Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico teigimu, praėjusiais metais buvo registruoti 3 tūkst. pranešimų dėl apgadinto automobilio stiklo, o tokioms žaloms atlyginti skirta beveik 700 tūkst. eurų. Didžiausia išmoka už naujo visureigio priekinio stiklo keitimą siekė beveik 1,8 tūkst. eurų. Šiemet dėl automobilio stiklų įtrūkimų ir įskilimų į bendrovę jau kreipėsi nemažai transporto priemonių savininkų, o dar daugiau tokių pranešimų prognozuojama sulaukti šiltajam metų sezonui įsibėgėjus.
„Pavasarį prasideda aktyvūs kelio dangos tvarkymo, asfalto šiurkštinimo darbai, po kurių kelio ruožuose kurį laiką būna padidėjęs akmenukų, kitokių smulkių nuotrupų kiekis, tad išauga ir rizika įskelti ar netgi išdaužti automobilio stiklą“, – sako A.Pilčicas. „Be to, šiltuoju metų laiku daugiau važinėjama rajoniniais keliais, kurių didelė dalis yra dengti žvyru“.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis, daugiausiai kelių su žvyro danga yra Šiaulių, Panevėžio ir Utenos regionuose. Iš viso šalyje tokie keliai driekiasi daugiau nei 7 tūkst. kilometrų.
Anot A.Pilčico, pasitaiko atvejų, kai draudimo bendrovei tenka kompensuoti išlaidas netgi dėl šarvuotų apsaugos įmonių automobilių stiklo keitimo. Paskutinio tokio atvejo metu draudimo išmoka siekė apie 3,5 tūkst. eurų.
Staiga įskilęs automobilio stiklas gali ne tik pridaryti finansinių nuostolių, bet ir sukelti pavojų eismo dalyviams. Netikėtai atsiradęs įskilimas ar didelis įtrūkimas gali išgąsdinti vairuotoją, stipriai pabloginti kelio matomumą ir tapti eismo įvykio priežastimi.
Draudimo ekspertas pastebi, kad dažnai automobilių savininkai nepamato ar atsainiai žiūri į smulkius stiklo įtrūkimus, nors jie taip pat yra pavojingi.
„Stiklo tvirtumas gali būti pažeidžiamas menkiausio, neretai akiai sunkiai pastebimo įskilimo, tad važiuojant nelygiu keliu net ir nedidelis smūgis gali būti lemtingas – suskaldyti, sutrupinti į mažiausius gabaliukus ar kitaip stipriai pažeisti langą bei sukelti pavojingą situaciją kelyje“, – pasakoja A.Pilčicas. „Pastebėjus bet kokį smulkų įskilimą rekomenduojama jį remontuoti ar keisti“.
Automobilių stiklus, draudiko teigimu, suskaldo ir ant transporto priemonių langų užkritę įvairūs daiktai, medžių šakos, pastatų konstrukcijų dalys. Neretai stiklus tenka keisti ir dėl krušos, žiemą – nuo pastatų užkritus sniego ar ledo masei. Be to, automobilio langai kartais įskeliami neatsargiai vežant sunkius, kietus krovinius ar sutrūkinėja dėl temperatūrų skirtumo.
Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje atstovas pabrėžia, kad įvykis dėl įskilusio stiklo pripažįstamas draudžiamuoju tik tuo atveju, jei įtrūkimą sukelia smūgio jėga iš išorės.
Norint išvengti stiklo įskilimų ir įtrūkimų draudimo bendrovės atstovas pataria važiuojant keliu su žvyro danga ar neseniai pašiurkštintu asfaltu laikytis didesnio atstumo nuo priekyje esančių automobilių, pristabdyti prieš didesnes duobes ar kelio nelygumus.