„Alfa Romeo Giulia“ – automobilis, kurio laukti vertėjo

„Alfa Romeo“ yra gamintojas, kurio istorija ne mažiau įvairiaspalvė nei Lietuvos valstybės. „Alfa“ prieš daugiau nei pusę amžiaus žibėjo ir visame pasaulyje buvo geriau žinomas vardas nei „Ferrari“. Po kelis dešimtmečius trukusios šlovės įmonė vos nebankrutavo, buvo perpirkta „Fiat“ ir tris dešimtmečius pamažu ritosi dugno link. Dugnas, panašu, jau pasiektas.
„Alfa Romeo Giulia“
„Alfa Romeo Giulia“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Pastaraisiais metais „Alfa Romeo“ vardas praktiškai išnyko iš automobilių pasaulio žemėlapio: vos 70 tūkst. per metus siekiantys pardavimai nėra tai, ko galėtų siekti tokią istoriją turintis gamintojas. Vienintelė atgaiva širdžiai buvo tai pačiai „Fiat“ grupei priklausančio „Ferrari“ numestas variklio formos kaulas, kurį „Alfa“ inžinieriai sumontavo į 8C superautomobilį. Visi keli šimtai 8C egzempliorių buvo išgraibstyti akimirksniu, o dabar naudotas kupė jau kainuoja daugiau nei naujas. Mažesnio kupė 4C istorija ne tokia sėkminga: šių buvo pagaminti keli tūkstančiai, tačiau jo kaina prilygsta „Porsche Cayman“, o valdymo savybės – toli gražu ne.

Kasdieniniai „Alfa Romeo“ modeliai, „Giulietta“ bei „MiTo“ hečbekai, nuo savo konkurentų technologijomis ir kitomis savybėmis atsilieka ne vieneriais metais, o posakis „taigi jų dizainas geras“ parduoti nepadeda.

Taip bemerdint išaušo 2016-ieji. „Fiat-Chrysler automobiles“ vadovas Sergio Marchionne jau senokai kalbėjo apie planą suleisti daugiamilijardinę injekciją į beužsidarantį „Alfa Romeo“ karstą ir norą prikelti šią markę iš numirusiųjų. Pirmasis šios injekcijos kūrinys jau atvyko į Lietuvą ir pateko į šių eilučių autoriaus rankas. Tai – keturias duris turintis „Alfa Romeo Giulia“ sedanas.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Alfa Romeo Giulia“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Alfa Romeo Giulia“

Logika sudėtinga

Prieš paimdamas „Giulia“ raktelius, peržvelgiau jos kainoraštį. Iš pradžių pagalvojau, kad kažką supainiojau: čia įrašyta 33 tūkst. Eur pradinė kaina ir 42 tūkst. – bandomojo modelio, kuris turi dyzelinį variklį ir automatinę pavarų dėžę. Už tokią sumą galima nusipirkti trečios serijos BMW ar „Audi A4“, nejaugi „Alfa“ taiko į šį segmentą?

Kainoje logikos nedaug. Jeigu pradinė kaina pernelyg nenustebino, pabandykite pardavėjų paprašyti įvertinti likutinę „Alfa Romeo Giulia“ vertę. Tada nesunkiai suskaičiuosite, kad per penkerius metus „Giulia“ atsieitų praktiškai tiek pat, kiek „Audi A6“.

„Alfa Romeo“ nėra lyderis ir technologijų srityje: už tuos pačius 42 tūkst. išeina tik dyzelinis variklis, automatinė pavarų dėžė, „Bi-Xenon“ žibintai ir keletas aliuminio bei odinių apdailos žaisliukų. Ratlankiai – 17 colių skersmens (akys prašo bent 18), ekranas centrinėje konsolėje – kaip „Samsung Galaxy Note“ serijos telefono, kai kiti gamintojai jau montuoja „iPad“. Ir jo paviršius net nėra jautrus lietimui.

Bet lygiai ta pati situacija ir naudotų „Alfa Romeo“ rinkoje: jos pralošia savo konkurentams visose pagrindinėse srityse ir gali pasigirti tik gerais varikliais bei pavarų dėžėmis, nes šiuos dalijasi su „Fiat“ bei „Chrysler“.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Alfa Romeo Giulia“
Vytauto Pilkausko nuotr./„Alfa Romeo Giulia“

Kitoks požiūris

Bet „Alfa Romeo Giulia“ kažkokiais būdais pateko ir į Europos, ir į Lietuvos „Metų automobilio 2017“ konkurso geriausiųjų septynetuką. Technologiškai atsilikęs ir nežmoniškai brangus automobilis, kam jis gali patikti?

Vairuotojams.

Tiems, kurie sėdi prie „Alfa Romeo Giulia“ vairo. Šitą suprasti galima pirmą kartą pasukus vairą: jis lengvas ir ypatingai tikslus. Automobilis – kaip niekas kitas klusnus kiekvienam, net menkiausiam vairo judesiui.

Viso to esmė – italų inžinierių požiūris į automobilį. Jie sukūrė „Giulia“ ypač lengvą: net su 2,2 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliu ji sveria apie 1 400 kg. Be to, „Giulia“ varoma užpakaliniais ratais, tad priekiniai neturi daryti kompromisų ir gali užsiimti viena veikla – vairu duotų komandų vykdymu.

Mažas svoris turi ir kitą pliusą: ekonomiją bei akseleraciją. Iki 100 km/val. šis 4,6 metro ilgio 180 AG variklį turintis sedanas įsibėgėja per 6,8 sek., o degalų vidutiniškai naudoja 4,2 l/100 km.

„Giulia“ yra šviežio oro gūsis dėl saugumo ir technologijų pamišusiame pasaulyje. Tai – automobilis, kuriame didžiausias malonumas yra tiesiog vairuoti, o ne klausyti muzikos, spaudyti ekraną ar grožėtis didele bagažine.

Konkurencija minimali

Su kuo būtų galima palyginti „Alfa“? Vokiškais „Audi A4“, trečios serijos BMW, C klasės „Mercedes-Benz“? Japonišku „Lexus IS“? Britišku „Jaguar XE“? Amerikiečiu „Cadillac VTS“? Šiai kompanijai „Giulia“ prilygsta kaina, lenkia visus jos narius valdymo savybėmis, tačiau atsilieka technologiškai.

Vargu ar daug pirkėjų „Giulia“ gali pervilioti iš vokiškos, amerikietiškos ar japoniškos stovyklų. Greičiau iš tų, kurie nėra prisirišę prie vienos markės ir automobilius keičia pernelyg atidžiai nenagrinėdami kainoraščio.

Bandyto „Alfa Romeo Giulia“ techniniai duomenys
Variklis 2,2 l
Didžiausia galia 180 AG prie 3 750 aps./min
Didžiausias sukimo momentas 450 Nm prie 1 750 aps./min.
Pavarų dėžė 8 laipsnių automatinė
Ilgis / plotis / aukštis 4 643 / 2 024 / 1 436 mm
Ratų bazė 2 820 mm
Svoris 1 445 kg
0-100 km/val. 6,8 sek.
Didžiausias greitis 230 km/val.
Degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / vidutinės) 5,3 / 3,6 / 4,2 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 109 g/km
Bagažinės dydis 480 l
Varantieji ratai Užpakaliniai
Pakaba Priekinė: dvisvirtė (double wishbone)
Užpakalinė: daugiasvirtė (multi-link)
Padangų dydis 225/50 R17
Kaina 41 908 Eur
Pigiausio „Giulia“ kaina 33 490 Eur
Garantija 5 metai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis