„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Aistros dėl istorinių automobilių: kas nustatys burzgiančių senienų statusą?

Lietuvos istorinių automobilių asociacija „Retromobile“ praėjusią savaitę kritiškai įvertino Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) 2020 metų liepos pradžioje pateiktus teisės aktų projektus, susijusius su istorinių transporto priemonių vertinimu.
BMW 327 Cabriolet, 1939 m.
BMW 327 Cabriolet, 1939 m.

Asociacijos atstovų teigimu, automobilius vertintų ir juos istoriniais pripažintų ne Lietuvoje veikiančios istorinės technikos gerbėjų organizacijos (kaip yra dabar), o techninių apžiūrų centrai. Kitaip tariant, ekspertizė, nustatanti istorinio automobilio vertę, perduodama neturinčioms specifinių žinių TA įmonėms.

Asociacijos teigimu, šis valdininkų siūlymas susilaukė ypač neigiamo istorinės technikos gerbėjų bei istorine technika besidominčiųjų asmenų įvertinimo. Techninių apžiūrų įmones vienijanti asociacija „Transeksta“ taip pat yra prieš tokį LTSA siūlymą.

TAIP PAT SKAITYKITE: Istorinių transporto priemonių vertinimas kelia aistras: perduodamas į privačias rankas?

Atvėrė istorinių automobilių bendruomenės problemas, projektas nėra galutinis

LTSA sureagavo į tokį „Retromobile" pareiškimą. Justas Rašomavičiaus, LTSA direktoriaus pavaduotojo, komentare sakoma, kad asociacijos „Retromobile" pranešime pateikta informacija ne visai atitinka tikrovę. Nes tebevyksta diskusijos. Štai kaip situaciją paaiškino J.Rašomavičius.

Liepos 21 d. baigėsi pastabų ir pasiūlymų teikimo terminas Motorinės transporto priemonės pripažinimo istorine motorine transporto priemone tvarkos aprašo projektui, į kurio pakeitimus sureagavo ir pastabas bei pasiūlymus teikė istorinių automobilių asociacijos bei techninių apžiūrų centrų asociacija „Transeksta".

Iš tiesų įvyko gyvi susitikimai su istorinių automobilių bei Techninių apžiūrų centrų asociacijos atstovais, kurių metu pastabos bei pasiūlymai buvo išsakyti ir žodžiu, taip suteikiant galimybę diskutuoti.

Numatomi pasikeitimai kelia ne tik daug diskusijų, kas, LTSA nuomone, yra visiškai normalu, bet akivaizdžiai atvėrė ir istorinių automobilių bendruomenės vidines problemas.

„Parengtas projektas – ne galutinis. Mes matome, kiek daug kyla diskusijų, prieštaringų nuomonių, todėl ir toliau tęsime dialogą su socialiniais partneriais.

Teisės akto projekto principiniai kriterijai bus tobulinami ir tikslinami, nes LTSA yra suinteresuota, kad istorinių transporto priemonių pripažinimo tvarka būtų skaidri ir kokybiška. Taip pat LTSA laikosi nuomonės, kad parengtas projektas nenukrypsta ar kitaip apriboja nuo savo pirminės istorinių automobilių asociacijų paskirties – burti bendraminčius, saugoti, populiarinti istorines motorines transporto priemones, šviesti visuomenę, organizuoti renginius, parodas ir pan.", - komentavo Justas Rašomavičius, LTSA direktoriaus pavaduotojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs