Ant žemės
Viena populiariausių pramoginių transporto priemonių – keturračiai. Čia jų yra apstu, tačiau bene įdomiausią naujieną pateikė įmonė „Bivakas“, atvežusi „Wildcat 1000i“. Tai visiškai sportinis, dvivietis dengtas modelis, įkvėptas Šiaurės Amerikoje vykstančių dykumų lenktynių „Baja 1000“. 1 litro darbo tūrio variklis, sportinė, bekelei pritaikyta pakaba ir 13 colių prošvaisa vairuotojui ir jo keleiviui žada daug emocijų.
Dažniausiai mūsų žmonės renkasi kiek pigesnius, paprastesnius modelius, tačiau atsiranda ir galinčių tokiai pramogai išleisti 60 tūkst. Lt. Keturračių rinka Lietuvoje siekia apie 1000 tiek naujų, tiek naudotų modelių per metus.
„Bivako“ direktorius Audrius Ščeponavičius pastebi, kad rinka vis dar kiek susitraukusi, palyginti su tuo, kas buvo prieškriziniais metais. Tuomet kone kiekvienas panorėjęs galėjo įsigyti tokį brangų žaislą su lizingo pagalba. Šiuo metu keturračius dažniausiai perka turintys kelias dešimtis tūkstančių litų savo piniginėje. Taigi, keturačiai tapo aukštesnes pajamas gaunančių piliečių pramoga.
Vandenyje
Vasarą pastebimai padidėja vandens motociklų paklausa, taigi pavasarį pasirodo pagrindinės premjeros. „Moto Marine“ „ALT 2013“ parodoje Lietuvos rinkai parodė amerikietiškus „Bombardier“ vandens motociklus. Tai prabangūs motociklai, kurių kainos prasideda nuo 35 000 Lt. Jos vėlgi vilioja labiau pasiturinčius klientus, nes ši priemonė – vien tik pramogai. Ir dar sezoninė. „Kaip su sniego motociklu per smėlį nevažiuosi, taip su vandens motociklu per ledą neplauksi“ – juokavo Andrius Dailidėnas, „Moto Marine“ atstovas.
Šiek tiek kitokias laisvalaikio ant vandens praleidimo priemones pristatė įmonė „Laivynas“ – tai pramoginiai kateriai. „Litexpo“ centre stovi vienas nedidelis šeimyninis kateris, kainuojantis 200 000 litų ir viena prabangi, 30 pėdų ilgio jachta, kurios vertė siekia pustrečio milijono litų.
Kateris ar jachta, kaip teigia bendrovės „Laivynas“ vadovas Darius Bablys – atpildas sau už gyvenimo nuopelnus. Dažniausiai klientams tai būna paskutinis svajonių pirkinys, kurį jie privalo nusipirkti.
Ore
Pramogauti ore skraidančiomis priemonėmis gali pasirodyti nepaprastai brangu. „ALT 2013“ parodoje viešoji įstaiga „Žmogus paukštis“ bando paneigti šį nusistovėjusį stereotipą pristatydama nedidelį lengvasvorį orlaivį. Šis dvivietis, vos 200 kg sveriantis sraigtasparnis kainuoja vos 50 tūkst. eurų. Didelio talento valdyti tokį aparatą nereikia ir minėta įstaiga žada per 26 valandų trukmės mokymus iš jūsų padaryti pilotą.
Toks sraigtasparnis neturėtų kelti problemų net ir kasdieniame naudojime. Jam pakilti užtenka vos 80 ilgio tako, kuriuo gali tapti ir didesnė pievelė šalia savininko namų. O nusileisti krepšinio aikštelės dydžio plote galėtų net ir visiškai nepatyręs vairuotojas.
Lietuvoje pasirodė dar tik pirmasis toks orlaivis, tačiau „Žmogus paukštis“ direktorė Irma Jančiukienė atvirauja, kad „Calidus“ orlaivis traukia žmones ir nesunkiai suranda klientus.