Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aiškėja „Tesla“ vairuotojo žūties aplinkybės: jis telefone žiūrėjo filmą apie Harį Poterį

Likimo ironija, tačiau pirmuoju autonominio automobilio salone žuvusiu žmogumi tapo žmogus, kurio profesija – viena rizikingiausių pasaulyje. Elektromobilyje „Tesla Model S“ su įjungtu autonominio vairavimo režimu važiavęs Joshua Brownas (40 m.) – buvęs jūrų pėstininkas.
Tesla Model S 70 D
Tesla Model S 70 D / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Vyras žuvo, kai automobilio valdymą patikėjus autonominio vairavimo sistemai, „Tesla Model S“ Vilistone (Florida, JAV) palindo po vilkiko puspriekabe.

Nors bendrovės „Tesla“ atstovai dievagojasi, kad automobilio ekrane su lietimui jautriu paviršiumi žiūrėti kino filmų yra neįmanoma, panašu, kad velionis lemtingoje kelionėje žiūrėjo filmą per kitą išmanųjį įrenginį.

Vilkiko, į kurį įsirėžė „Tesla Model S“, vairuotojas 62-ejų Frankas Baressi, sakė, kad „Tesla“ vairuotojas kelyje žiūrėjo filmą apie Harį Poterį.

Filmas ir toliau buvo rodomas telefono ekrane, nors įtaisas su išmaniuoju telefonu po susidūrimo nuskriejo kelis šimtus metrų.

„Filmas ir toliau buvo rodomas telefono ekrane, nors įtaisas su išmaniuoju telefonu po susidūrimo nuskriejo kelis šimtus metrų, – pasakojo F.Baressi. – Jo automobilis skriejo taip greitai, kad aš jo nė nepamačiau.“

Vyriškis sakė girdėjęs iš telefono sklindančius filmo apie Harį Poterį fragmentus. Ar žuvęs „Tesla“ vairuotojas avarijos metu žiūrėjo filmą, policija nekomentuoja.

Bendrovė „Tesla“ išplatino pranešimą, kad autopiloto sistema neužfiksavo vilkiko, nes jis buvo baltos spalvos – tokios pat spalvos buvo ir fone matomas dangus ir balti debesys; dėl šios priežasties vilkiko galimai nepastebėjo ir žuvęs elektromobilio vairuotojas.

Eismo įvykį tiria JAV Nacionalinė eismo saugumo administracija (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA). Pirminiais duomenimis, F.Baressi vilkikas su balta puspriekabe įvažiavo į šviesoforu nereguliuojamą sankirtą su pagrindiniu keliu – tuo keliu ir važiavo J. Browno „Tesla“.

Smūgio į stovintį vilkiką būta tokio stipraus, kad įvykio vieton atvykę gelbėtojai nuplėštą sumaitoto elektromobilio stogą rado vieno namo kieme, už keliasdešimties metrų ar daugiau kaip šimto metrų nuo įvykio vietos.

Bendrovė „Tesla“ oficialiai patvirtino tragišką vyriško žūtį, tačiau teigia, kad automobilis „Tesla Model S“ buvo saugesnis už įprastus automobilius.

„Tai – pirmas mirtinas atvejis per 210 mln. km, kuriuos automobiliai Tesla yra nuvažiavę autonominiu režimu. Beje, JAV statistika važiuojant tradiciniais automobiliais kur kas prastesnė – čia vienas mirtinas atvejis įvyksta kas 150 mln. km.“, – pranešime spaudai dėsto „Tesla“ atstovai.

Pranešama, kad į vilkiką įsirėžusio „Tesla Model S“ nestabdė nei vairuotojas, nei autonominė vairavimo sistema. Elektromobilis palindo po vilkiko sąstatu. Kompanija teigia, kad jei elektromobilis būtų įsirėžęs į vilkiko priekį ar galą, vairuotojas būtų likęs gyvas. Bendrovė primena, kad vairuotojai turėtų laikyti vairą abiem rankomis, kad iškilus avarijos pavojui bet kada spėtų pasukti vairą ir išvengti su kelyje netikėtai atsiradusia kliūtimi.

Buvo išvengęs panašios avarijos

Taip pat paaiškėjo, kad 11 metų jūrų pėstininku tarnavęs velionis J.Brownas šiemet jau kartą buvo tik per plauką išvengęs analogiškos avarijos – tąkart jo „Tesla Model S“ autonominio vairavimo sistema greitkelyje nepastebėjo jo pusėn sukančio kito balto sunkvežimio. Mirtina avarija įvyko pirmosiomis gegužės dienomis, o ankstesnis pavojingas incidentas įvyko balandžio 5 d. Beje, fragmentą su ta situaciją velionis buvo publikavęs internete.

VIDEO: See Joshua Brown's near miss in a Tesla Model S in April

„Kelių susijungimo vietoje sunkvežimio vairuotojas, norėdamas išvažiuoti iš pagrindinio kelio, persirikiavo į kraštinę eismo juostą ir nepastebėjęs manęs, – tąkart situaciją komentavo J.Brownas. – Aš tąkart nežiūrėjau į kelią, avarinės situacijos išvengė manoji Tesė (Tessy – tokiu malonybiniu vardu savo Teslą vadino jos savininkas). Dėmesį sutelkiau, kai Tesė įspėjo mane apie susidūrimo pavojų, nurodžiusi tučtuojau perimti mašinos valdymą, nors pati mašina jau buvo spėjusi sureaguoti ir šiek tiek pasislinkti į dešinę.“

„Tesla“ teigia, kad „Model S“ vairuotojai neturėtų pamiršti, jog autonominio valdymo sistema yra dar labai nauja.

„Žuvęs klientas turėjo šeimą – nuoširdžiai gedime dėl netekties, – rašoma Tesla pranešime spaudai. – Vairuotojas buvo tikras Tesla bičiulis... žmogus, kuris nepaprastai domėjosi technologinėmis inovacijomis, tikėjo Tesla ateitimi ir pasitikėjo Tesla automobiliu. Reiškiame didžiulę užuojautą velionio šeimai ir artimiesiems.“

Užuojautą socialiniame tinkle „Twitter“ pareiškė ir „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas. Jo pozicija autonominio vairavimo sistemų atžvilgiu buvo ypač optimistiška, nepaisant inžinierių įspėjimų, kad neįmanoma automatiškai numatyti visų galimų situacijų kelyje.

Po žinios apie tragišką „Tesla Model S“ vairuotojo žūtį, „Tesla Motors“ akcijų vertė krito 3,2 procentinio punkto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos