali užtikrinti nė vienas konkurentas. Vargu ar bent vienas jų sugebės tą padaryti po 5 metų – „Macan“ ne veltui per plauką netapo Lietuvos metų automobiliu 2015 ir susišlavė daug apdovanojimų kitose valstybėse.
Ekonomija? Čia laurai atitenka visiems vokiečiams ir „Jaguar“. Jeigu puikūs BMW ar „Audi“ varikliai jau nieko nenustebins, tai „Jaguar“ išskirti būtina: britiškas aštuonių laipsnių pavarų dėžės ir 190 AG išvystančio 2 l darbinio tūrio dyzelinio motoro hibridas yra vienas geriausių šiandieniniame pasaulyje. Tai bene vienintelis dalykas, dėl kurio anksčiau paminėtas ir pasisekimo nesulaukęs sedanas „Jaguar XE“ gali pasirodyti geresnis už BMW 3 ar „Audi A4“ analogus.
Išliekamoji vertė? Daugelis „premium“ modelių pasižymi gerais šio rodiklio duomenimis, tačiau „Jaguar“ čia ne itin blizgėdavo. Tačiau „F-Pace“ pardavėjai prognozuoja, jog visureigis po 5 metų kainuos apie 50 proc. naujo kainos: tai yra skaičius, prilygstantis „Audi“ ar BMW rezultatams.
Reziumė? Nėra priežasties, kodėl svarstydamas prabangaus visureigio pirkimą, žmogus galėtų aplenkti „Jaguar“ atstovybę. Taip pat nėra nei vienos priežasties, kodėl „F-Pace“ neturėtų tapti pačiu populiariausiu „Jaguar“ parduodamu modeliu. Tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje.
Bandyto „Jaguar F-Pace“ techniniai duomenys | |
---|---|
Modifikacija | 30d Pure AWD |
Variklis | 2 993 cm3, dyzelinis |
Pavarų dėžė | 8 laipsnių, automatinė |
Varantieji ratai | Visi |
Didžiausia galia | 221 kW (300 AG) |
Didžiausias sukimo momentas | 700 Nm |
0-100 km/val. | 6,2 sek. |
Maks. greitis | 241 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 6,9 / 5,6 / 6,0 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 159 g/km |
Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas | Cd 0,34 |
Ilgis / plotis / aukštis | 4 731 / 2 070 / 1 652 mm |
Ratų bazė | 2 874 mm |
Bagažinės talpa | 650-1 740 l |
Tuščio automobilio masė | 1 884 kg |
Didžiausia leistina masė | 2 570 kg |
Bandyto automobilio kaina | 67 591 Eur („R-Sport“ komplektacija, 2-a geriausia) |
Bazinės įrangos „F-Pace“ kaina | 44 165 Eur |