Pasaulio automobilių gamybos pramonė nuo lustų deficito nukentėjo ypač smarkiai: kai kurie gamintojai net buvo priversti laikinai stabdyti gamybą.
2020 metų rugsėjį, kai dėl pandemijos įvestas karantinas jau buvo atšauktas, automobilių pardavimai Europos Sąjungoje (ES) gerokai atsitiesė.
Tačiau 2021 metų rugsėjį užregistruotų naujų automobilių skaičius, palyginti su metais anksčiau, sumažėjo 23,1 proc. iki 718,598 tūkst. vienetų, parodė ACEA duomenys.
„Šį pardavimų sumažėjimą didžiąja dalimi lėmė nepakankama transporto priemonių pasiūla, kurią savo ruožtu lėmė besitęsiantis puslaidininkių deficitas“, – pažymėjo organizacija savo pranešime.
Vokietijoje pardavimai sumažėjo ketvirtadaliu, Italijoje – 32,7 proc., Prancūzijoje – 20,5 proc., o Ispanijoje – 15,7 procento.
Tačiau per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, ES užregistruotų naujų automobilių skaičius padidėjo 6,6 proc. iki 7,5 mln. vienetų.
Pasak ACEA, teigiamą devynių mėnesių rezultatą užtikrino pardavimų augimas ankstesniais šių metų mėnesiais.
Sausio–rugsėjo mėnesiais pardavimai labiausiai padidėjo Italijoje – 20,6 procento. Kiek mažesni prieaugio rodikliai buvo fiksuoti Ispanijoje ir Prancūzijoje, tačiau Vokietijoje pardavimai smuko daugiau kaip 1 procentu.
Šiuolaikinėse transporto priemonėse naudojama daug puslaidininkių, tačiau automobilių gamintojams dėl lustų tenka konkuruoti su kitais puslaidininkiams imliais sektoriais, kaip antai kompiuterių ir išmaniųjų telefonų.
2020 metų pradžioje prasidėjus COVID-19 krizei, pasaulyje gerokai padidėjo išlaidos elektronikai – nuo papildomų monitorių, nes žmonės suskubo įsirengti darbo vietas namuose, iki televizorių ir žaidimų konsolių, kad būtų galima išsklaidyti karantino nuobodulį.
Dar didesnis spaudimas lustų pasiūlai atsirado dėl laikino gamyklų uždarymo per pandemijos įkarštį.
Gamykloms atnaujinus darbą, elektronikos prekių gamintojai toliau teikė užsakymus ir dėl to susidarė užsakymų eilės, kurios vis ilgėja.