Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ACEA: ES benzininių automobilių draudimas „neracionalus“

Pagrindinė Europos automobilių gamintojų asociacija Briuselį įspėjo, kad jis suka neteisingu keliu, siekdamas iki 2035 metų išguiti iš gatvių benzininius ir dyzelinius automobilius.
Eismas Kaune piko metu
Automobiliai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) pareiškė, jog palaiko pastangas iki 2050 metų Europos Sąjungoje (ES) pasiekti anglies dioksido poveikio neutralumą, tačiau „atskiros technologijos uždraudimas šiame etape nėra racionalus sprendimas“.

Europos Sąjunga trečiadienį pristatė planą, kaip įvykdyti drąsų „žaliąjį pažadą“ iki 2050 metų pasiekti neutralumą klimato atžvilgiu.

Virtine teisinių tekstų nuo iškastinio kuro priklausomą Europos ekonomiką siekiama paversti klimato atžvilgiu neutralia, mažai teršiančia sritimi, kurioje būtų naudojamas akumuliatoriais varomas transportas.

Briuselis taip pat tikisi įtvirtinti Europą kaip neabejotiną lyderę siekiant Paryžiaus klimato susitarimo tikslų.

Europos Komisijos parengtu planu iš esmės uždraudžiama nuo 2035 metų pardavinėti degalais varomus automobilius. Tai vienas drąsiausių visų laikų žingsnių prieš degalus ryjančius automobilius, jau keliantis susirūpinimą Paryžiuje ir Berlyne.

Savo pasiūlymuose Komisija, be kita ko, nurodo, jog kelių transporto išmetamas anglies dioksido kiekis didėja, tad šiai problemai spręsti reikia įvairių priemonių, papildysiančių prekybą apyvartiniais taršos leidimais.

Greičiau pasiekti netaršaus judumo tikslą, pasak Komisijos, padės griežtesnės lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamo CO2 kiekio normos – 2030 metais vidutinis naujų automobilių išmetamas kiekis turės būti 55 procentais, o 2035 metais – 100 procentų mažesnis nei 2021-aisiais.

Taigi, nuo 2035 metų registruojami visi nauji automobiliai turės visai neišmesti anglies dioksido, nurodoma Komisijos parengtuose pasiūlymuose.

Šie planai dabar pradeda savo kelią per ES įstatymų leidžiamąją sistemą – Europos Parlamente ir tarp 27 bloko narių vykstant intensyvioms deryboms, bandant daryti įtaką pramonės lobistams ir žaliųjų aktyvistams.

Tuo tarpu aplinkosaugininkai iškart pasmerkė įstatymus kaip nepakankamus.

Pavyzdžiui,– Europos aplinkosaugos biuras neigiamai įvertino planą, kuris, jo teigimu, yra „netinkamas ir nesąžiningas“ norint veiksmingai kovoti su klimato kaita, o žaliųjų organizacija „Greenpeace“ savo ruožtu piktinosi „fejerverkais virš sąvartyno“, jei bus priimti dabartinės redakcijos teisės aktų projektai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų