Aiškėja „Tesla“ slaptojo „Roadrunner“ projekto detalės

„Electrek“ skelbia sužinoję daugiau informacijos apie „Tesla“ vykdomą slaptą „Roadrunner“ projektą. Tvirtinama, kad „Tesla“ siekia įgyvendinti „mašina, gamina mašiną“ principą ir taip masiškai gaminti pigesnes, elektromobiliams skirtas baterijas už neįtikėtinai žemą kainą.
Tesla „Roadster“
Tesla „Roadster“ / Tesla iliustr.

Siekiama naujasias baterijas gaminti kuo pigiau ir tvirtinama, kad bus pasiekta 100 JAV dolerių už kWh riba.

Gerai žinoma, kad elektromobilių galutinę kainą didžiąja dalimi sudaro baterijos, tad 100 JAV dolerių už kWh kaina laikoma kertiniu tašku.

Pasiekus tokį kainos tašką, elektromobiliai kainos atžvilgiu susilygina su vidaus degimo variklį turinčiomis transporto priemonėmis. Ir čia net neįtraukiant skirtingų šalių taikomų subsidijų ir lengvatų elektriniam transportui.

Ir jei tik kam nors pavyktų už tokią kainą masiškai gaminti baterijas – tai iš tikrųjų būtų proveržis. Realus proveržis elektromobilių sektoriuje.

Puikiai žinoma, kad „Tesla“ ne vienerius metus dirba su „Panasonic“, tačiau automobilių gamintojas pastaraisiais metais daro vis daugiau žingsnių, kad pats pradėtų gaminti baterijas.

VIDEO: Pamatykite, kaip atrodo naujasis „Tesla“ elektrinis pikapas – per jo pristatymą E.Muskui teko raudonuoti

Slaptasis baterijų projektas

Jau keletą mėnesių sklando įvairūs gandai apie „Tesla“ baterijas ir dabar „Electrek“ iš vidinių „Tesla“ kompanijos šaltinių gavo informacijos, kad slaptasis baterijų projektas vadinasi „Roadrunner“ ir juo bus siekiama masiškai gaminti naujo tipo baterijas. Didesnio tankio ir pigesnes baterijas.

Tvirtinama, kad „Tesla“ inžinierių komandos sukurtose baterijose atsispindi Kanadoje įsikūrusios ir jai vadovaujančios Jeffo Dahno bei neseniai įsigytos „Maxwell“ kompanijos technologijos.

„Maxwell“ sukurta „sausų elektrodų technologija“ leis „Tesla“ gaminti pigesnes ir didesnio tankio baterijas. Tai tuo pačiu leis vienoje transporto priemonėje įdiegti mažesnį kiekį baterijų, bet vis tiek nuvažiuoti didesnį atstumą, nei kad tą galima padaryti su dabartinėmis baterijomis.

Pagrindiniai „Tesla“ vykdomo „Roadrunner“ projekto tikslai pateikiami šiame paveiksle.

Tvirtinama, kad „Tesla“ jau išbandė naujasias baterijas ir tikimasi kuo greičiau jas pradėti diegti savo gaminamose transporto priemonėse bei stacionariuose energijos kaupimo produktuose.

Šaltiniai tvirtina, kad „Tesla“ dirba ne tik prie naujų baterijų, bet ir tuo pačiu darbuojasi prie naujo tipo baterijų paketų ir siekia juos dar labiau patobulinti.

„Vietoje įprastos, gamybos proceso metu naudojama pažangesnė lazerinė baterijų celių virinimo technologija.“

Vienas iš „Electrek“ šaltinių tvirtina, jog generalinis „Tesla“ direktorius Elonas Muskas daro viską, kad per šių metų balandžio mėn. įvyksiantį „Battery Investor Day“ galėtų paskelbti, jog naujosios baterijos jau yra parengtos būti įdiegtos į naujai gaminamus „Model S“ ar „Model X“ elektromobilius.

Per šį renginį ir turėtume daugiau sužinoti apie „Roadrunner“ projekto metu kuriamas baterijas ir kada jos bus pradėtos gaminti JAV, Kinijoje ir Europoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis